خبرهای داغ:
سخنگوی وزارت امور خارجه با انتقاد از آزار ایرانیان خارج از کشور در جریان اخذ رأی گفت: اعتراضات جدی و رسمی خودمان را به مقامات محلی و وزارتخانه‌های رسمی از طریق سفارتخانه هایمان ارائه دادیم.
کد خبر: ۹۳۵۲۱۷۱
|
۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به آزار و اذیت هم‌وطنانمان در حوزه‌های رأی گیری خارج از کشور و با اشاره به اینکه این توهین‌ها و آزار و اذیت‌هایی به ایرانیان توسط برخی عناصر اجاره‌ای صورت گرفته است گفت: بلافاصله در تمامی این کشورها اعتراضات جدی و رسمی خودمان را به مقامات محلی و وزارتخانه‌های رسمی از طریق سفارتخانه‌هایمان ارائه دادیم.

وی گفت: امروز با توجه به اتفاقات بندر بیرمنگام انگلیس که شاهد ضرب و شتم یکی از ایرانیان بودیم، سفیر انگلیس به وزارت خارجه احضار شد و اعتراض رسمی و جدی ما نسبت به کمی و کاستی‌هایی که در تأمین امنیت صندوق‌های اخذ رأی و حوزه‌های رأی گیری در این کشور بود اعلام کردیم.

خطیب زاده ادامه داد: این اتفاقات در کشورهایی که ادعاهای مردم سالاری و دموکراسی دارند قابل قبول و پذیرش نیست.

وی با اشاره به اینکه این احضار توسط دستیار وزیر امورخارجه و مدیرکل اروپای غربی وزارت خارجه اتفاق افتاد گفت: نسبت به بنگاه‌های دروغ پراکنی که در لندن مستقر هستند و قبل از انتخابات و در طول برگزاری انتخابات با هدف ایجاد فضای غیردقیق اخبار جعلی وگزارش‌های سوگیرانه برای هدف قراردادن امنیت روانی رأی دهندگان تهیه می‌شد اعتراض مان را به سفیر انگلیس اعلام کردیم و تا حصول نتیجه به ویژه در خصوص بانیان و مسببان و عاملان توهین‌ها و آزار و اذیت‌ها و ضرب و شتم این بانو در انگلیس، پیگیری قضائی خودمان را ادامه خواهیم داد.

سخنگوی وزارت خارجه تصریح کرد: محدودیت‌های جدی برای برگزاری انتخابات در برخی از حوزه‌های رأی گیری داشتیم به همین دلیل از چند ماه پیش سفرا با چند مقام محلی گفتگو کردند تا بتوانیم انتخابات پرشور و مطمئنی در این کشورها برگزار کنیم.

خطیب زاده افزود: انتخابات در تمام کشورهایی که با آن‌ها رابطه داشتیم برگزار شد و آرای مأخوذه شمارش و به مقامات در تهران اعلام شده است.

سخنگوی وزارت امورخارجه در پایان گفت: ایرانیان در سراسر دنیا نشان دادند برای میهن و کشورشان و برای سرنوشت هموطنان خود چقدر ارزش قائل هستند و همه این‌ها به یک قدرت ملی در تأمین منافع مردم و کشور تبدیل می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها