خبرهای داغ:
دبیر شورای سلامت شهرستان اهواز گفت: شکننده بودن وضعیت بیماری در استان ایجاب می‌کند ستاد‌های انتخاباتی از برگزاری نشست‌های خانگی پرهیز کنند.
کد خبر: ۹۳۵۰۴۲۳
|
۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۱
امراله مردانی روز دوشنبه در گفت و گو با بسیج اظهار داشت: با توجه به گرمای هوا معمولا نشست‌های انتخاباتی نامزد‌های شورای شهر در خانه برگزار می‌شود و ما از این بابت نگران هستیم.

وی افزود: نیرو‌های ما به صورت شبانه روز از ستاد‌های انتخاباتی بازدید می‌کنند و قطعا نکات لازم در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی را به آن‌ها تذکر می‌دهند ستاد‌های نامزد‌های انتخاباتی هم تا کنون همکاری خوبی با ما داشته اند.

دبیر شورای سلامت اهواز گفت: قطعا هر چه به زمان انتخابات نزدیک‌تر می‌شویم نشست‌های خانگی نامزد‌های انتخاباتی بیشتر می‌شود که امیدواریم رعایت پروتکل‌های بهداشتی مدنظر باشد.

وی در خصوص انجام تست کرونا بیان کرد: در حال حاضر میانگین مراجعه به مراکز منتخب شرق اهواز ۴۰۰ تا ۵۰۰ است که از ۵۰ درصد این تعداد که علائم مشخص دارند، تست پی سی آر گرفته می‌شود.

مردانی در مورد ادامه روند واکسیناسیون در اهواز گفت: سهمیه جدید واکسن هنوز به دست ما نرسیده و در حال حاضر تنها دوز دوم واکسن بیماران خاص را تزریق می‌کنیم. قطعا به محض دریافت واکسن این موضوع را به شهروندان اطلاع رسانی می‌کنیم.

وی افزود: حداقل زمان دریافت دوز دوم واکسن اسپوتنیک ۲۸ روز بوده و تا ۶۰ روز هم امکان تزریق وجود دارد. فاصله بین دوز اول و دوم واکسن سینوفارم و آسترازنکا نیز به ترتیب تا ۴۵ و ۹۰ روز ایرادی ندارد.

رییس مرکز بهداشت شرق اهواز گفت: امیدواریم در هفته جاری واکسن لازم را دریافت کنیم و کار تزریق واکسن برای سالمندان و دیگر گروه‌های هدف را آغاز کنیم.

در حال حاضر ۱۸ شهرستان خوزستان در وضعیت نارنجی و ۹ شهرستان زرد کرونایی هستند همچنین تاکنون ۲۰۹ هزار خوزستانی تحت پوشش واکسیناسیون کرونا قرار گرفته اند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها