نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به فاصله کمتر از دو روز، دومین پهپاد ساخت آمریکا را هنگام پرواز بر فراز شهر مأرب هدف قرار داده و ساقط کردند.
کد خبر: ۹۳۵۲۷۰۹
|
۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۴

 به گزارش خبرگزاری بسیج، نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن یک فروند پهپاد آمریکایی متعلق به ائتلاف سعودی را حین پرواز بر فراز مأرب هدف قرار داده و ساقط کردند.

شبکه خبری المسیره گزارش داد نیروهای ارتش و کمیته مردمی یمن یک هواپیمای جاسوسی از نوع «اسکن ایگل»، ساخت شرکت «اینسیتو» (از شرکت‌های تابع بوئینگ) را ساقط کردند.

وبگاه شبکه المسیره نوشته این هواپیما در حال انجام «اقدامات خصمانه در استان مأرب» بوده است. یحیی سریع، سخنگوی نیروهای یمن در توییتر نوشت: «پدافند هوایی توانست به لطف خداوند یک هواپیمای جاسوسی آمریکا را در منطقه «المشجح» (شهر «صراوح» استان مأرب) با موشک زمین به هوا ساقط کند.»

پدافند هوایی یمن یکشنبه نیز توانسته بود یک هواپیمای جاسوسی دیگر از همین نوع را در حوالی منطقه مذکور سرنگون کند که فیلم لحظه هدف قرار دادن آن از شبکه المسیره یمن پخش شد.

«اسکن ایگل»، هواپیمای بدون سرنشین ساخت شرکت اینسیتو است و در حال حاضر ۱۱.۲۵ میلیون دلار ارزش دارد. این پهپاد برای مکان‌یابی اهداف استفاده می‌شود.

ائتلافی به رهبری عربستان سعودی از فروردین‌ماه سال ۱۳۹۴ کشور فقیر یمن را برای بازگرداندن قدرت به «عبد ربه منصور هادی»، رئیس‌جمهور مستعفی یمن هدف حملات سنگین هوایی، زمینی و دریایی قرار داده است.

این حملات به نابودی زیرساخت‌های یمن و گسترش فقر، بیکاری و گسترش بیماری‌های واگیردار در این کشور فقیر عربی منجر شده است. از زمان آغاز این حملات ده‌ها هزار غیرنظامی یمنی شهید و زخمی شده‎اند.

کارشناسان سازمان ملل، یمن را صحنه بزرگترین بحران بشری در جهان توصیف می‌کنند. بیش از ۷۵ درصد جمعیت یمن در حال حاضر نیازمند نوعی کمک‌رسانی و حمایت بشردوستانه هستند. از این میان، میلیون‌ها نفر نمی‌دانند وعده غذایی بعدی‌شان از کجا تأمین خواهد شد.

ارسال نظرات