تحویل ۳۱ سری جهیزیه توسط خیریه معراج النور در استان مرکزی

با همیاری خیرین و تلاش مسئولین و داوطلبین مرکز نیکوکاری معراج النور، ۳۱ سری جهیزیه خریداری و به مددجویان این مرکز در مراسمی با حضور مسئولین کمیته امداد امام خمینی(ره) تحویل داده شد.
کد خبر: ۹۳۵۳۱۳۳
|
۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۳

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی ؛ عدالت بهرامی قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی در این مراسم با اشاره به فعالیت های این مرکز که شامل طبخ غذا در آشپزخانه و فروش به نفع نیازمندان، شناسایی افراد و خانواده های نیازمندان، تهیه جهیزیه و...، گفت: امروز با همت خیرین و تلاش مسئولین این مرکز 31 سری جهیزیه شامل پنج قلم کالای اصلی با مبلغ حدود 680 میلیون تومان جمع اوری و به گروه هدف اعطا می شود که اقدام بسیار ارزشمند و بزرگی است.

بهرامی با تاکید بر این نکته که قطعا با تلاش مسئولین مرکز، کالاها با تخفیف قابل توجه تهیه شده است، بیان کرد: نتیجه تلاش همه یاری کنندگان خیریه معراج النور موفقیت این مجموعه در کمک به ایتام و گسترده شدن فعالیت ها در زمان کوتاه یک ساله عمر این خیریه است.

عباس خان احمدی رییس هیات عامل مرکز نیکوکاری معراج النور نیز در این مراسم گفت: این مرکز با هدف حمایت از خانواده های آبرومند و گرفتار با مشکلات مالی، زنان سرپرست خانوار و فرزندان ایتام و بدسرپرست‌ از خردادماه سال گذشته فعالیت خود را با  مشارکت 10 عضو آغاز کرد.

وی تصریح کرد: اعضای مرکز از بدو تأسیس سه رسالت حمایت معیشتی، ایجاد فرصت شغلی و برگزاری دوره های آموزشی و مشاوره ای برای خانواده های تحت حمایت را سرلوحه کار خود قرار داده اند و تا به امروز اقدامات مثمر ثمری را در سایه مشارکت صددرصدی اعضا و حمایت خیرین برای جامعه هدف انجام داده اند.‌

  خان احمدی به مجموعه اقدامات مرکز در یک سال گذشته اشاره کرد و ادامه داد: توزیع بیش از ۱۲ مرحله بسته معیشتی به ارزش310 میلیون تومان، برگزاری مراسم شب یلدا و توزیع اقلام یلدایی،  ساخت و تعمیر سه واحد ساختمانی برای سه خانواده تحت حمایت به ارزش جمعا 140میلیون تومان، ارائه چهار فقره تسهیلات قرض الحسنه 30میلیون تومانی به چهار خانواده، ارائه دو فقره کمک بلاعوض به دو خانواده، تامین و اهدای ۳۱ سری جهیزیه برای ۳۱ زوج تحت حمایت به ارزش جمعا ۷۰۰میلیون تومان، تهیه مقدمات تجهیز و راه اندازی کارگاه خیاطی و ایجاد 20 فرصت شغلی و تجهیز و راه اندازی کارگاه میوه خشک کنی و ایجاد زمینه شغلی برای  8 نفر از خانواده های تحت حمایت و ... بخشی از خدمات ارائه شده به جامعه هدف بوده است.

وی خاطرنشان کرد: اگرچه تامین و توزیع بسته معیشتی بخشی از خدمات این مرکز است، اما باور و نیت قلبی اعضا بر این است که بهترین خدمت به جامعه هدف، ایجاد فضا و بستر شغلی برای آنان است. بر اساس این باور، اعضا با برگزاری جلسات متعدد و شناسایی و بررسی بازار کار به این تعامل رسیدند که در گام اول ایجاد اشتغال، دو کارگاه میوه خشک کنی و خیاطی را با مشارکت و حمایت خیرین راه اندازی کنند تا بواسطه آن بتوانند زمینه اشتغال حداقل 25 نیروی کار را فراهم کنند.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات
آخرین اخبار