خبرهای داغ:
آیت الله سلیمانی گفت: دعوت به عدم حضور در انتخابات از سوی هرکسی که باشد نغمه شیطانی و آب به آسیاب دشمن ریختن است از این رو نباید کاری کرد که سبب شادی دشمن شود.
کد خبر: ۹۳۴۹۶۶۷
|
۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در مصلی بقیه الله الاعظم(عج) کاشان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، انتخابات پیش رو را یک آزمون بزرگ برای ملت ایران دانست و گفت: بنا بر فرمایش رهبر معظم انقلاب شرکت در انتخابات یک وظیفه شرعی و یک واجب عینی برای تمام واجدین شرایط رأی است.

وی با اشاره به اینکه عشق و علاقه به کشور ایران، نظام، شکوه، عظمت و عزت ملی عامل شرکت در انتخابات است، افزود: رهبر معظم انقلاب می‌فرماید حتی کسانی که نظام را قبول ندارند برای حفظ و اعتبار کشور در انتخابات شرکت کنند.

آیت الله سلیمانی شرکت حداکثری در انتخابات و انتخاب کاندیدای اصلح را وظیفه همگانی دانست و ابراز داشت: علاوه بر سوابق اجرایی افراد یکی از راه‌های شناخت کاندیدا‌ها ارائه برنامه‌ها و طرح‌های آنهادر مناظره‌ها است.

انتخابات یکی از سرنوشت سازترین رویداد‌های سیاسی کشور است
 
وی مناظره کاندیدا‌ها را بهترین بستربرای معرفی نامزد‌ها به مردم ایران دانست و اظهار داشت: انتخابات یکی از سرنوشت سازترین رویداد‌های سیاسی کشور است.

بنا به گفته وی حضور مردم در پای صندوق‌های رای بیانگر رشد سیاسی مردم و همچنین مردم سالاری دینی است و حضور حداکثری ملت ایران سبب نمایش جمهوریت و اسلامیت در ایران است.

نماینده ولی فقیه در کاشان تغییر مدیریت کشور از حکومت استبدادی و فردی و میراثی و نژادی به یک حکومت مردمی و مردم سالاری دینی را یکی از افتخارات جمهوری اسلامی ایران و یک نعمت بی بدیل برای مردم ایران دانست و افزود: امروز در حکومت مردم سالاری دینی ملت سرنوشت خود را با انتخاب شایسته خود تعیین می‌کند.

گاهی از فیلتر شورای نگهبان بنی صدرها عبور می کنند 
 
آیت الله سلیمانی با تأکید بر گرفتن درس عبرت از تاریخ، گفت: فیلتر شورای نگهبان برای عبور شایستگان است و گاهی از این فیلتر بنی صدر‌ها نیز عبور می‌کنند و باید از تاریخ عبرت گرفت و در مناظره‌ها کاندیدای اصلح را براساس عملکرد آن‌ها انتخاب کرد.

وی به برخی از معایب مناظره‌های اخیر اشاره کرد و گفت: هیچکدام از کاندیدا‌ها روایت صحیح و واقع گرایانه‌ای از عملکرد ۴۲ ساله نظام و تصویر روشنی از واقعیت‌ها ارائه نکردند تا مخاطب ازمناظره تصویر روشن و مثبتی از نظام و عملکرد نظام داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در کاشان ادامه داد: در مناظره‌ها از کاندیدا‌ها انتظار نمی‌رفت تفکرات افراطی خوش بینانه و سیاه نمایی و بدبیانه ارائه کنند، بلکه انتظار می‌رفت هم نقاط قوت و هم نقاط ضعف گفته شود. 

به گفته وی در این مناظره‌ها به دلیل عملکرد ضعیف برخی از دولتمردان، عملکرد ۴۲ ساله نظام را زیر سؤال بردند و یا حداقل تصویر روشنی از عملکرد نظام ارائه نکردند و در معرفی دستاورد‌های نظام مضایقه کردند.

آیت الله سلیمانی ادامه داد: مناظره کنندگان که از فیلتر شورای نگهبان عبور کرده اند به جای اینکه تابلو خودشان باشند باید نماد فضائل اخلاقی ملت، آرمان‌های ولایت و جهاد و شهادت و تابلو نظامی باشند که ریشه در ولایت و شهدا و جهاد و ایثار دارد.

وی افزود: مناظره‌های انتخاباتی باید وظیفه سیاسی و اخلاق سیاسی و نمودی از بصیرت و سواد و بینش اجتماعی باشد و بیانگر سیمای واقعی نظام الهی و ناامید کننده دشمنان قسم خورده انقلاب باشد.

نماینده ولی فقیه در کاشان با تأکید بر اینکه مناظره‌های انتخاباتی باید آینه تمام نمای ظرفیت کاندیدا‌ها و مطالبات واقعی و صحیح مردم باشد، گفت: کاندیدا‌ها اگر به جای معرفی ظرفیت خود به پرخاشگری به دیگران و محاکمه غیابی کارگزاران بپردازند نخواهند توانست بستر حضور حداکثری را فراهم کنند.
 
هیچ مشکل حل نشدنی در کشور نداریم 
 
بنا به گفته وی کاندیدا‌ها باید واقعیت‌ها را به مردم بگویند و مردم را امیدوار کنند و از ناامیدی حرفی به میان نیاورند، چرا که ما هیچ مشکل حل نشدنی در کشور نداریم.

آیت الله سلیمانی یک هفته باقیمانده تا آغاز انتخابات را فرصت خودآزمایی برای انتخاب اصلح دانست و عنوان کرد: دعوت به عدم حضور در انتخابات ازسوی هر کسی که باشد نغمه شیطانی و آب به آسیاب دشمن ریختن است، از این رو نباید کاری کرد که سبب شادی دشمن شود.

وی با اشاره به اینکه شهدا کار خود را انجام دادند و امروز وظیفه همگانی است تا راه شهدا را با حضور در انتخابات ادامه دهیم، یادآور شد: در فاصله یک روزه مانده به برگزاری انتخابات که تبلیغات ممنوع می‌شود بمباران تبلیغاتی دشمن در فضای مجازی آغاز می‌شود، باید مراقب بمباران تبلیغاتی دشمن در فضای مجازی بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها