استاندار سمنان برضرورت تامین اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه جهت آبرسانی به روستا‌های منطقه محروم تاکید کرد.
کد خبر: ۹۳۴۸۸۸۷
|
۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان؛ علیرضا آشناگر استاندار سمنان در جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان با بیان اینکه استان سمنان جزء استان‌های دچار بحران کم آبی است گفت: پدیده خشکسالی در بعضی از شهرستان‌های استان سمنان با توجه به گرمای پیش رو، رو به افزایش است و باید برای این مهم تصمیمات لازم اتخاذ شود.

او به خاموشی‌های اخیر و مشکلات به وجود آمده در آب شرب هم اشاره کرد و افزود: باید جهت خاموشی صنوف، صنعت و ... هماهنگی‌های لازم صورت پذیرد تا شاهد مشکلات بیشتر نباشیم.

آشناگر به کاهش ۳۴ درصدی رواناب‌های استان هم اشاره کرد و ادامه داد: برای توسعه صنعت وجود آب امری ضروری است و باید توجه جدی صورت گیرد و لازمه تحقق این امر انتقال آب دریای خزر به سمنان است که باید کار‌های عملیاتی آن تسریع شود.

استاندار سمنان اضافه کرد: سطح آب رودخانه‌ها به شدت کاهش یافته و باید به سمت ساماندهی کشت‌های کشاورزی با محصولات کم آب بر برویم.

آشناگر به هوشمند سازی ۱۰۰ درصدی کنتور‌های چاه آب استان اشاره و بر ضرورت بهینه مصرف اب در استان تاکید کرد.

او همچنین بر ضرورت تأمین منابع اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه جهت تامین آب شرب روستا‌های مناطق محروم در شهرستان‌های میامی شاهرود و دامغان تاکید کرد.

همچنین حیدریان مدیرعامل آب منطقه استان در حاشیه این جلسه گفت: جلسه شورای حفاظت با بحران کم آبی با دو دستور کار راهکار‌های مقابله با خشکسالی و بحث پساب فاضلاب سمنان برگزار شد.

او افزود: در دستور کار اول مقرر شد فرمانداران شهرستان‌های استان که رئیس جلسه شورای حفاظت منابع آبی شهرستان‌های خود هستند جلسات متعددی را با محوریت خشکسالی برگزار کرده و کلیه دستگاه‌ها و امکانات ادارات از جمله تانکر‌ها باید در اختیار شرکت آب و فاضلاب جهت تامین آب شرب مورد نظر مناطق قرار گیرد.

حیدریان ادامه داد: در مواردی که بحث کاهش سطح آب و بهینه مصرف کردن مطرح است باید سازمان جهادکشاورزی مصرف آب را مدیریت و اطلاع رسانی‌های لازم به مردم صورت گیرد.

حیدریان همچنین بر ضرورت مدیریت مصرف آب در فضای سبز شهری هم تاکید کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها