خبرهای داغ:
معاون هماهنگ کننده سپاه استان قم:

تقویت بسیج دانش آموزی یعنی پرورش نیروی جوان، نخبه و کارآمد برای آینده کشور

کبیری پور گفت:قشر دانش آموز قشر پایه‌ای است که اگر درست به آن توجه و هدف گذاری شود، می‌تواند ظرفیت نیروی انسانی مابقی اقشار را تامین کند و تقویت بسیج دانش آموزی این را محقق می کند.
کد خبر: ۹۳۵۲۵۸۲
|
۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، سرهنگ مهدی کبیری پور معاون هماهنگ کننده سپاه استان قم در مراسم تکریم و معارفه مسئول سازمان بسیج فرهنگیان و دانش آموزی استان، با اشاره به اهمیت قشر دانش آموزی گفت: یکی از مهم‌ترین جامعه‌های هدف ما دانش آموزان و خصوصاً فرهنگیان هستند و قشر دانش آموز ما قشر پایه‌ای است که اگر درست به آن توجه و هدف گذاری شود، می‌تواند ظرفیت نیروی انسانی مابقی اقشار را تامین کند.

کبیری پور افزود: در حوزه‌های مختلف، نقاط گوناگونی برای این قشر وجود داشته و جابجایی‌هایی صورت گرفته است که هدف این جابجایی‌ها و تغییرات این بوده است که اتفاق اصلی یعنی تزریق نیروی انسانی جوان، نخبه و دغدغه‌مند به سایر اقشار به خصوص بسیج اتفاق بیفتد.

وی ادامه داد: اصل موضوع این است که اگر بسیج دانش آموزی خوب و پویا عمل کند و نگاه درستی به آن شود این هدف تحقق پیدا خواهد کرد.

کبیری پور بیان کرد: در عرصه‌های مختلفی ما شاهد این هستیم که حجم قابل توجهی از دانش‌آموزان رشد کردند، توانمند شدند و می‌توانند اثر گذار و برای آینده بسیج کارآمد باشند، ولی به دلیل پیچ و خم‌های سازمانی خیلی اوقات شاهد این اتفاق خوب نیستیم و گسست سازمانی بیشترین آسیبی که وارد کرد این است که دانش آموز نخبه، فعال، بسیجی و انقلابی که در بسیج دانش آموزی خوب کار می‌کند و نقش آفرینی می‌کند؛ به سایر اقشار بسیج رفته و این یکی از خلاء‌های کاری است که انتظار داریم مدیریت جدید انشاالله به آن توجه ویژه‌ای کند.

وی ادامه داد:با توجه به اینکه در حال حاضر حوزه‌های دانش‌آموزی در اختیار نواحی قرار گرفتند، انتظار میرود مدیریت جدید، با تعامل جدی با نواحی مقاومت بتواند هدفمند و برنامه ریزی شده، نقش آفرینی در حوزه‌های محلات داشته باشد تا فرایند کار تکمیل شود.

وی تصریح کرد: یکی از دلایل اینکه حوزه‌ها در اختیار نواحی قرار گرفته این است که حلقه اصلی که کشف استعداد، کادر سازی و توانمندسازی مباحث و قشر دانش‌آموزی است، به بدنه محلات که عرصه نقش آفرینی و خدمت رسانی اصلی است متصل می‌شود.

معاون هماهنگ کننده سپاه قم در پایان گفت: امیدواریم با همدلی، هم افزایی، مشورت و در اختیار قراردادن ظرفیت‌ها و شناساندن این ظرفیت‌ها شاهد اتفاقات خوب باشیم چرا که بستر کار تقریبا آماده است و مدیریت جدید باید این مسیر را ادامه دهد و بسیج فرهنگیان و دانش آموزی را به جایگاه خوبی برساند و این تعامل حداکثری اتفاق بیفتد.

گفتنی است در این مراسم علی اکبر شفیعی جانشین سابق بسیج اساتید دانشگاه‌ها به عنوان مسئول جدید سازمان بسیج فرهنگیان و دانش آموزی استان قم معرفی شد.

پیش از این سرهنگ ذاکر مسئولیت این سازمان را بر عهده داشت.

انتهای پیام/
ارسال نظرات