نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به نقش مؤثر امام جعفر صادق (ع) دراحیای دین گفت: قبول نداشتن دین،سکولار، سکولار مذهبی،سه تفکر مردم درخصوص دین بوده است که امام صادق (ع)به‌تنهایی به جنگ این‌ سه دیدگاه پرداخت.
کد خبر: ۹۳۴۸۲۱۵
|
۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی ظهر امروز در مراسم سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در مصلی رشت با تسلیت شهادت رئیس مذهب شیعه اظهار کرد: مراسمات مذهبی باید به‌منظور احیای ارزش‌های اسلامی و دینی برگزار شود.

وی با اشاره به فضائل بی‌شمار امام جعفر صادق (ع) گفت: دوران ۶۵ ساله عمر و ۳۵ سال امامت جعفر صادق (ع) دارای فضایل معنوی و اخلاقی بسیار زیاد و ارزشمندی بوده است که باید جوانان و شیعیان به آن توجه کنند.

نماینده، ولی فقیه در استان گیلان با ذکر فضایل اخلاقی و معنوی امام جعفر صادق (ع) افزود: دانشمند بودن، آشنایی با علوم مختلف، زمان‌شناسی، جود و بخشش، حسن خلق، پرهیزکاری، آراستگی ظاهری و بخشندگی ازجمله مهم‌ترین ویژگی‌های شخصیتی امام جعفر صادق (ع) بوده است.

فلاحتی با تأکید بر اینکه امام جعفر صادق (ع) در خصوص مسائل مختلف دینی و علوم مختلف آشنایی داشتند، بیان کرد: رئیس مذهب شیعه درباره علوم مختلف دینی و غیردینی سخن گفته و به این علوم آشنایی داشته و در همین راستا دانشمندان بسیار زیادی را به جهان اسلام تحویل داد.

وی یکی از ابزار دشمنان اسلام در خصوص ایجاد بدبینی در جامعه اسلامی را ایجاد شبهه دانست و تصریح کرد: در دوران بنی‌امیه شبهات زیادی در مسائل مختلف ایجاد شد به این دلیل امام جعفر صادق (ع) افراد بسیاری را در راستای پاسخ به شبهات دینی و غیردینی پرورش داد تا بتواند اسلام را از این شبهات نجات داده و از کیان دین حمایت کنند.

نماینده، ولی فقیه در استان گیلان با بیان اینکه در جامعه و در دوران امام جعفر صادق (ع) سه دیدگاه در خصوص دین وجود داشته است، گفت: قبول نداشتن دین، سکولار، سکولار‌های مذهبی، سه تفکر مردم در خصوص دین بوده است که امام صادق (ع) به‌تن‌هایی به جنگ این سه دیدگاه پرداخت.

فلاحتی با اشاره به نقش مؤثر امام جعفر صادق (ع) در خصوص احیای فرهنگ دینی در جامعه افزود: این امام بزرگوار خط بطلانی بر سه دیدگاه، قبول نداشتن دین، سکولار، سکولار‌های مذهبی کشیده و به آنان نشان داد که اگر دین بر اساس روش انبیا بر جامعه‌ای حکومت نکند ظلم در آن رواج پیدا می‌کند.

وی عدم ورود دین به سیاست را نگاه لیبرال‌ها و سکولار‌های دینی دانست و بیان کرد: اگر دین وارد سیاست نشود و قضاوت بر اساس مسائل دینی انجام نشود مردم باید به کجا رجوع کنند؟ لذا به این دلیل سکولار‌های دینی همواره در تلاش‌اند تا مانع ورود دین به سیاست شوند.

نماینده، ولی فقیه در استان گیلان با درخواست از مردم در خصوص مراجعه به احادیث و رسالت امام جعفر صادق (ع) تصریح کرد: این امام بزرگوار با روش تربیتی خود موارد سودمندی را بیان کرد، لذا اگر امروز کسی در بابت مسائل مختلف سعی دارد چیزی بداند باید در کلاس امام جعفر صادق (ع) زانو بزند.

فلاحتی با اشاره به ویژگی‌های مؤمن از نگاه امام جعفر (صادق) افزود: آموختن علم، پرهیزکار بودن و مردم‌داری، بنده مخلص پروردگار بودن ازجمله ویژگی‌های مؤمنان از نگاه امام جعفر صادق (ع) است.

انتهای پیام/
ارسال نظرات