تا انتخابات| عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران در گفت و گو با بسیج:

انتخابات،رفراندومی برای اصلاح ناکارآمدی دولت است

ساری-عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران انتخابات را رفراندومی برای اصلاح ناکارآمدی دولت دانست.
کد خبر: ۹۳۵۰۶۴۴
|
۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۴
انتخابات،رفراندومی برای اصلاح ناکارآمدی دولت است
به گزارش خبرگزاری بسیج ازمازندران، سلسله نشست‌های بصیرتی و روشنگری انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در دفتر خبرگزاری بسیج مازندران با حضور کارشناسان مسائل سیاسی حول محور‌های حضور حداکثری مردم در انتخابات و انتخاب درست، راه اندازی شد.

دکتر خدادی جامعه شناس و عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران،در قسمت اول نشست ، به ضرورت حضور حداکثری در انتخابات پرداخت و گفت:مردم اصولا به سه دسته تقسم می‌شوند، دسته‌ای که به حضور حداکثری قائل هستند، دسته‌ای که در این مورد تردید دارند و دسته‌ای که می‌گویند ما در انتخابات شرکت نمی‌کنیم.  

دکتر خدادی با بیان اینکه عموم مردم برای حضور حداکثری جامعه هدف ما است، افزود:رهبر معظم انقلاب گفته بودند اگر کسانی که جمهوری اسلامی را قبول ندارند حداقل به کشور علاقمند هستند، در انتخابات شرکت کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران، به بیان دلیل حضور ملی گرا‌ها در انتخابات، گفت: در این موضوع دو مسئله امنیت و تحریم‌ها وجود دارد لذا هرزمان در کشور بحرانی بوجود آمد ما دچار مشکل امنیتی شده ایم  از همین  رو کاهش مشارکت باعث معضلات بی امنی در کشور می‌شود.

دکترخدادی ادامه داد: کاهش مشارکت مردمی  قطعا باعث تشدید تحریم‌های آمریکا شود برای نمونه قطعنامه ۱9،۲۹  بعد از انتخابات ۸۸ بوجود آمد، چون در آن زمان معضل امنیتی بوجود آمد این قطعنامه علیه ایران صادر شد و تحریم ها به صورت گسترده شکل گرفت.

به گفته  عضو هئیت علمی دانشگاه مازندران  کسانی که از رای دادن سرباز میزنند امنیت ایران، را به خطر می اندازند و باعث تشدید تحریم ها می شوند.
 
دکتر خدادی در ادامه شرکت در انتخابات را یک واجب شرعی دانست و خاطرنشان کرد:اگر طیف مذهبی در انتخابات دچار تردید شده ، باید بداند شرکت در انتخابات، از نظر شرعی یک تکلیف است.
 
دکترای جامعه شناسی  با اشاره به شرکت عموم مردم در انتخابات هم گفت: اگر کسی در انتخابات شرکت نکند، شانس تغییر وضعیت کشور را از دست می دهد لذا این شانس به طبقات و گروه های دیگر داده می شود که دغدغه مردم را ندارند.
 
دکتر خدادی ادامه داد: شرکت در انتخابات یعنی تامین منافع خود شخص رای دهنده، لذا برای تامین منافع اقتصادی، سیاسی، اجتماعی هر کسی می باشد.
 
عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران راه اصلاح ناکارآمدی دولت را  انتخابات دانست، اضافه کرد: بعضی ها برا ی آنکه پاسخگوی ناکارآمدی خود را نباشد آدرس غلط می دهند و میگویند باید رفراندوم برگزار کرد این دسته القاکننده ناکارآمدی نظام به مردم هستند در حالی که این ناکارآمدی دولتمردان است که باید در انتخابات آن را اصلاح کرد.
 
 انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها