تبریز- شهید «حسن ارواحی» پس از آغاز جنگ تحمیلی برای دفاع از میهن اسلامی راهی جبهه‌های حق علیه باطل شد و پس از چندی مجاهدت در راه اسلام، سرانجام دوم دی سال ۱۳۶۰ در کرخه‌نور به شهادت رسید.
کد خبر: ۹۳۵۳۲۲۵
|
۰۳ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، تاریخ سرزمین ایران همواره شاهد رشادت‌های مردان و زنانی است که تا پای جان، بر آرمان‌ها و اعتقادات خود ایستادگی کردند. در این میان، مردان و زنان خطه آذربایجان نیز هم در دوران نهضت انقلاب اسلامی و هم در دوران هشت سال دفاع مقدس، حماسه‌های زیادی آفریدند و نام بسیاری از آن‌ها مانند شهید «مهدی باکری» در تاریخ ایران جاودانه شد.

«حسن ارواحی» نیز یکی از مردان غیور خطه آذربایجان است که پس از مجاهدت‌های فراوان، سرانجام دوم دی سال ۱۳۶۰ در کرخه‌نور به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

زندگی‌نامه شهید «حسن ارواحی»

«حسن ارواحی» سال ۱۳۳۷ در ارومیه چشم به جهان گشود. وی تحصیلات خود را تا سوم راهنمایی ادامه داد و به علت وضعیت نامسناسب مالی ترک تحصیل کرد و همچون پدر پیر و زحمتکش خود، به کارگری پرداخت و در این راه سختی‌های فراوانی کشید تا اینکه در سال ۱۳۵۹ به استخدام اداره راه و ترابری ارومیه درآمد.

وی مانند دیگر برادران حزب‌اللهی خود، همیشه در فکر انقلاب و پیشبرد آن بود؛ به‌طوری که در چهار ماه تمام در زمان دولت موقت در حساس‌ترین منطقه کردستان در سردشت و پیرانشهر که محل تجمع ضدانقلابیون بود، خدمت سربازی خود را ادامه داد و پس از اتمام خدمت سربازی خود، عاشقانه برای حراست و از دین مبین اسلام عازم جبهه جنوب شد و در آن‌جا نیز به نبرد بی‌امان خود ادامه داد تا نهایتاً در دوم دی  سال ۱۳۶۰ در کرخه‌نور بر اثر اصابت ترکش به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

ارسال نظرات