استفاده گزینشی از ظرفیت نخبگان در گیلان

کارشناس مسائل سیاسی و استاد دانشگاه با گله‌مندی از گزینشی بودن استفاده از ظرفیت نخبگان در سطح ملی و استانی توسط دولت‌ گفت: دولت‌ها برای جذب نخبگان آئین‌نامه و دستورالعمل‌هایی دارند.
کد خبر: ۹۳۴۹۱۳۰
|
۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، روح الله منعم امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه جهان امروز متاثر از فضای مجازی است، اظهار کرد: دنیای امروز دنیای دیجیتال، تکنیکال و فضای مجازی بوده و برخی از تغییر‌ها آنقدر سریع اتفاق می‌افتد که دیگر نمی‌افتد که نمی‌توان با هیچ معیاری قطار پیشرفت جامعه و ریل‌گذاری را متوقف کرد.

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری به استفاده از ظرفیت جوانان و نخبگان در اداره و حل مشکلات کشور گفت: مقام معظم رهبری در ۲۰ سال گذشته اصرار بسیار زیادی به استفاده از جوانان، تولید، اشتغال، کارآفرینی، اتکا به نیاز‌ها ت. توانمندی‌های جامعه، بومی‌سازی و استفاده از فرصت‌ها داشتند که باید موردتوجه تصمیم گیران قرار گیرد.

کارشناس مسائل سیاسی با انتقاد از عدم مهیاسازی استفاده از ظرفیت جوانان در حل مشکلات کشور افزود: شبکه کارشناسی و حکمرانی برخی از دولت‌ها در جمهوری اسلامی بیشتر برون‌نگر است، زیرا بسیاری از این افراد و کارشناسان تفکر غربی داشته و دانش‌آموخته کشور‌های غربی هستند.

منعم با تأکید بر لزوم توجه مردم به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بیان کرد: در بیانیه گام دوم ریل‌گذاری پیشرفت کشور به مردم، جوانان و جامعه نخبگانی واگذارشده است، زیرا در چند سال گذشته سند ۲۰ ساله توسعه کشور، سند جامعه اقتصاد مقاومتی، و خصوصی‌سازی صحیح انجام نشده و تحقق پیدا نکرده است.

وی با بیان اینکه بسیاری از دستورات و تأکیدات مقام معظم رهبری توسط  دستگاه‌های اجرایی به فراموشی سپرده می‌شود، تصریح کرد:  دولت‌ها به‌خصوص در هشت سال اخیر باید از جامعه نخبگانی، رسانه‌ای و دانشگاهی کشور که به دنبال خدمت به مردم هستند در راستای تحقق بیانیه گام دوم استفاده می‌کرد که این امر در گیلان محقق نشده است.

کارشناس مسائل سیاسی با تأکید بر اینکه باید در دولت بعدی به فضای نخبگی کشور توجه ویژه‌ای شود، افزود: جریان مکتب ساز منویات مقام معظم رهبری در خصوص استفاده از جامعه نخبگانی را دریافت و به دنبال رستاخیز علمی در کشور است، لذا بسیار امیدوارم که در دولت بعدی به این امر توجه ویژه شود.

منعم، با گله‌مندی از گزینشی بودن استفاده از ظرفیت نخبگان در سطح ملی و استانی توسط دولت بیان کرد: دولت‌ها برای جذب نخبگان آئین‌نامه و دستورالعمل‌هایی دارند، ولی در کشور و گیلان از این دستورالعمل‌ها در قالب تشکل و جوانان همفکر با دولت استفاده می‌شود.

وی یکی از عمده دلایل مشکلات شهری و عمرانی گیلان را عدم استفاده از جامعه نخبگانی در این استان دانست و گفت: در حوزه استفاده از جامعه نخبگانی و دانشگاهی بیشتر خودی‌سازی و مرید سازی گرفته و تشکل‌های همسو با دولت در دانشگاه‌ها تشکیل‌شده است، لذا می‌توان یکی از دلایل مشکلات گیلان در حوزه مدیریت شهری و عمرانی را عدم استفاده از ظرفیت دانشگاهی دانست.

کارشناس مسائل سیاسی و استاد دانشگاه با اشاره به راه‌کار‌های حل معضلات استان گیلان بیان کرد: اقدامات خوبی در مجلس شورای اسلامی در خصوص استفاده صحیح از ظرفیت نخبگان در حال انجام است، به این دلیل باید در استان از ظرفیت دانشگاه‌ها، پارک علم و فناوری و جامعه نخبگانی به‌درستی استفاده کرد.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
آخرین اخبار