شاهرود_فرمانده دوران دفاع مقدس گفت: کار بزرگ امام راحل این بود که با فرهنگ، رفتار و منش خود جوانان را وارد صحنه کردند.
کد خبر: ۹۳۴۸۳۴۲
|
۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶
امام راحل با فرهنگ و منش خود جوانان را وارد صحنه کردندبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، اسماعیل قاسم‌پور در مراسمی که به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل، شهدا، رزمندگان و ایثارگران و با حضور خانواده معظم شهدا در گلزار شهدای شاهرود برگزار شد، اظهار کرد: دو شهید شاخص شاهرودی بین شهدای عملیات الی بیت‌المقدس حضور دارند.
این رزمنده و فرمانده دوران دفاع مقدس اضافه کرد: یکی از آنها، طلبه شهید محمدحسین دماوندی بود که همه با اخلاق خوش او جذب بسیج می‌شدند و دیگری شهید حسن کاملی که در قاب یک فرمانده باصلابت، باوقار و شجاع بود.
وی برپایی این مجلس را وفاداری ملت به شهدا و آرمان‌های آنان و ارزش قائل شدن برای آن افتخارآفرینان نظام اسلامی عنوان کرد و افزود: دوشنبه سوم خردادماه سال ۱۳۶۱ خرمشهر آزاد شد و وقتی وارد خرمشهر شدیم، عراقی‌ها نوشته بودند «آمدیم که بمانیم»؛ اما رزمندگان ما نگذاشتند که رویایشان به حقیقت تبدیل شود.
این فرمانده دوران دفاع مقدس ادامه داد:، اما کار بزرگ امام راحل این بود که فرهنگ، رفتار و منش ایشان، جوانانی را وارد صحنه کرد که ۳۴ روز ارتش تا دندان مسلح عراق را که از شلمچه تا ورودی خرمشهر بدون مشکل آمدند را در پل نو و نهر عریض زمین‌گیر کرد.
قاسم‌پور اضافه کرد: چهارم آبان‌ماه سال ۱۳۵۹، شهید جهان‌آرا بین رزمندگان جمله‌ای تاریخی گفت که «اگر شهر سقوط کرد، اشکال ندارد، مراقب باشید، ایمانتان سقوط نکند.»
وی با بیان اینکه در خرمشهر رزمندگان با علم به عدم موفقیت و پیروزی ایستادند و به وظیفه خود عمل کردند، گفت: ۱۹ ماه عراقی‌ها خرمشهر را اشغال کردند و همه به عراق کمک کردند که خرمشهر سقوط نکند.
پرورش‌یافتگان مکتب امام (ره) خرمشهر را آزاد کردند
این رزمنده و فرمانده جبهه مقاومت با بیان اینکه امام راحل فرمود: «خرمشهر را خدا آزاد کرد»، افزود: امام خمینی (ره) فتح خرمشهر را فتح ارزش‌ها دانستند و پرورش‌یافتگان مکتب امام (ره) خرمشهر را آزاد کردند.
قاسم‌پور با بیان اینکه امام راحل آزادی خرمشهر را مافوق طبیعت عنوان کردند، گفت: در جریان آزادسازی خرمشهر، ۱۹ هزار ارتشی عراقی که در بیابان‌های خرمشهر سرگردان بودند، خودشان تسلیم شدند و این امداد غیبی خداوند است.
وی تصریح کرد: خدای متعال رعب خود را در دل دشمن جاری کرد و امداد الهی این است و عراقی‌ها بدون فشار تسلیم شدند؛ درصورتی‌که ما امکانات نداشتیم که اسیر بگیریم و با جاری شدن اراده الهی در خرمشهر یوم‌الله رخ داد.
این فرمانده دوران دفاع مقدس با اشاره به جریانات سال ۱۳۹۴ در سوریه عنوان کرد: همین اتفاق مهم خرمشهر در جبهه مقاومت با فرماندهی شهید سلیمانی در حلب رخ داد که همه دنیا آمدند پشت داعش و النصره که حلب سقوط نکند؛ اما اراده الهی آنجا هم جاری شد و سه هزار داعشی تسلیم شدند و این امکان ندارد با سلاح انجام شود؛ بلکه رعبی خدا در دلشان ایجاد کرد که سبب شد، حلب آزاد شود و جهان اسلام خوشحال شدند.
تابلوی بلند دفاع مقدس امروز در غزه قابل‌مشاهده است
قاسم‌پور با تأکید بر اینکه تابلوی بلند دفاع مقدس امروز در غزه و فلسطین قابل‌مشاهده است، اظهار کرد: حماس و جهاد اسلامی در غزه که یک زندان دو میلیون نفری است و ۱۶ سال در حصر قرار دارد، به ارتش رژیم صهیونیستی ظرف ۱۰ روز، تیر خلاص را زدند و این با فکر مادی امکان ندارد و آنچه باعث تسلیم شدن آن‌ها می‌شود، جاری شدن رعب الهی در دل صهیونیست‌ها است.
وی تأکید کرد: مقاومت، ایستادگی بر سر آرمان‌ها و ایثارگری سه شاخصه‌ای است که یاری و پیروزی خداوند را نصیب می‌کند و ملت ایران در طول دفاع مقدس ایستاد و هزینه داد و ثمره آن را دید.
این فرمانده جبهه مقاومت خاطرنشان کرد: در دفاع مقدس، جبهه مقاومت و حماس و جهاد اسلامی نقطه مشترک این است که همه به کمک دشمن آمدند تا سقوط نکند؛ اما خداوند اراده‌اش طور دیگری جاری شد و رعب خود را در آن‌ها انداخت.
قاسم‌پور تصریح کرد: در هر سه جبهه خرمشهر، محور مقاومت و فلسطین این موضوع متبلور است که اگر ملتی به خود اتکا و همه هستی خود را تقدیم خدا کند، خدا گره‌ها را می‌گشاید.
ایستادن بر توانمندی خود و تکیه‌بر قدرت خداوند است که گره‌ها را باز می‌کند
وی با بیان اینکه رژیم بعثی عراق، داعشی‌ها و صهیونیست‌ها خوی درندگی و تخریب دارند، ادامه داد: ایستادن بر توانمندی خود و تکیه‌بر قدرت خداوند است که گره‌ها را باز می‌کند و صهیونیست‌ها فکر نمی‌کردند، حماس چهار هزار موشک به خانه عنکبوتی آن‌ها بزند.
این رزمنده و جانباز دفاع مقدس با اشاره به جملات امام راحل که «ما انقلاب را به جهان صادر می‌کنیم و انقلاب را در جنگ صادر کردیم»، اظهار کرد: امام امروز را می‌دید و ما امروز فرهنگ انقلاب اسلامی را به جهان صادر کرده‌ایم.
قاسم‌پور با بیان اینکه غصه ما و شما جاماندگان دو چیز است؛ نخست آنکه از خوبان عالم جا ماندیم و دوم اینکه در باقی عمر می‌توانیم کاری کنیم یا نه؟، گفت: باید از شهدا استمداد بطلبیم که به سرمنزل مقصود برسیم.
شاهرودی‌ها نگاهشان به انگشت اشاره ولایت است
در این مراسم ایوب حسین پور، راوی و پژوهشگر و رزمنده و جانباز دفاع مقدس نیز به روایتگری دفاع جانانه مدافعان خرمشهر در ۳۴ روز مقاومت این شهر برابر دشمن بعثی پرداخت و گفت: مسجد سیدالشهدا (ع) و مسجد جامع خرمشهر محل پرورش ۱۲۰ جوان انقلابی بود که به فرماندهی شهید محمد جهان‌آرا مقابل دشمنان ایستادگی کردند.
وی با اشاره به اینکه همافر شهید محمدحسین دامغانی نخستین شهید دفاع مقدس شاهرود و برادران شهید احمد و مهدی فصلی در پایان دفاع مقدس و در عملیات مرصاد به شهادت رسیدند، گفت: شاهرود همچون خرمشهر نگاهش به انگشت اشاره ولایت بود، هست و خواهد بود.
این رزمنده و جانباز دفاع مقدس با بیان اینکه در مقاومت ۳۴ روزه خرمشهر، دکتر صادقی از میامی حضور داشت که در کتاب «دا» نیز نامش آمده است، به حضور سه رزمنده شاهرودی، رمضانعلی شاه‌حسینی، علیرضا زمانی و شهید حسینیان در این مقاومت اشاره کرد.
حسین پور افزود: شهید سیدحسین آقایان در هواپیمایی که شهید جهان‌آرا و سایر مقامات را برای دیدار با امام راحل به تهران می‌برد، حضور داشت که این شهید در بیمارستان شیراز پیاده شد و بعد در پرواز هواپیما جهان‌آرا و دیگران در آسمان خدایی می‌شوند.
وی از حضور رزمندگان شاهرود در عملیات الی بیت‌المقدس در ۱۰ اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۶۱ گفت و از ۲۹ شهید این دیار در این عملیات یاد کرد.
در این مراسم معنوی زیارت عاشورا قرائت و شعری در وصف شهدای شهرستان شاهرود توسط شاعر انقلابی علیرضا غضنفری خوانده شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها