در آستانه سالگرد اعلام شیوع کرونا در ایران:
محمد دیندار به تولید مستند ماسک اشاره کرد و گفت: در این مستند تمام تلاشمان این بود که نگاهی ملی داشته باشیم و تمام طیف‌هایی که در بحران کرونا با همدلی به یاری مردم شتافتند را به تصویر بکشیم.
کد خبر: ۹۳۵۲۴۴۶
|
۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۲

به گزارش خبرنگار سرویس اصناف خبرگزاری بسیج، در آستانه سالگرد اعلام شیوع کرونا در ایران، آیین‌ رونمایی و امضای پوستر مستند «ماسک» با حضور محسن یزدی رئیس شبکه مستند سیما، محمد دیندار نویسنده و کارگردان مستند،حسن پور مسئول سازمان بسیج اصناف کشور و چند تن از چهره‌های فرهنگی، سیاسی، اجرایی و مدافعین سلامت در شبکه مستند برگزار شد.

دیندار: در تولید مستند ماسک نگاه ملی داشتیم

در این مراسم «محمد دیندار» کارگردان مستند گفت: تمام تلاشمان این بود که نگاهی ملی در این اثر داشته باشیم و تمام طیف‌هایی را که در بحران کرونا با همدلی به یاری مردم شتافتند به تصویر بکشیم، به همین دلیل علاوه بر مدافعان سلامت، از نیروهای مردمی مساجد گرفته تا بازیگران صحنه تئاتر را که به یاری مردم شتافته بودند در قاب ماسک جا دادیم.

وی افرود: بعد از ۳۲ سال گوینده مشهور دفاع مقدس و گوینده خبر تاریخی فتح خرمشهر باردیگر با حضور در مستند ماسک متنی حماسی را درباره مدافعان سلامت قرائت کرد و به این ترتیب این نکته که این فداکاری‌های الهام گرفته از سال‌های دفاع مقدس است در این مستند به معنای واقعی عینیت یافت و ماندگار شد.

دیندار عنوان کرد: نکته مهم دیگر اینکه بحث حساسی را در نقد سیستم درمانی کشور در مستند ماسک و از زبان چهره‌های مطرح پزشکی و دانشگاهی مطرح کردیم تا درسی باشد در برابر بحران‌های آینده که آماده‌تر و بهتر عمل کنیم.

حسن‌پور: مدیران از دوربین محمد دیندار گریزانند

در این آیین دکتر «حسن پور»  مسئول بسیج اصناف و فعالان اقتصادی کشور نیز طی سخنانی گفت: با آغاز شیوع کرونا با بحران ماسک و مواد ضد عفونی در کشور مواجه شدیم و همین باعث شد که با بسیج امکانات و ایجاد هماهنگی و همدلی میان‌واحدهای تولیدی و نیز ورود گروه‌های مردمی بر این بحران فائق شویم‌.

وی افرود: از ابتدای این بحران شاهد حضور کارگردان مستند ماسک در صحنه بودم و در این بحران مستندسازان نقش خطیری ایفا کردند.

رئیس  بسیج اصناف تصریح کرد: شاهدم که برخی مدیران از دوربین محمد دیندار گریزانند چرا که با طرح پرسش‌های دقیق و صریح در پی کشف حقیقت است و مدیران بجای فرار باید پاسخگو بوده و ضعف‌های عملکردی خود را برطرف کنند.

محجوب: نگاه دیندار در مستندسازی عمیق و همه‌جانبه نگر است

همچنین در این مراسم علیرضا محجوب دبیر کل خانه کارگر و نماینده ادوار مجلس و مشاور اسبق ریاست جمهوری اظهار داشت: امروز مردم آثار مستند و شبکه مستند را دنبال می‌کنند چرا که آینه تمام نمای مسائل مختلف جامعه است و حرف مردم‌ و مطالبات‌ آنها در این آثار مطرح‌ می‌شود.

محجوب با اشاره به مستندهای محمد دیندار گفت: نگاه این مستند ساز و ورودش به موضوعات مختلف عمیق و همه‌جانبه نگر است و این نگاه و تلاش، سرمایه عظیمی است که باید پاس داشته شود و حمایت‌ شود.

وی با اشاره به مستند «مهار اژدها» ساخته قبلی این‌ فیلمساز تاکید کرد: مستند مهار اژدها کاملترین، گویاترین‌ و تکان دهنده‌ترین مستند درباره ابعاد‌ مختلف‌ واردات‌ و آسیب‌های آن بود که فیلمساز با تحقیقاتی طاقت‌فرسا و ساختاری جذاب توانست عمق مسئله و بحران را مطرح ساخته و شخصا بیش از سه بار آن را‌ تماشا کرده و از آن‌نکته برداری کرده و درس آموختم.

یزدی: کارنامه صدا و سیما در بحث کرونا مثبت است

در ادامه مراسم محسن یزدی رئیس شبکه‌ مستند سیما نیز نگاه محمد دیندار را در مستندهایش نگاهی‌ جدی، جستجوگر و همه جانبه دانست‌ و تاکید کرد: مستندساز خوب باید نسبت به موضوع و نیز مستندی که می‌سازد جدیت‌ داشته‌ باشد تا بتواند با طیف وسیع مخاطبان ارتباط برقرار ساخته و تاثیرگذار باشد.

یزدی همچنین حضور و همدلی مردم‌ و مدافعین سلامت را در مبارزه با بحران کرونا ستود و آن را مثال زدنی دانست و همچنین کارنامه صدا و سیما را در بحث کرونا و آموزش و اطلاع رسانی‌ از نظر صاحب نظران مثبت و سازنده دانست.

در این‌ آئین، فریادرس قائم مقام، صفار مدیر طرح و برنامه و ناصری مدیر تولید شبکه مستند نیز حضور داشتند.

مستند حماسی چالشی ماسک همزمان با سالگرد اعلام شیوع کرونا در ایران ‌ پنجشنبه ۳۰ بهمن ماه ساعت ۱۵ از شبکه مستند سیما به روی آنتن خواهد رفت.

ارسال نظرات