تا انتخابات|تحلیلگر مسائل سیاسی در گفت و گو با بسیج:

مردم به کاندیدایی که اولویت شان گرانی و معیشت نیست، توجه‌ای ندارند

ساری-کارشناس امور سیاسی با اشاره به اینکه برخی کاندیدا به جای آنکه به مشکل و دغدغه اصلی مردم  برسند، بیشتر به دنبال حواشی و فرعیات هستند، خاطرنشان کرد:دغدغه اصلی مردم گرانی و معیشت است.
کد خبر: ۹۳۵۰۲۹۴
|
۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج ازمازندران، سلسله نشست‌های بصیرتی و روشنگری انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در دفتر خبرگزاری بسیج مازندران با حضور کارشناسان مسائل سیاسی حول محور‌های حضور حداکثری مردم در انتخابات و انتخاب درست، راه اندازی شد.

خبر

دکتر حسین حسین زاده تحلیلگر مسائل سیاسی و کارشناس امور رسانه ای در این نشست،با اشاره به تبلیغات انتخاباتی در فضای مجازی،گفت: فضای مجازی بیشتر از آنکه یک تهدید باشد یک فرصت  است لذا اگر ما هنر استفاده از این ابزار را داشته باشیم باعث رشد و پیشرفت کشور می شود.

این کارشناس امور رسانه با تاکید بر سواد رسانه ای افزود: هرچه مردم سواد رسانه ای خود را افزایش بدهند از اثرپذیری منفی این فضا مبنی بر اخبارهای دروغ و شایعات و ...در امان هستند.

دکتر حسین زاده در ادامه با تصریح  براینکه بستر انتخابات مهمترین بستر برای پخش شایعه  است، خاطرنشان کرد:دوقطبی سازی  از اول انقلاب  تا به امروز وجود داشته است و عده ای برای ایجاد تفرقه آن را در بین مردم رواج میدهند.

تحلیلگر مسائل سیاسی با تاکید بر اینکه در گفتمان انقلاب اسلامی دوقطبی  مثل عدالت و آزادی وجود ندارد، اضافه کرد:عدالت و آزادی در گفتمان انقلاب اسلامی وجود دارد و خود گفتمان انقلاب منادی عدالت و آزادی است.

دکتر حسین زاده به دوقطبی مقاومت ومذاکره هم اشاره کرد و گفت: برخی ها مقاومت را مقابل مذاکره قرار میدهند، اما در خود مذاکره مقاومت معنا پیدا می کند و آن هم مذاکره عزت بخش است.

تحلیلگر مسائل سیاسی در بخش دیگری از سخنان خود با تصریح براینکه کاندیدا باید به عملکرد و برنامه های خود بپردازند و نباید به دوقطبی ها دامن بزنند، افزود:هرکسی منطقی تر و با برنامه تر باشد، مردم به این جریان بیشتر اقبال نشان می دهند.

دکتر حسین زاده کاندیدا نباید مردم را هیجانی کنند تا  مردم طبق هیجان تصمیم بگیرند، اضافه کرد: مردم مراقب باشند، فریب حرف های کاندیدایی که دغدغه گرانی و معیشت را ندارند، نخورند.

کارشناس امور سیاسی در ادامه با اشاره به اینکه برخی کاندیدا به جای آنکه به مشکل و دغدغه اصلی مردم  برسند، بیشتر به دنبال حواشی و فرعیات هستند، خاطرنشان کرد:دغدغه اصلی مردم گرانی و معیشت است نه پیامک های حجاب که این مسئله هم باید در جای خود به آن پرداخته  شود.

دکتر حسین زاده با بیان اینکه جریانی در کشور افکار عمومی را از اصل به حاشیه می برد، تاکید کرد: مردم با هوشیاری می توانند جلوی این جریان بایستند و نگذارندکه این جریان مشکل معیشت را به حواشی گره بزند.

به گفته تحلیلگر مسائل سیاسی مسئولی که  اولویت های جامعه را نشناسد  دلقک های رسانه ای مردم را به حواشی می برند.

دکتر حسین زاده در ادامه با تاکید براینکه بیکاری، معیشت، محیط زیست،گرانی و ...اولویت اصلی مردم است، خاطرنشان کرد: دوگانه های غیر معیشتی برای مردم اصلا مطرح نیست.لذامردم در انتخابات میتوانند به کسانی که دغدغه گرانی ندارند، یک نه بزرگ بگویند.

 کارشناس امور سیاسی با تصریح براینکه رای تک تک مردم در انتخابات اثرگذار است، افزود: دم انتخابات جریانی است که میخواهد مردم پای صندوق رای نروند و نمیخواهند مردم رای بدهند.

دکتر حسین زاده با بیان اینکه عده ای میگویند ما کار به سیاست نداریم، ادامه داد: رای ندادن هم یک نوع واکنش است در مقابل کسانی که رای میدهند و به جای آنها انتخاب می کنند.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار