خبرهای داغ:
حجت الاسلام مهدی جو گفت: کسی که در شعارهای انتخاباتی خود ایجاد دو قطبی می‌کند آن فرد صالح نیست پس قطعا اصلح نخواهد بود.
کد خبر: ۹۳۴۹۹۹۰
|
۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۲

حجت الاسلام مهدی جو مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در ناحیه امام سجاد(ع) در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج ضمن بیان اینکه شرکت در انتخابات مربوط به همه ملت‌های دنیا در همه کشورهاست گفت: انتخابات در تمامی کشورها دو اثر مهم داخلی و خارجی دارد، در بُعد داخلی حضور پرشور مردم در انتخابات فارغ از اینکه چه کسی منتخب مردم خواهد شد باعث یک حرکت و شوک مثبت به همه لایه‌های مختلف جامعه می‌شود و هر موجود زنده‌ای به این حرکت نیاز دارد و اگر جامعه‌ای میخواهد زنده بماند باید این حرکت را داشته باشد.

وی ضمن اشاره به فتنه ۸۸ خاطرنشان کرد: در سال ۸۸ حدود ۸۵ درصد مردم در انتخابات شرکت کردند و اختلاف آرا یازده میلیون بود و این اختلاف برابر با جمعیت چند کشور اروپایی است و قطعا امکان تقلب در آن وجود نداشت اما با این وجود در کشور آشوب بپا شد. هدایت این شورش‌ها، دمیدن در تنور شورش‌ها و هزینه این شورش‌ها توسط بیگانگان انجام می‌شد و نفع آنها در زیر سوال بردن و خاموش کردن موتور پیشرانی بود که با حضور ۸۵ درصد مردم در جمهوری اسلامی اتفاق افتاد و این مشارکت برای دشمنان سخت و نگران کننده بود. طول کشیدن هشت ماه فتنه می خواست شیرینی ذائقه مردم را تلخ کند و ثمرات این حضور ۸۵ درصدی را در داخل و خارج خنثی کند.

حجت الاسلام مهدی‌جو با بیان اینکه دولت به پشتوانه مردمی نیاز دارد عنوان کرد: هر چیزی که باعث تقویت اسلام و امت اسلامی شود مشارکت در آن ارزشمند است اما اگر این تقویت زمانی صورت گیرد که در آن احساس مسئولیت می‌شود این از ارزش بالاتر و واجب است.
مشارکت در امری که به اسلام و جامعه اسلامی در برابر زورگویان قدرت دهد و اگر این قدرت باعث تقویت و اجتناب از طاغوت باشد، این مشارکت فقط ارزش نیست بلکه امری واجب است لذا به این دلیل امام خمینی(ره) می فرماید مشارکت در انتخابات واجب است و نفع مردم در مشارکت است.

نمایندگی ولی فقیه در ناحیه امام سجاد(ع) اذعان کرد: تخصص غرب مدیریت سلایق و ذائقه هاست همانطور که قرآن کریم می فرماید؛ تخصص شیطان مدیریت ذائقه هاست، قرآن کریم می فرماید زَيَّنَ لَهُمُ الشَّيْطَانُ أَعْمَالَهُم شیطان اعمال بد و مظاهر دنیا را برای مردم زینت می دهد و خود شیطان قسم یاد می کند فَبِعِزَّتِكَ لَأُغْوِيَنَّهُمْ أَجْمَعِينَ و زینت دادن و اغوا کردن همان مدیریت سلایق و ذائقه هاست و ذائقه‌ها الویت افراد را مشخص می‌کند.

وی با بیا اینکه مردم غرب را با رسانه‌ها می‌شناسند عنوان کرد: واقعیت‌های غرب متفاوت از چیزی است که رسانه‌ها به ما معرفی می‌کنند، در بخش مهمی این خود مردم هستند که انتخاب می‌کنند وضعیت امروز جامعه ما در اینکه آیا انتخاب کنیم یا نه درست نیست بلکه سوال درست این است این بار چطور انتخاب کنیم، اگر دیروز با تبلیغات و ظواهر انتخاب کردیم امروز به شعارهای واقعی و کاندیدا اصلح، راستگو و دلسوز واقعی رای دهیم.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در ناحیه امام سجاد(ع) خاطرنشان کرد: تبلیغات پر هزینه نشان از ضعف است اگر کمی تامل کنیم از نوع تبلیغات متوجه می‌شویم هدف از تبلیغات چیست، تبلیغات فریبنده و حسی نشان دهنده این است فرد حرف جدی برای گفتن ندارد و نباید عنان مدیریت را به هر کسی بدهیم بلکه باید درست انتخاب کنیم، ما دربرابر خطا نیاز به یک رفتار صحیح داریم نه یک بی‌رفتاری این بار باید درست انتخاب کنیم. تمام بودجه کشور و قدرت اجرایی کشور و تمام مدیران ارشد کشور در اختیار رئیس جمهوری است که قلم بچرخاند ما را بدبخت یا خوشبخت می‌کند، سرنوشت را با چرخاندن درست قلم طوری رقم بزنیم که سرنوشت ما به دست قلم های غلط نیفتد.

وی بیان کرد: برخی علاقمند به حضور حداکثری نیستند مگر اینکه نتیجه حضور خودشان باشند و برای تحمیل خود، نظام را در غالب هشدار تهدید به حضور حداقلی می‌کنند، پاسخ و رویکرد این افراد به عدم صلاحیت‌ها خود مهم‌ترین دلیل برای درست بودن عدم احراز صلاحیت است. اگر ما در جامعه معتقد به آزادی هستیم پس باید حضور سلایق مختلف در جامعه‌ را بپذیریم، الویت حضور حداکثری است البته چه بهتر که این حضور منجربه یک انتخاب آگاهانه شود اما الویت همیشه حضور حداکثری است که مورد تایید مقام معظم رهبری است.

این مسوول اضافه کرد: مشارکت بالا یک روحیه و امید مضاعفی برای مسئولین کشور است، حرکت جدی جامعه به دولت قدرت اجتماعی می‌بخشد که بتواند جامعه و سلایق مختلف را با خود همراه کند. در نظام اسلامی که داعیه دار مردم سالاری دینی است گاهی مشارکت پایین ما دین را زیر سوال می‌برد حکومت دینی را زیر سوال می برد و اصل مشارکت در انتخابات در عرصه بین المللی دین را تقویت می‌کند. کشور ما با خون شهدا رنگین شده و منتظر ظهور منجی است و حاکمش ولی فقیه است مردم با این نگاه باید در انتخابات شرکت کنند و اگر آگاهانه و درست انتخاب کنند اهداف همه ملت محقق خواهد شد.

حجت الاسلام مهدی‌جو ضمن اشاره به دیدگاه رهبری درخصوص شاخصه‌های انتخاب اصلح افزود: واقعه عاشورا همواره در حال تکرار است اگر ما صحنه شناس باشیم هرلحظه مردم جامعه در انتخاب بین حق و باطل هستند، برای شناخت اصلح ابتدا باید صالح را بشناسیم، صالح کسی است که صلاح را می فهمد و به صلاح عمل می کند. برنامه‌ها و نوع رویکرد کاندیدا در معرفی خود مشخص می کند اصلح چه کسی است، کسی که در شعارهای انتخاباتی خود ایجاد دو قطبی می‌کند آن فرد صالح نیست پس قطعا اصلح نخواهد بود.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها