خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه سمنان به تبیین ویژگی‌های یک خانواده خوب از دیدگاه اسلام پرداخت و گفت: رعایت موازین دینی و اخلاقی در کانون خانواده بنیان آن را مستحکم می‌کند.
کد خبر: ۹۳۵۰۳۶۴
|
۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، حجت الاسلام والمسلمین سیدابوالفضل راسخی در جمع خانواده پاسداران سپاه ناحیه سمنان در پارک موزه دفاع مقدس ضمن تبریک دهه کرامت و میلاد حضرت معصومه (س) اظهار کرد: این بانوی مکرمه افتخار بانوان و شفیع شیعیان جهان اعم از زن و مرد است.

وی با اشاره به شخصیت گمنام حضرت معصومه (س) تأکید کرد: باید ویژگی‌های اخلاقی و رفتاری امامان معصوم (ع) در جامعه به عنوان یک چراغ راه تبیین شود.

 مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه سمنان در ادامه به چند نمونه از ویژگی‌های مهم و شاخص "خانواده خوب از دیدگاه اسلام" اشاره کرد و گفت: رعایت موازین دینی و اخلاقی در کانون خانواده بنیان آن را مستحکم می‌کند.

حجت الاسلام راسخی گفت: زن و مرد هر یک وظایفشان در اسلام در قبال یکدیگر تعریف و تبیین شده است؛ بنابراین هر یک از این 2 با آگاهی از این وظایف باید در استحکام بنیان خانواده به خوبی نقش آفرینی کنند.

وی یکی از مهمترین موارد و مسائلی که زن و مرد باید در قبال یکدیگر رعایت کنند را "احترام به یکدیگر" عنوان کرد و گفت: پیشی گرفتن در سلام کردن، بدرقه همسر در هنگام بیرون رفتن از منزل، استقبال از همسر به هنگام وارد شدن به محیط خانه، کظم غیض در هنگام خشم و عصبانیت، گذشت و ایثار دو طرفه همگی از جمله مواردی است که اگر هر یک از زن و مرد در خانواده بدان توجه کنند، خانواده‌ای موفق خواهند داشت و به عنوان بهترین الگو برای فرزندانشان محسوب خواهند شد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه سمنان بیان کرد: احادیث بسیاری در باب اهمیت کانون خانواده و وظایف زن و مرد نسبت به یکدیگر بیان شده است که یکی از آنها حدیثی از پیامبر گرامی اسلام است که مضمونش این است اگر مردی به هر وسیله و بهانه‌ای همسرش را خوشحال کند، خداوند جزا و پاداش او را در روز قیامت به او عطا خواهد کرد.

حجت الاسلام راسخی اظهار کرد: دشمنان به دنبال تحریف افکار و عقاید دینی و مذهبی به ویژه از هم گسیختگی کانون خانواده‌ها در جوامع اسلامی هستند.

وی گفت: گذراندن ساعات طولانی هر یک از اعضای خانواده در فضای مجازی آسیب و خطری جدی است که خانوادهها را تهدید می‌کند و همین امر در افزایش میزان طلاق می‌تواند اثرگذار باشد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه سمنان تأکید کرد: زن و مرد در یک خانواده اسلامی باید با شناخت کامل از یکدیگر در سه قالب شنیداری، دیداری و گفتاری به یکدیگر مهر بورزند و در استحکام پایه‌های خانواده خود تلاش کنند؛ چرا که خانواده سالم جامعه‌ای سالم را رقم می زند و نقشی تأثیرگذار در سلامت اجتماعی دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها