خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه درسپاه حضرت صاحب الزمان(عج) استان اصفهان؛
دشمن امروزکاملایک آرایش جنگی درمقابل این انتخابات گرفته است،ماخرمشهرهادرپیش داریم، ولی ویرانی واسیرنداریم و آبادانی ونشاط رادرپیش رو داریم،یکی ازمصادیق خرمشهرها همین انتخابات است.
کد خبر: ۹۳۴۹۵۱۱
|
۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از ناحیه مقاومت بسیج سپاه امام علی علیه السلام؛ مسئول نمایندگی ولی فقیه درسپاه حضرت صاحب الزمان(عج) در نشست بصیرتی ائمه جمعه وجماعات بخش کوهپایه در امامزاده شاه ناصرالدین (ع) منطقه جبل این بخش ، ضمن تبریک دهه کرامت و میلادباسعادت حضرت فاطمه سلام الله علیها از برگزاری این نشست وحضور ائمه جمعه و جماعات تقدیر و تشکر کرد.

حجت الاسلام صادقی با توجه به درپیش بودن انتخابات با قرائت روایتی از امام صادق علیه السلام به ویژگیهای انتخاب یک مدیر مومن پرداخت و گفت : حضرت امام صادق علیه السلام می فرمایند : المُؤمِنُ حَسَنُ المَعُونَةِ، حَسَنُ المَعُونَةِ ، جَیِّدُ التَّدبِیرِ لِمَعِیشَتِهِ، لا یُلسَعُ مِن جُحرٍ مَرَّتَینِ ؛ مؤمن یاور خوبی است، کم هزینه است و زندگی اش را به خوبی تدبیر می‌کند و از یک سوراخ دوبار گزیده نمی‌شود. ویژگیهای مدیرموفق در هرسطحی ؛ رئیس جمهور، استاندار و حتی مدیریت در منزل باید این ویژگی ها را داشته باشد : ۱- المُؤمِنُ : ایمان راسخ داشته باشد ۲- حَسَنُ المَعُونَةِ :همیار و یاری کننده خوب باشد ۳- حَسَنُ المَعُونَة: اهل ریخت و پاش نباشد ۴- جَیِّدُ التَّدبِیرِ لِمَعِیشَتِهِ : وقتی فرمان مدیریت را دردست می گیرد به خوبی به حرکت درآورد و کنترل کند و رئیس جمهور نیز قوه اجرایی کشور را به خوبی و زیبایی هرچه تمام تر هدایت کند. ۵- لا یُلسَعُ مِن جُحرٍ مَرَّتَینِ : اهل خطاهای مکرر نباشد که هر روز شاهد یک خطا و اشتباه جدید از او ، بحران جدید ، منفجر شدن بمب جدید در سفره مردم باشیم ، البته مردم هم نباید بخاطر عدم توجه کافی دوباره اشتباهات را تکرار کنند.

وی ادامه داد : از اول انقلاب تا کنون ۳۷ انتخابات در کشور برگزار شده که اولین آن ۵۰ روز بعداز پیروزی انقلاب برگزار شد و سی و هشتمین انتخابات هم در ۲۸ خردادماه سال ۱۴۰۰ رقم خواهد خورد و مجازی ترین انتخابات در طول تاریخ انقلاب این انتخابات است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه درسپاه حضرت صاحب الزمان(عج) با اشاره به اینکه دشمن امروز کاملا یک آرایش جنگی درمقابل این انتخابات گرفته است ، گفت : ما خرمشهرها درپیش داریم ، ولی ویرانی و اسیر نداریم و آبادانی و نشاط را درپیش رو داریم.یکی ازمصادیق خرمشهرها همین انتخابات است ، با این مقایسه که در خرمشهر در منطقه خوزستان دشمن یک آرایش جنگی سهمگین فیزیکی با پشتیبانی جبهه ی استکبار علیه نظام ما صورت گرفته بود و همه دست به دست هم داده بودند تا ایران در آزادسازی خرمشهر توفیقی نداشته باشد ولی درآن شرایط مولفه هایی باعث ناکامی این نقشه ها شد ازجمله فرماندهی عالی ازطرف حضرت امام (ره) و تبعیت و فرماندهی زیرمجموعه توسط فرماندهان میانی و بعد میدانی درامتداد و تبعیت محض از امام راحل (ره) ، در کنار وحدت و همدلی ملی از پیر و جوان ازاقشار مختلف و درسطوح مختلف ایجاد شد.

وی ادامه داد : ملت ایران چنان حماسه عظیمی خلق کردند که جهانیان را چنان مبهوت نموده که هنوزم از تحلیل آن عاجزند و ما امروز امثال فردوسی ها را نداریم که این عظمت و حماسه را تبیین و درتاریخ ثبت نماید. درشرایط حاضر هم همان جبهه ی معاند علیه نظام و ملت ما صف آرایی کرده اند و با زر و زور و تزویر و حیله مردم را از شرکت و حضور در انتخابات منصرف می کنند تا مانع خلق حماسه ای دیگر شوند.

حجت الاسلام صادقی با طرح این سئوال که اکنون وظیفه ی ما چیست؟؟ ، خاطرنشان کرد : مقام معظم رهبری مدظله العالی فرمودند : من درگذشته گفتم افرادی که صاحب نفوذند مردم را دعوت به حضور و شرکت در انتخابات نمایند اما امروز می گویم همه باید دیگران را دعوت نمایند. اکنون باتوجه به فرمایش مقام معظم رهبری همه ما باید نسبت به دعوت مردم به شرکت در انتخابات اهمیت قائل شویم و آسیب دیدگان هجمه های دشمن را شناسایی و درمان کنیم.

وی افزود : ویژگی دیگر این انتخابات این است که پرابهام ترین انتخابات در طول تاریخ است.ابهاماتی چون وجود ویروس منحوس کرونا که خیلی از مسائل و اذهان مردم را دچار ابهام کرده و بعضی ها را در فهم مسائل مردد نموده است. ازطرفی ربخی از مسئولین به جای تبیین دستاوردها و پیشرفت ها و امید آفرینی ، با بیان مطالبی به دنبال ایجادابهام در اذهان مردم و القاء نارضایتی عموم مردم هستند در صورتی که سخنان و مناظرات مسئولین باید برای ایجاد انگیزه و حضور حداکثری مردم باشد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه درسپاه حضرت صاحب الزمان(عج) با اشاره به فرمایش حضرت امام خمینی (ره) خطاب به مبلغین و طلاب و روحانیون می فرمودند که در ایام انتخابات حتی درس و بحث طلبگی را تعطیل کرده و به تبلیغ این مساله و تبیین شاخصه های کاندیدای اصلح در میان مردم نقاط مختلف کشور بپردازند ، گفت : مقام معظم رهبری نیز اهمیت روشنگری را این چنین بیان می کنند که : اگر طلبه ها امروز روشنگری را ترک کنند خطرناک است. پس همه ما در زمینه روشنگری مسئولیم و نسبت به این انقلاب که بواسطه ریختن خون شهدا به دست آمده مدیون هستیم.

وی گفت : برای خلق حماسه خرمشهری دیگر در انتخابات ۱۰ گام را توصیه می کنم ؛

گام اول : هر ایرانی ، خانه به خانه یک ستاد انتخاباتی باهدف حضور حداکثری داشته باشد و الگوی این گام مادر شهید میرفندرسکی است که در دعوت از مردم و تبلیغ چهره به چهره دریغ نمی کند.

گام دوم : شناسایی آسیب دیدگان از جبهه دشمن که خیلی ها آسیب دیده اند و باید درمان شوند.

گام سوم : همدردی با منتقدان وضع موجود که مردم واقعا گلایه مندند و انتقاد دارند. قانون اساسی زمینه ی نشان دادن انتقاد و تغییر را در انتخابات فراهم کرده است.

گام چهارم : طرح مباحث منطقی . " مثل حجت الاسلام قرائتی که می فرماید : کسانی که می گویند رای نمی دهیم و اعتراض داریم درمواجهه با آینه غبار آلود چگونه برخورد می کنند؟ می شکنند؟! دور می اندازند؟! یا تمیزش می کنند؟ " مدیریت کشور ما غبارآلود شده و راه حل آن هم انتخابی است که منجر به تغییر شود.

گام پنجم : درخواست های دوستانه ؛ برگزاری جلسات در اقشارمختلف و گفتگوهای صمیمانه

گام ششم : پاسخ به شبهات

گام هفتم : بیان منطقی درخصوص عوامل وضع موجود

گام هشتم : بیان احکام شرعی انتخابات

گام نهم : آثار و برکات مادی و معنوی حضور حداکثری و انتخاب درست ، یکی ازبرکات آن عزت و اقتدارملی است.

گام دهم : بیان پیامدهای مادی و معنوی عدم حضور، مثل زمانی که حضرت زهرا سلام الله علیها مردم را دعوت به حمایت از امیرالمومنین علی علیه السلام کرد ولی کسی حاضر نشد و این آثار زیان بار تاریخی درپیش داشت که برای هفت پشت ما بس است.

حجت الاسلام صادقی در پایان از افزود : در مسیر درمان بیمار توجه به القائات دیگران در عدم اثربخشی درمان و پیگیری توجه نکنیم و با امید و انگیزه به نسخه و دستور طبیب بزرگ اعتماد کنیم. راه درمان مشکلات و معضلات چیست ؟! رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای مدظله العالی می فرماید : علاج دردهای مزمن این کشور حضور حداکثری در پای صندوق های رای و انتخاب اصلح است. پس ماباید با حضور درپای صندوق های رای و انتخاب مردانی از جنس شهید حاج قاسم سلیمانی عزیز دین خود را ادا کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها