خبرهای داغ:
دادستان عمومی و انقلاب قزوین:

در قضاوت امور ،عدالت و انصاف رعایت شود/دعوت به مشارکت انتخاباتی،آشنایی جامعه با حقوق خود است

قاسمی گفت: قضاوت و رعایت انصاف نقطه اشتراک رسانه و دستگاه قضا بوده و لذا در قضاوت، عدالت و انصاف باید رعایت شود.
کد خبر: ۹۳۵۰۳۹۲
|
۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، نشست صمیمی اصحاب رسانه با دادستان عمومی و انقلاب قزوین از سلسله نشست های "مشق حضور"با موضوع انتخابات و رسانه و به همت سازمان بسیج حقوقدانان، بسیج رسانه و بسیج صنعت و معدن استان در سالن جلسات اقشار بسیج سپاه استان برگزار شد.

محمدقاسمی در این نشست بیان کرد: با توجه به رسالت ما در دستگاه قضا و شما رسانه ها در حوزه اطلاع رسانی، وظیفه ما اقتضا می کند آنچه در توان داریم را به نحو شایسته و مطلوب انجام دهیم.

وی افزود: هرچه فاصله ما کمتر شود حضور دشمن در این خلأ کمتر شده و قضاوت ها به شایعات کمتر می شود اطلاع رسانی در افزایش بینش فرد تاثیر دارد.رسانه ها در سده اخیر در بعد مثبت و منفی تاثیرگذار بودند و استکبار جهانی امروز برنامه های خود را با استفاده از ظرفیت رسانه ای اجرا می کند.

وی گفت: از دشمن جز دشمنی و کینه و توطئه انتظاری نمی رود و گاها از ظرفیت نیروهای داخلی استفاده می کند که قطعا اثر تخریبی بیشتری دارد و رسانه ها در این میان آینه تمام نمای مسایل اجتماعی و پیشرفت های کشور است. داوری و عدالت و انصاف نقطه اشتراک رسانه و دستگاه قضایی است.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین اظهار داشت: وقتی در مورد دیگران قضاوت می کنیم باید انصاف را رعایت کنیم. امروز رسانه های جریانات اجتماعی را شکل می دهند و باید از این ظرفیت برای توسعه کشور استفاده نماییم. رسانه صدای مردم در دریافت مطالبات آنها از مسوولان است.

وی اظهار داشت: بارها در سخنان مقام معظم رهبری شنیده ایم که رسیدن به عدالت در گرو اجرای قانون است و با توجه به این سخن باید براساس قانون حرکت کنیم و آنچه را قانون برای ما تعیین کرده مدنظر باشد. لذا مطالبه گری و زبان مردم بودن از سوی رسانه ها نیز باید بر اساس قانون انجام شود.

قاسمی گفت: رسانه رکن چهارم دموکراسی هستند و آنچه را در جامعه اتفاق می افتاد می بینند و باید به آن واکنش نشان دهند. مشکلات و مسایل و آسیب های اجتماعی را باید رفع کنند و در حوزه انتخابات نیز رسانه ها نقش بی بدیل دارند. دعوت به حضور و مشارکت در انتخابات در واقع آشنایی به حق و حقوق قانونی جامعه است. وقتی جایگاه ها و رعایت نشود طبعا هر فردی به خود جرات خدشه دار کردن جایگاه افراد را می دهد.

وی افزود: انتخابات نقطه عطف در هر کشور است. قریب ۳۷ انتخابات از ابتدای انقلاب در کشور اجرا شده و حضور مردم در عرصه های مختلف به ویژه انتخابات نقشه دشمنان را نقش برآب کرده است.هم انتقادات بی جواب مانده و هم از اختیارمان برای تغییر اساسی استفاده نکرده ایم.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین تصریح کرد. ما در گام دوم انقلاب قرار داریم و دشمن ظرفیت ها را بسیج کرده برای مقابله با انقلاب و همانطور که همه می دانند بیداری جهان اسلام به برکت انقلاب و رهبری مقام معظم رهبری و خون شهدایی شهید سلیمانی ها و اگر گمان می کنیم با عدم حضور در انتخابات می توانیم صدای اعتراض خود را به گوش مسوولان برسانیم نگاه درستی نیست.

وی افزود: در بیانیه گام دوم نقطه ثقل و کلیدی فرمایش مقام معظم رهبری رهبر نقطه اتکا و امید به آینده است باید نصب العین برای برنامه های آینده باشد و امید آفرینی امروز با فضای اطلاع رسانی از حالت صحبت خارج شده و مردم به عمل نیاز دارند تا امید در جامعه به جریان بیفتد.

قاسمی گفت: در حوزه نظارت بر عملکرد و رسیدگی به مشکلات، رسانه و دستگاه قضا می توانند با هم افزایی گامی به جلو برداریم.یکی از فتنه های دشمن ایجاد شکاف در جامعه و بزرگنمایی نقاط منفی است.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: هرکسی طبعا دچار اشکالاتی در اجرای امور بوده و متاسفانه دشمن با پمپاژ خبری خود و سرمایه های دلارهای نفتی برای بزرگنمایی مشکلات جامعه و درو کردن محصول خود از جریان انتخابات است.اگر فردی وعده هایی دهد که خارج از اختیاراتش بوده و یا بداخلاقی انتخابی روی دهد در وهله اول اثر منفی از جانب خود بر افکار عمومی گذاشته است.

قاسمی گفت: از طرفی مدعی العموم ناظر بر اجرای قانون است و وقتی ما با تخلفات مواجه می شویم مجازات های این حوزه دارای مشکلاتی است که شاید گاهی تشویق کننده فرد به ادامه قانون شکنی باشد.

وی تصریح کرد: در حوزه تبلیغات نیز این مناظرات قطعا رهبر مشاهده کرده و پیگیری می کنند.شاید بخشی از شرایط امروز جامعه به بداخلاقی هایی مربوط می شود که وجود دارد.در بحث فضای مجازی مشکلات زیرساختی و اساسی داریم.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین افزود: این مشکلات در تمام دنیا وجود دارد یکی از مشکلات قوانین و مقررات است و در این حوزه متاسفانه خلا کم بودن مجازات های قانونی موجب شده تا برخی شایعات و تخریب ها در فضای مجازی شدت بگیرد. مشکلات زیرساختی و قوانین و مقررات برطرف نشود نمی توان اقدام خاصی کرد. ابتدا باید فرد اقدام کند،متاسفانه فرهنگ استفاده از فضای مجازی را نداریم. تحمل زندگی در فضای شبکه های اجتماعی بسیار سخت شده است.

قاسمی در پایان گفت: کشورهای با اصالت نیز با این مشکل مواجه هستند ونیاز به عزم ملی است و هم در حوزه زیرساختی، مقررات و مردم باید، آمار و ارقامی که با واقعیات جامعه هماهنگ نباشه درست نیست.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار