اگر انسجام اجتماعی نباشد، نخبگان سیاسی و علمی به اجماع نمی‌رسند بدون اجماع آنها نیز جامعه در عرصه‌های مختلف دچار پراکندگی تصمیمات و برنامه‌ها خواهد شد.
کد خبر: ۹۳۵۱۴۳۹
|
۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۲

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج، به همت سازمان بسیج اساتید استان فارس وبینار «جریان‌سازی سیاستی انتخابات ریاست جمهوری 1400» با حضور استادان دانشگاه‌های دولتی، آزاد اسلامی و پیام نور این استان برگزار شد.
وحید آرایی معاون پژوهش و فناوری سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و پژوهشی کشور در این نشست وبیناری با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب گفت: به اوج رسیدن مشارکت عمومی و ارتقای شگفت‌آور بینش سیاسی مردم از اصلی‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است چرا که اساس نظام اسلامی مبتنی بر مشروعیت الهی و مقبولیت مردمی است و مشارکت بالا در انتخابات هم به استحکام نظام می‌افزاید و هم تأثیر بسزایی در رسیدن به اهداف ملی و فراملی دارد.   
 وی مشارکت سیاسی را حق و تکلیف دانست و گفت: حق است چرا که نشان می‌دهد مردم در تعیین سرنوشت خود در جامعه نقش اساسی دارند و تکلیف است چون باعث احساس مسئولیت اجتماعی می‌شود و دشمنان را از دست اندازی به کشور در قالب‌های سخت افزاری و نرم افزاری مصون می‌دارد. 
عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی به تأثیرات مشارکت حداکثری در انتخابات 28 خرداد اشاره کرد و گفت: پشتوانه مردمی باعث می‌شود که دولت با تمام توان در خدمت حل مشکلات کشور قرار گیرد و نیز مسئولیت پذیری و قدرت سیاستگذاری او در ابعاد داخلی و بین‌المللی افزایش یابد. 
آرایی با بیان اینکه مشارکت گسترده باعث انسجام اجتماعی و اجماع نخبگانی می‌شود، گفت: اگر انسجام اجتماعی نباشد، نخبگان سیاسی و علمی به اجماع نمی‌رسند بدون اجماع آنها نیز جامعه در عرصه‌های مختلف دچار پراکندگی تصمیمات و برنامه‌ها خواهد شد.     
وی در ادامه جامعه‌پذیری سیاسی، توصیف و تحلیل شرایط و مشکلات داخلی و خارجی، ترسیم و تجویز وضع مطلوب و نیز سند تبیین کارکرد و اهمیت نقش قوه مجریه و رییس جمهور را از جمله راهکارهای سیاسی و سیاستی مشارکت حداکثری دانست و گفت: استادان وظیفه مهمی برای بیان شاخص‌های انتخاب اصلح بر عهده دارند. 
معاون پژوهش و فناوری سازمان بسیج اساتید کشور در پایان تأکید کرد: استادان باید رویکرد مسأله محوری را از سطح نخبگانی به سطح عمومی منتقل نمایند تا دستورگذاری سیاستی دولت متناسب با نیازها و اولویت‌های اصلی جامعه شکل گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات