کتاب «هشت» مجموعه 37 داستان با موضوع دفاع مقدس از 28 نویسنده به دو زبان ترکی و فارسی در اردبیل رونمایی شد.
کد خبر: ۹۳۵۳۰۹۰
|
۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۸

آیــــین رونــــمایی از کـــــتاب «هشــــت» در اردبیل

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ،  آیین رونمایی از کتاب «هشت» با گردآوری 37 اثر ارزنده از 28 نویسنده اردبیلی با موضوع دفاع مقدس به مناسبت میلاد امام هشتم حضرت رضا(ع) در فرهنگسرای بانوان اردبیل برگزار شد.

عبداله بحرالعلومی  مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در این مراسم با بیان اینکه کتاب «هشت» به دو زبان ترکی و فارسی به چاپ رسیده است اظهار کرد: نگارش این کتاب ارزشمند در کنار زبان فارسی به زبان ترکی اتفاق خاصی است چرا که با توجه به همسایگی با جمهوری آذربایجان و کشور ترکیه، این کتاب می‌تواند در انتقال ادبیات و فرهنگ استان موثر باشد.

وی با بیان اینکه کتاب هشت از ارزشمندترین آثار نویسندگان استان محسوب می‌شود، افزود: استان اردبیل تاکنون نویسندگان به‌نامی را تربیت کرده که آوازه‌ آثار این نویسندگان فراتر از سطح استان و کشور رفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با اشاره به اینکه  قدرت ایران اسلامی در برابر دشمنان و قدرتمندان نشأت گرفته از اتحاد و وفاداری مردمان این سرزمین است اضافه کرد: ما در مسیر مقدس و برای پایبندی انقلاب اسلامی هزینه‌ها دادیم که این هزینه‌های معنوی پیشتوانه اتحاد مردم و قدرت ایران در منطقه است و این هزینه‌ها باید با دستان اهل  قلم همواره یادآوری شود‌.

سوژه‌های ناب در دل هشت سال دفاع مقدس نهفته است

امیر رجبی، رئیس حوزه هنری استان اردبیل با بیان اینکه در دل هشت سال جنگ تحمیلی سوژه‌ها و خاطرات نابی نهفته است، اظهار داشت: امیدواریم رونمایی از کتاب هشت سرآغازی برای تولید محتوا از هشت سال جنگ حق علیه باطل در بخش‌های مختلف از جمله سینما، تئاتر ، کتاب و ...  باشد.

رجبی با اشاره به اینکه دفاع مقدس و یادگاران از آن دوران برای ما ارزشمند است، گفت: نویسندگان استان می‌توانند با نفوذ در اعماق خاطرات رزمندگان و یادگاران جنگ تحمیلی، کتابی ناب و خاص را نگارش کنند و همین تولیدات قطعاً در جشنواره‌های متعدد حائز رتبه خواهد شد.

در کتاب «هشت» داستان‌های فارسی و ترکی با موضوع دفاع مقدس از پری آخته، فرنام آگاه، جعفر اسفندیاری، اسماعیل امامی، فرانک انصاری، حکیمه باباکشی‌زاده، محمدرضا بایرامی، آذر بشیرزاده، محمد بهرام‌پور، زهرا جعفری، خدیجه خانی، ماهرخ داشتیموری، فرشاد رهنما، خدیجه سلمانی، علیرضا شهامتی‌پور، سولماز صادق‌زاده نصرآبادی، اکبر صادقی، فاطمه عزتی سوران، آیدین ضیایی، داوود غفارزادگان، حسین قربانزاده، توران قربانی صادق، رضا کاظمی، نیره محرمی، مونا منادی، عارف مهتاب، سیدمحمود مهدوی و ساسان ناطق آمده است.

گفتنی است این کتاب به همت حوزه هنری استان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و به کوشش سیدمحمود مهدوی و رضا کاظمی، طراحی و صفحه‌آرایی بهمن طهماسبی‌پور در قطع رقعی و 276 صفحه توسط انتشارات چشمه نور چاپ شده است.

ارسال نظرات