خبرهای داغ:
امام جمعه موقت قزوین گفت: هفته منتهی به انتخابات؛ هفته هوشیاری، فریب‌نخوردن و تلاش شبانه‌روزی است.
کد خبر: ۹۳۴۹۵۱۲
|
۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی خضری در خطبه های نماز جمعه قزوین اظهار کرد: قرآن کریم بیشتر از آثار اخروی، آثار دنیوی برای تقوا برشمرده است؛ یعنی جایزه های دنیوی تقوا بیشتر از جایزه های اخروی تقواست.

وی ادامه داد: تقوایِ یک امت می تواند راهگشا باشد و می تواند ما را از بحران ها نجات دهد و تا امروز هم با تقوای مردم و شهدا پیش رفته ایم و از این پس نیز با قدرت پیش خواهیم رفت.

هفته منتهی به انتخابات؛ هفته هوشیاری، فریب‌نخوردن و تلاش شبانه‌روزی است

امام جمعه موقت قزوین خاطرنشان کرد: امیرالمؤمنین(ع) در نهج البلاغه فرموده اند من در مقابل دشمن منفعل نیستم بلکه فعال هستم. در هفته ای که در پیش داریم دشمنان برنامه دارند تا از این فرصت باقی مانده استفاده کنند و لذا این هفته؛ هفته هوشیاری، فریب نخوردن و تلاش شبانه‌روزی است.

دشمن در چند ساعت می‌تواند جریان و میدان را به نفع خودش تغییر دهد

وی افزود: کربلا فقط در یک روز اتفاق افتاد و خیلی ها از آن، جا ماندند؛ سقیفه در چند ساعت اتفاق افتاد، جریان حکمیت در شب لیل الهریر اتفاق افتاد و اتفاقات مهم تاریخی و سرنوشت ساز و جریان ساز در چندساعت اتفاق افتادند و دشمن می تواند در چند روز و چند ساعت جریان و میدان را علی رغم تصور ما، به نفع خودش تغییر دهد.

وی تصریح کرد: آن طوری که رصد شده است در هفته منتهی به انتخابات، خط آتش دشمن سنگین می شود. امروز دشمنان خشاب های خود را پر کرده و دستگاه رسانه ای خود را آماده کرده است تا قبل از انتخابات آتش سنگین را بر روی اذهان ملت بریزد.

حجت الاسلام والمسلمین خضری اضافه کرد: دشمن سه خط را دنبال می کند؛ اول خط تفرقه در جبهه حق است و باید بدانیم جریان شیطان و ابلیس قبل از حذف فیزیکی جبهه حق، آرایش جبهه حق را بهم می ریزد و باید هوشیار باشیم؛ در جنگ احد ابتدا آرایش جبهه حق بر هم ریخت و امروز نباید اجازه چنین اتفاقی را بدهیم.

نزاع بر سر ماندن و کنار رفتن افراد، خلاف جریان تکلیف است

خطیب نماز جمعه قزوین افزود: امروز جبهه حق در معرض تفرقه قرار دارد و باید هوشیار باشد. اینکه ما نزاع کنیم سر اینکه فلانی کنار برود، خلاف جریان تکلیف است و اینکه هر کسی به تشخیص خودش عمل کند و مردم را به اصلح دعوت کند، راه درست است!

وی اظهار کرد: آتش بار دشمن پس از تفرقه، تخریب جریان انقلاب است، تخریب مجاهدت ها و تخریب چهره های جریان انقلابی در دستور کار جبهه رسانه ای ابلیس قرار دارد. سومین تاکتیک ایجاد خوف در دلهاست؛ همان سیاست انگلیسی معروف برای ترساندن مردم از مشارکت و انتخاب عناصر انقلابی و باید مراقب این تاکتیک دشمن باشیم که می خواهد در آن آتش بریزد.

ان‌شاءالله انتخابات ایران مایه سرشکستگی استکبار خواهد شد

حجت الاسلام والمسلمین خضری تصریح کرد: سازمان مجاهدین اعلام کرد برنامه اول ما تلاش برای مشارکت حداقلی است و مرحله دوم ایجاد جنگ داخلی در ایران است اما ان‌شاءالله با تلاش شبانه‌روزیِ عموم مردم و جبهه انقلاب، انتخابات مایه سرشکستگی استکبار خواهد شد.

امام جمعه موقت قزوین بیان کرد: این هفته، هفته ویژه ای است و هفته شب عملیاتی است و باید بیشتر با مردم صحبت کنیم، کمتر باید دورهمی داشته باشیم و شبانه روز باید با مردم صحبت کنیم و بعد از مناظرات، معلوم نیست جلسات دورهمی لازم باشد اما صحبت با مردم لازم و ضروری است.

وی عنوان کرد: تمام ظرفیت ها و امکانات را در این هفته باید بسیج کنیم و هر چه داریم این هفته پای کار بیاوریم و این هفته، هفته آبرو خرج کردن است. سیدالشهدا(ع) در جمع هزار نفر از بزرگان جامعه اسلامی فرمودند ای گروه نیرومند شما دسته ای هستید که به دانش، خیر و نیکی معروف هستید و به وسیله و عنایت خدا در قلوب آبرو دارید و امروز جریان مواساتی، علما و فضلای ما همین گونه هستند و امید است برای آبروی اسلام این هیبت خود را خرج کنید.

فرد اصلح کیست؟

خطیب نماز جمعه قزوین با طرح این سوال که فرد اصلح کیست؟ اظهار کرد: قرآن کریم می فرماید اموال خود را به سفها نسپارید. این منابع سرشار جمهوری اسلامی نباید به دست سفیه سپرده شود و سفیه کسی است که از دین ابراهیمی(ع) دوری می کند، ابراهیم(ع) امام است و امروز نیز کسی که از گفتمان امامین انقلاب دوری کند، سفیه است.

حجت الاسلام والمسلمین خضری با تأکید بر اینکه مملکت باید به دست کسانی سپرده شود که به گفتمان انقلاب اعتقاد قلبی دارند، تأکید کرد: در هشت سال گذشته کسی آمد که به گفتمان انقلاب، اعتقاد قلبی نداشت و آثارش را دیدیم.

وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند طبق قانون اساسی رئیس جمهور باید رجال سیاسی و مذهبی باشد و این یعنی در میدان سیاست بتواند مصلحت کشور را در نظر بگیرد و بفهمد و اولویت ها را تشخیص دهد و در میدان اعتقادات مردم و دین بتواند مردم را هدایت کند.

امام جمعه موقت قزوین افزود: رهبری فرمودند اینکه هر کسی یک وعده ای می دهد و حرفی می زند، نمی شود به آن ها اعتماد کرد و باید نگاه کرد عملی در گذشته این شخص وجود دارد که این وعده را تایید و تصدیق کند؟ صرف ادعا و حرف نشان دهنده فرد اصلح نیست.

حرمت امروز حضرت معصومه(س) در بین مسلمانان نشان دهنده اهمیت اسلام به جایگاه زن است

خطیب نماز جمعه قزوین گفت: امروز در آستانه میلاد کریمه اهل بیت(ع) بی بی دو عالم فاطمه معصومه(س) قرار داریم و امام صادق(ع) فرموده حرم خدا کعبه است، حرم رسول خدا(ص) مدینه است، حریم امیرالمؤمنین(ع) نجف است و همه ما اهل بیت(ع) یک حرمی داریم که در قم قرار دارد این در حالی است که حضرت معصومه(س) هنوز متولد نشده بود و حضرت می گوید در این شهر قم دختری از دختران من دفن می شود که نام او فاطمه است، هر کس این دختر را زیارت کند، بهشت بر او واجب است.

وی با تأکید بر اینکه حرمتی که امروز حضرت معصومه(س) در بین مسلمانان دارد نشان دهنده اهمیت اسلام به جایگاه زن است، بیان کرد: حضرت معصومه(س) یک دختر است و این همه علما در حرم حضرت دفن شده اند و ساعت ها علمای بزرگ ما از حضرت گدایی می کردند و این مهم نشان دهنده مقام والای حضرت معصومه(س) به عنوان یک دختر در اسلام است.

حجت الاسلام والمسلمین خضری اظهار کرد: علامه طباطبایی رحمت الله علیه در سن بالا اصرار داشتند پیش از افطار وارد حرم حضرت معصومه(س) شوند و بوسه بر ضریح حضرت بزنند. آیت الله جوادی آملی فرمودند کتاب را اگر در حرم حضرت معصومه(س) مطالعه کنید، چیز های جدیدی می آموزید و به همین خاطر است که علما درس خارج ها را در حرم حضرت برگزار می کنند.

امام جمعه موقت قزوین تصریح کرد: ملاصدرا گفته است من وقتی مطالب بسیار سخت و سنگین را متوجه نمی شدم به حرم حضرت معصومه(س) می آمدند و پس از آن گره ها باز می شد. این چه مقامی است که فرزند ابر میلیارد ایتالیایی، «ادواردو آنیلی» ثروت خود را رها کرد و گفت می خواهم به قم و کنار حضرت معصومه(س) بروم.

وی بیان کرد: در قزوین رسم بود سه شنبه ها و شب های چهارشنبه اتوبوس های زیادی عازم قم می شدند و ان‌شاءالله عنایت مردم قزوین همانند گذشته احیا شود و این رسم زیارت حضرت معصومه(س) با جدیت ادامه یابد.

خطیب نماز جمعه قزوین با تبریک روز دختر یادآور شد: امروز روز دختر و تکریم دختران است. امروز مسأله دختران ما پیامک حجاب نیست، آب پاشی در پارک ها نیست بلکه امروز مسأله دختران ما ازدواج و محیط های سالم برای رشدشان است. طبق آمار دختران بسیاری به سن تجرد قطعی وارد می شوند، باید گروه های تخصصی برای امر ازدواج داشته باشیم و کمک کنیم دختران عفیف ما ازدواج کنند.

حجت الاسلام والمسلمین خضری خاطرنشان کرد: خانواده ها و مادران نباید در امر ازدواج سخت گیری کنند تا سن ازدواج در استان بالا برود. نیاز داریم دختران را تکریم واقعی کنیم و تکریم واقعی این است که به نیازها و عواطف آنها توجه کنیم. دختران نیاز به عاطفه پدران و برادران خود دارند که مبادا با کوچکترین محبت در فضای مجازی جذب آن شوند.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها