خبرهای داغ:
تبریز- رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی گفت: با کمترین جمعیت کیفری، رتبه اول کشوری را در این زمینه داریم.
کد خبر: ۹۳۴۸۶۷۵
|
۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، موسی خلیل اللهی روز دوشنبه در مراسم تکریم و معارفه مدیر کل زندان های آذربایجان شرقی با اشاره به کاهش آمار جمعیت کیفری استان این امر را باعث افتخار استان دانست و افزود: ما در باز اجتماعی کردن زندانیان و بازگشت آنها به جامعه موفق عمل کرده ایم.

وی اظهار کرد: با دستور رییس قوه قضاییه بحث کمک به زندانیان برای کاهش زندانی اجرا شد که باید این امر به شکل مستمر انجام شود چرا که ما را در بهبود وضعیت جمعیت کیفری و کاهش بازداشت کمک می کند.

خلیل اللهی خاطرنشان کرد: در اجرای این طرح اشکالاتی پیش آمد که باید اصلاح شود و نمی توان یک معیار را برای کل کشور تعمیم داد و باید الگویی متناسب با وضعیت استان ها لحاظ شود.

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی با بیان اینکه ما توانسته ایم در بازاجتماعی کردن زندانیان موفق عمل کنیم، افزود: کسانی که دارای سوابق متعدد هستند نمی توانند مشمول قانون جدید شوند.

وی خاطرنشان کرد: تا زمانی که نتوانیم طبقه بندی مناسب را نسبت به زندان ها انجام دهیم، تکرار جرم را خواهیم داشت.

خلیل اللهی با تاکید بر اینکه باید فضای فیزیکی و مناسب و متناسب با برنامه ها و جمعیت کیفری داشته باشیم، گفت: از طرف دیگر باید نیروی انسانی متخصص و کارآمد جهت بازاجتماعی کردن و اجرای برنامه های اصلاحی داشته باشیم تا نتیجه آن کم شدن زندانی و بازگشت به جامعه باشد.

وی با بیان اینکه وضعیت فیزیکی زندان های استان قدرت عمل را از نیروهای ما می گیرد، افزود: مشکل اساسی ما زندان مرکزی تبریز است که ۵۰ درصد جمعیت کیفری استان را در خود جای داده است و باید فکر فوری به حال این زندان و جانمایی آن شود.

ارسال نظرات