مدیر جهاد کشاورزی آزاد شهر با بیان اینکه امسال ۳۰۰ تن گیلاس از باغ‎های آزادشهر برداشت می‎شود، گفت: آزادشهر قطب تولید گیلاس در شمال کشور است.
کد خبر: ۹۳۵۲۳۵۹
|
۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۴

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج سازندگی، حسین ممشلی امروز در گفتگو با خبرنگار فارس از آزادشهر اظهار کرد: وجود شرایط آب و هوایی سرد و خشک و ارتفاع مناسب زمینه را برای ترغیب کشاورزان به کشت گیلاس، این محصول پرطرفدار فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه در ۲۱۰ هکتار از با‎غ‎های آزادشهر گیلاس تولید می‎شود افزود: آزادشهر قطب تولید گیلاس در شمال کشور محسوب می‎شود.

مدیر جهاد کشاورزی آزادشهر اضافه کرد: ۸۰ هکتار از باغ‎های گیلاس به باردهی رسیده‎اند و امسال پیش‌بینی می‌شود ۳۰۰ تن گیلاس از باغ‎های آزاد شهر برداشت و روانه بازار شود.

ممشلی با بیان اینکه چهار رقم گیلاس در آزادشهر تولید می‎شود، گفت: مهمترین ارقام گیلاس، تکدانه مشهد، زرد دانشکده، فرنگی و ارقام محلی است و با توجه به اینکه ارتفاع بالای هزار متر در شهرستان داریم و با وجود خاک  مناسب و آب و هوای سرد و خشک گیلاس بسیار مرغوب در آزادشهر تولید می‎شود.

وی بیان کرد: تولید محصولات کشاورزی در استان و حمایت همه جانبه از سمت مسوولان امر در جهت بهبود اقتصاد کشاورزان و رفع موانع تولید سبب رشد اقتصادی استان و کشور خواهد شد.

ارسال نظرات