تا انتخابات| دکتر خدادی در گفت و گو با بسیج:

کاندیدای بانیان وضع موجود برای رسیدن به قدرت به ضرر مردم کار می‌کنند

ساری-عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران، گفت: کاندیدای بانیان وضع موجود برای رسیدن به قدرت به ضرر مردم کار می‌کنند لذا تغییر وضع موجود جز با حضور حداکثری و آمدن پای صندوق رای امکان پذیر نیست.
کد خبر: ۹۳۵۱۰۳۱
|
۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۰
خبر
 
به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران، سلسله نشست‌های بصیرتی و روشنگری انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در دفتر خبرگزاری بسیج مازندران با حضور کارشناسان مسائل سیاسی حول محور‌های حضور حداکثری مردم در انتخابات و انتخاب درست، راه اندازی شد.

دکتر خدادی جامعه شناس و  عضو هیئت لمی دانشگاه مازندران، در قسمت دوم نشست، با اشاره به سه مناظره انتخاباتی کاندیدا و تاثیر آن بر نظر و آرای مردم، گفت: در مناظرات سه گانه در واقع دو جبهه در مقابل هم قرار گرفتند جبهه اول که اراده معطوف به اخلاق داشتند و گروه دوم اراده معطوف به قدرت داشتند.  

عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران با تصریح براینکه برخی‌ها به اخلاق در قدرت اعتقاد ندارند، افزود: در آموزه‌های دینی ما، اخلاق یک اصل است و قدرت تابع خلاق است.

دکتر خدادی در ادامه به هدف تشکیل مناظرات پرداخت و افزود: تولید فضای رقابتی، افزایش مشارکت مردمی و سومین بستری برای پیروزی نامزدهااست.

 عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران در بخش دیگری از سخنان  خود به تکنیک‌های دو گفتمان اخلاق و قدرت در مناظرات هم پرداخت و ادامه داد: کسی در ایران رای می‌آورد و میتواند رئیس جمهور شود که سبد رای سه گانه داشته باشد 

به گفته دکترخدادی کسی که رای ایدئولوژیک، رای گفتمانی و اجتماعی و رای  سیاست و رزی داشته باشد، سید رای سه گانه را از آن خود کرده است.

استاد دانشگاه مازندران در ادامه با اشاره به اینکه جریانی که در مقابل جریان انقلابی قرار گرفت و به عنوان کاندیدا ثبت نام کرد، بدنه اجتماعی و ایدئولوژیکی ندارد، افزود:کاندیدای بانیان وضع موجود، عقبه اجتماعی ندارد لذا ساختارشکنی‌ها در مناظرات بخاطر تشکیل  یک عقبه اجتماعی از آرای خاکستری است.

 عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران  در ادامه به عدم بدنه گفتمانی جریان کاندیدای وضع موجود اشاره کرد و افزود: مردم عادی اقبالی به این کاندیدا ندارند لذا این کاندیدا دچار دو مشکل اساسی شدند که برای حل این دومشکل، رای سیاست ورزی را فعال کردند که دراین مناظرات صحبت‌هایی انجام شد که هرکدام یک پشتوانه تکنیکال دارد که برای رسیدن قدرت، اخلاق  کنار گذاشته تا بتوان رای خاکستری را جمع کرده تا آن دو سبد رای گفتمانی و ایدئولوژیکی را پر کنند.

دکتر خدادی با تصریح براینکه  مناظرات در واقع می‌بایست فضیلت تبیین  باشد، اما کاندیدای بانیان وضع موجود و تفکر لیبرالی  آن را به رذیلت تخریب  تبدیل کردند، خاطرنشان کرد: مردم متوجه شدند کدام گروه اخلاق مدار است و کدام گروه اخلاق مدار نیست.
 
 عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران  در ادامه به تکنیک‌های تفکر لیبرال و جریان تکنوکراتی که در کشور موجود هستند، اشاره کرد و  افزود: تکنیک مظلوم نمایی، تکنیک اقناعی جاذبه‌های جنسی، تکنیک اقناعی ترس، تکنیک برچسب زدن، تکنیک فریب، تکنیک اعتبار بخشی از نظر مدرک تحصیلی، تکنیک توهین و تکنیک پرتگاه از جمله تکنیک هایی است که کاندیدای بانیان وضع مجود برای انحراف افکار مردم از آن استفاده می کنند.
 
دکتر خدادی توضیح داد: جریان و تکفر لیبرال در مناظرات نشان دادند برای همه مشکلات کشور فقط یک دغدغه بیشتر ندارند آن هم  پیامک حجاب است لذا از کلماتی استفاده می‌کنند که بتوانند مردم را تحریک کنند؛ و یا درباره فیلترینگ فضای مجازی، حرف میزنند، اما میدانند این دروغ  است فلذا برای بالا بردن وزن اجتماعی خود متوسل به دروغ و تخریب می‌شوند. همچنین از برچسب زنی و توهین به مدرک تحصیلی حرف میزنند. تفکر لیبرالی کار را به جایی رساندند که به مردم القا می‌کنند که اگر ما نباشیم کشور به پرتگاه میرود.

  عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران  در بخش دیگری از سخنان خود با هشدار بر این مطلب  که  جریان انقلابی خودبرنده پنداری را باید کنار بگذارند، اضافه کرد: جریان بانی وضع موجود در حال القاءکردن خود برنده پنداری جریان انقلابی است که باید بشدت مراقب بود.

به گفته دکتر خدادی کمپین سازی‌ها، سونامی تبلیغاتی، چالش سازی از دیگر اهداف جریان بانیان وضع موجود است که برای رسیدن به قدرت به ضرر مردم کار می‌کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران، در پایان سخنان خود به حضور حداکثری مردم در انتخابات تاکید کرد و گفت: تغییروضع موجود جز با حضور حداکثری و آمدن پای صندوق رای امکان پذیر نیست اگر مردم میخواهند دولت منافع شان را در نظر بگیرد و خدمات عمومی بدهد نه خدمات خصوصی در انتخابات شرکت کنند تا نامزد اصلح برسرکار بیاد و مشکلات حل شود.

انتهای پیام/
 
ارسال نظرات
پر بیننده ها