خبرهای داغ:

۵۲ درصد خوزستانی‌های بالای ۶۵ سال واکسینه شده‌اند

رئیس علوم پزشکی اهواز گفت: ادامه روند واکسیناسیون افراد بالای ۶۵ سال در دستور کار است و تا کنون در استان خوزستان ۵۲ درصد افراد ۶۵ تا ۷۰ سال و ۸۰ درصد افراد بالای ۸۰ سال واکسینه شده‌اند.
کد خبر: ۹۳۵۲۱۸۶
|
۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۸
فرهاد ابول‌نژادیان، رئیس علوم پزشکی اهواز اهواز امروز در پایان نشست ستاد استانی مدیریت کرونا اظهار کرد: تاکنون ۲۱۱ هزار و ۶۸۰ نفر در خوزستان واکسینه شده‌اند، اما حدود سه هفته به دلیل مشکلاتی که در واردات واکسن کرونا وجود داشت، واکسن در دسترس نبود.

وی در پاسخ به تاخیر در دریافت دوز‌های واکسن افزود: ممکن است فاصله بین دوز اول و دوم واکسن برخی از هم‌استانی‌ها از ۴ هفته به ۶ هفته رسیده باشد که در این رابطه جای نگرانی وجود ندارد و اگر تا ۸ هفته نیز زمان ببرد مشکلی نیست.


ابول‌نژادیان در رابطه با محموله‌های جدید واکسن بیان کرد: محموله جدیدی از واکسن روز چهارشنبه به دست ما رسید که بخشی از آن، واکسن اسپونتیک روسیه بود.

وی افزود: همچنین اولین محموله واکسن ایرانی کووبرکت در اختیار ما قرار گرفته است.

رئیس علوم پزشکی اهواز گفت: امیدواریم با واردات واکسن طی چند روز آینده و همچنین با ورود محموله جدید یک میلیون دوزی واکسن از چین، روند واکسیناسیون با سرعت بیشتری ادامه پیدا کند.

وی با تاکید بر انجام تزریق دوز دوم واکسن افزود: حدود ۱۰ هزار واکسن برای عوامل اجرایی انتخابات در اختیار ما قرار گرفته است که طی امروز یا فردا واکسیناسیون این افراد انجام خواهد شد.


ابول‌نژادیان در پاسخ به دلیل عدم تزریق واکسن عوامل اجرایی قبل از برگزاری انتخابات عنوان کرد: با توجه به اینکه واکسن در بعدازظهر چهارشنبه به دست ما رسید و ممکن بود برخی افراد به دلیل عوارض واکسن، دچار تب، لرز یا بدن درد شوند پس از رایزنی‌های انجام‌شده با ستاد انتخابات خوزستان، تزریق واکسن برای این افراد در روز پنجشنبه به صلاح نبود.

وی افزود: علاوه بر موارد فوق این نگرانی نیز وجود داشت که این عوارض موجب شوند برخی افراد نتوانند به عنوان مجری انتخابات پای صندوق‌ها حضور پیدا کنند؛ هر چند تزریق واکسن یک روز قبل از برگزاری انتخابات نیز هیچ ایمنی ایجاد نمی‌کرد.

رئیس علوم پزشکی اهواز گفت: ادامه روند واکسیناسیون افراد بالای ۶۵ سال در دستور کار است و تا کنون در استان خوزستان ۵۲ درصد افراد ۶۵ تا ۷۰ سال و ۸۰ درصد افراد بالای ۸۰ سال واکسینه شده‌اند.

ابول‌نژادیان بیان کرد: در هفته گذشته به دلیل برگزاری نشست‌های خانوادگی و به ویژه نشست‌های انتخابات شوراها، موارد سرپایی ابتلا به کرونا در استان خوزستان ۶ درصد افزایش یافت.

وی افزود:، اما در این مدت، موارد بستری افزایش نیافته و موارد فوتی نیز ۱۲/۹ درصد کاهش یافته است.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها