خبرهای داغ:
معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س):

۳۲ نهاد مختلف در اجرای برنامه‌های بزرگداشت دهه کرامت مشارکت دارند

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) گفت: تمام نهاد‌هایی که برنامه‌هایی با محوریت این مناسبت و روز دختر دارند می‌توانند از ظرفیت شبستان حرم مطهر برای اجرای برنامه‌های خود استفاده کنند.
کد خبر: ۹۳۴۹۰۷۶
|
۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام مهدی احمدی امروز در نشست خبری اعلام برنامه‌های دهه کرامت ،با بیان این که دهه کرامت امسال به دلیل همزمانی با ایام تبلیغات انتخاباتی با دهه کرامت سال‌های قبل تفاوت دارد اظهار امیدواری کرد مناظره سوم نامزد‌های ریاست جمهوری در سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) با رعایت همه جوانب و بدون تلخ کردن ذائقه مردم برگزار شود.

وی ادامه داد: قطعا حضور مردم در پای صندوق‌های رأی، عمل به سیره حضرت فاطمه معصومه (س) و سبب تثبیت پایه‌ها و رشد نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

عضو ستاد بزرگداشت دهه کرامت سپس به شعار امسال دهه کرامت با عنوان «گره گشایی به سبک اهل بیت (ع)» توجه داد و گفت: این شعار در ادامه شعار سالانه «خدمت کریمانه» انتخاب شده است و می‌تواند ناظر به ابعاد و سطوح مختلف گره گشایی از کار مردم باشد که البته این ابعاد مختلف در شعار هر یک از روز‌های دهه کرامت نیز مورد توجه خواهد بود.

احمدی با اشاره به این که ۳۲ نهاد مختلف در اجرای برنامه‌های بزرگداشت دهه کرامت مشارکت دارند افزود: مناجات خوانی، اجرای برنامه ویژه آذری زبانان، سخنرانی‌های معارفی توسط استاد شیخ حسین انصاریان و همچنین راه اندازی ۲۰۰ کاروان شادی در استان‌های مختلف کشور از جمله برنامه‌های دهه کرامت در سال جاری خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: رونمایی و پخش برخی نماهنگ ها، کلیپ‌ها و سرود‌ها به زبان‌های مختلف، تولید ۱۵ سخنرانی برای پخش از شبکه‌های دو و سه سیما، اجرای برنامه «فدای دخترم» در همه استان ها، برگزاری کارگاه هنری و تولیدات رسانه‌ای و همچنین برپایی نمایشگاه «بانوان و انتخابات» در صحن صاحب الزمان (عج) حرم مطهر، بخش دیگری از برنامه‌های بزرگداشت دهه کرامت در سال جاری خواهد بود.

وی با بیان این که ۱۵ شبکه ماهواره‌ای و همچنین رسانه‌های داخلی، برنامه‌های بزرگداشت این دهه را از حرم مطهر حضرت کریمه اهل بیت (س) پوشش می‌دهند یادآور شد: تمام نهاد‌هایی که برنامه‌هایی با محوریت این مناسبت و روز دختر دارند می‌توانند از ظرفیت شبستان حرم مطهر برای اجرای برنامه‌های خود استفاده کنند.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) در ادامه برپایی مسابقه روزانه حدیث کرامت و همچنین محفل روزانه شعر فاطمی در مقبره پروین اعتصامی در صحن امام رضا (ع) حرم مطهر را از دیگر برنامه‌های بزرگداشت این دهه دانست و گفت: جشن خانوادگی «نسیم کرامت» نیز در هر شب از این دهه از ساعت ۲۲ تا ۲۳:۳۰ در صحن امام رضا (ع) حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار می‌شود.

وی در عین حال از آغاز برنامه حلقه‌های قرآنی در حرم مطهر و در روز‌های دهه کرامت خبر داد و بیان داشت: پویش نذر قلم و همچنین برگزاری وبینار با موضوع شخصیت و سیره حضرت فاطمه معصومه (س) از دیگر برنامه‌های بزرگداشت این دهه است.

احمدی همچنین به رایگان بودن بازدید از موزه حرم مطهر در سالروز میلاد حضرت بانوی کرامت (س) و همچنین سالروز میلاد حضرت امام رضا (ع) توجه داد و اضافه کرد: بازدید از این موزه در سایر روز‌های دهه کرامت به صورت نیم بها خواهد بود.

وی رونمایی از تابلوی خوشنویسی القاب حضرت فاطمه معصومه (س) و همچنین برخی کتب درباره شرح زیارتنامه و زندگینامه حضرت فاطمه معصومه (س) را از دیگر برنامه‌های بزرگداشت این دهه عنوان کرد و گفت: برنامه‌های مختلفی در این دهه به صورت زنده و ضبط شده از طریق شبکه‌های مختلف سیما پخش خواهد شد.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) در پاسخ به سوالی درباره روند تولید فیلم و سریال حضرت معصومه (س) نیز گفت: فیلمنامه این اثر برای بررسی محتوایی در اختیار آیت الله احمد عابدی است تا إن شاء الله پس از پایان بررسی مراحل دیگر تولید پیگیری شود.

وی در این باره افزود: ویژگی این فیلم و سریال، کار مطالعاتی زیاد انجام گرفته درباره آن است، ضمن آن که چهره حضرت فاطمه معصومه (س) نیز در این اثر نمایش داده نمی‌شود.

انتهای پیام
ارسال نظرات
آخرین اخبار