کارشناس دینی و مذهبی:

ولایت مهم ترین سفارش امام رضا علیه السلام است

کارشناس مسایل دینی و مذهبی، توصیه به ولایت را مهم ترین سفارش حضرت امام رضا علیه السلام در حدیث معروف سلسله الذهب عنوان کرد.
کد خبر: ۹۳۵۲۷۸۰
|
۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ جشن دهه کرامت و میلاد امام رضا علیه السلام در نمازخانه ناحیه مقاومت بسیج عشایری استان برگزار شد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در  ناحیه مقاومت بسیج  عشایری استان در این مراسم جشن ضمن تبریک دهه کرامت و میلاد امام رضا علیه السلام به بیان نکاتی از وجود با عظمت حضرت امام رضا علیه السلام پرداخت .

حجت الاسلام والمسلمین قربانی افزود: خدا را شاکریم که در کشوری تنفس می کنیم که میزبان آن حضرت رضا علیه السلام می باشد و در باب فضیلت و ارزش زیارت حضرت در روایات و احادیث بسیار تاکید شده است.

وی در ادامه با تشریح روایتی از شیخ طوی در کتاب عیون اخبار الرضا، اهمیت زیارت بارگاه منور حضرت امام رضا علیه السلام در مشهد مقدس را یادآوری کرد،  که همسان زیارت رسول مکرم اسلام صلی الله علیه السلام می باشد.

قربانی، با اشاره به حدیث معروف سلسله الذهب گفت: امام رضا علیه السلام در این کلام نورانی مردم را به یک خیر دعوت کرد که آن ولایت بود و این جریان نشان می دهد که مهمترین موضوع ولایت بوده است.

وی در ادامه با اشاره به مبحث ولایت در زمان معصومین و عصر غیبت، اهمیت این رکن اصلی در نظام اسلامی را تشریح کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار