میزان بستری های کرونا در ایلام افزایشی است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: میزان بستری های استان با توجه به آمارهای موجود(خردادماه) در برخی از شهرستان ها افزایشی است.
کد خبر: ۹۳۵۲۶۸۶
|
۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، جمیل صادقی فر اظهار داشت: میزان بستری ها در شهرستان های مهران، آبدانان، ایوان، دهلران و ایلام بالا است و مهم ترین راه مقابله با آن انسجام و آمادگی بیشتر ستادهای شهرستانی را می طلبد.

وی با بیان اینکه با توجه به اینکه پیک چهارم از جنوب کشور وارد ایلام شد، افزود: پیک چهارم کرونا از جنوب کشور و از استان سیستان آغاز شد پس از آن هرمزگان و خوزستان درگیر شدند و با توجه به تجربه ایلام از ورود پیک چهارم باید نگران پیک ها بعدی باشیم.

صادقی فر یادآور شد: نباید تصور شود به پایین پیک کرونا رسیدیم قسمت پایین پیک چهارم با قسمت بالای پیک سوم از لحاظ مبتلایان برابری می کند و همچنان نگران کننده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام تاکید کرد: انتظار داشتیم میزان بستری ها به ۱۵ تا ۲۰ نفر کاهش یابد کما اینکه در سه ماهه آخر سال گذشته این اتفاق افتاد اما متاسفانه در خرداد ماه تا ۹۰ نیز نیز افزایش یافت.

وی با بیان اینکه به تصور مردم کرونا پایان یافته است، ادامه داد: با توجه به تعطیلات پیش رو تابستان و بازگشایی مدارس و دانشگاه ها در مهرماه همه دستگاه ها و ارگان ها باید انسجام بیشتری داشته باشند.

صادقی فر تاکید کرد: مکان های تفریحی و توریستی مانند شهرستان های دره شهر و بدره در صورت بازگشایی باید نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی دقت کنند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: میزان ابتلا و بستری ها در برخی از شهرستان ها افزایشی است و با توجه به انتخابات و تجمع های صورت گرفته پیش بینی می شود این تعداد افزایش یابد.

وی اضافه کرد: پس از انتخابات باید کرونا در اولویت قرار گیرد و افرادی که دارای علائم هستند بلافاصله به مراکز در مانی مراجعه کنند.

به گزارش بسیج، هم اکنون رنگ کرونایی چهار شهرستان ایلام در وضعیت نارنجی است و بقیه شهرستانهای این استان در وضعیت زرد قرار دارند

ارسال نظرات
آخرین اخبار