در دیدار با مدیر کل راه و شهرسازی استان سمنان بررسی شد

آخرین اقدامات مسکن مهر در استان سمنان

سرهنگ محمد امامی مسئول سازمان بسیج ادارات و کارمندان استان سمنان به همراه حجت الاسلام و المسلمین محسن پهوانی فر مسئول قرارگاه شهید شاطری استان سمنان با حسین دهقان مدیر کل راه و شهرسازی استان سمنان در خصوص آخرین اقدامات مسکن مهر در استان دیدار و گفتگو کردند.
کد خبر: ۹۳۵۳۴۴۰
|
۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۰

 به گزارش خبرنگار سازمان بسیج ادارات و کارمندان استان سمنان، سرهنگ محمد امامی مسئول سازمان بسیج ادارات و کارمندان استان سمنان به همراه حجت الاسلام و المسلمین محسن پهوانی فر مسئول قرارگاه شهید شاطری استان سمنان با حسین دهقان مدیر کل راه و شهرسازی استان سمنان در خصوص آخرین اقدامات مسکن مهر در استان دیدار و گفتگو کردند.
در این دیدار سرهنگ محمد امامی مسئول سازمان بسیج ادارات و کارمندان استان سمنان ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت های مجموعه راه وشهرسازی و همچنین آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه بندگی خدا با بیان ماموریت ها و سیاست های کلی مجموعه بسیج ادارات و کارمندان استان سمنان، گفت: با توجه به رصد ها و بررسی های صورت گرفته در خصوص سکونت افراد در مسکن مهر، شرایط زندگی در برخی از این شهرک ها در استان قابل قبول نمی باشد و همه ما باید نسبت به برطرف کردن مشکلات مردم احساس وظیفه داشته باشیم.
وی ادامه داد: سال گذشته یکی از الویت های مجموعه بسیج ادارات و کارمندان استان برطرف کردن مشکلات مردم در مسکن مهر بوده است که با برگزاری میز خدمت با حضور مسئولین استانی تا حدی به این مهم دست یافته ایم و در سال 1400 پیگیر مصوبات اجرایی در آن میز خدمت هستیم تا بتوانیم گوشه ای از مشکلات مردم استان را برطرف نمائیم.
مسول سازمان بسیج ادارات و کارمندان استان سمنان همچنین در خصوص فعالیت محله های اسلامی در مسکن مهر نیز خاطر نشان ساخت: مجموعه سپاه و بسیج استان سمنان در حال حاضر در بحث های اجتماعی، فرهنگی و محرومیت زدایی با ایجاد قرارگاه های مختلف در صدد حل بسیاری از مشکلات و آسیب های موجود می باشد.
وی عنوان کرد: با توجه به الویت های تعیین شده محلات اسلامی متفاوتی در استان سمنان در حال فعالیت می باشند که عمده فعالیت این محله ها رفع مشکلات و آسیب های مردم توسط ظرفیت های موجود در همان محله می باشد که تا به اینجای کار نیز به حمدالله مسئولین محلات اسلامی با همکاری و همیاری اعضای محله های اسلامی و ساکنین محلات اسلامی موفق عمل کرده اند.
سرهنگ محمد امامی همچنین در خصوص شرایط برخی از ساکنین واحدهای مسکن مهر نیز خاطر نشان ساخت: همه ما به خوبی می دانیم که شرایط در برخی از مناطق مسکونی و شهرک های مسکونی مسکن مهر استان مساعد نمی باشد. برخی از مناطق دارای مشکلات عدیده ای من الجمله آسیب های اجتماعی، عدم وجود امکانات رفاهی، آموزشی و مذهبی از قبیل مساجد در شهرک های مسکن مهر و همچنین موضوعات بهداشتی از قبیل درمانگاه و خانه بهداشت می باشند که این موضوع هیچ زیبنده نمی باشد و همه ما به خصوص مسولین ذی ربط باید نسیت به مرتفع شدن این مشکلات با جدیت بیشتری عمل نمایند تا شاهد رفاه و آرامش در این مناطق نیز باشیم.
وی افزود:مردم پشتوانه اصلی این نظام و انقلاب هستند. ما هر چه در توان داریم برای رفع مشکلات مردم به کار گیریم. مجموعه بسیج با راه اندازی قرارگاه های مختلف در جهت رفع نیاز های مردم در نقاط مختلف در کنار مردم خواهد ماند همانگونه که هر زمان نیاز بوده بسیج به خوبی نقش خود را ایفا نموده است.
در ادامه این دیدار حجت الاسلام و المسلمین محسن پهوانی فر مسئول قرارگاه شهید شاطری استان سمنان گفت: در سال‌های گذشته برخی از مناطق محروم و برخی از مناطق مسکن مهر و بافت فرسوده در مناطق شهری استان در قالب محله‌های اسلامی شناسایی شد تا با همراهی مردم همان محله و ظرفیت های بسیج که همان ظرفیت مردمی می باشد برای گره‌گشایی از مشکلات احتمالی آنان اقدام شود.
وی ادامه داد: بسیج علاوه بر رفع مشکلات زیرساختی محله‌های اسلامی در بخش های اجتماعی و فرهنگی باهدف مقابله با بزهکاری و آسیب‌های اجتماعی در محله های اسلامی هم با شناسایی موضوعات و راهکارهای عملیاتی در حال ایفای نقش نیز می باشد.
مسئول قرارگاه شهید شاطری استان سمنان همچنین یاد آور شد : قرارگاه شهید شاطری که متولی محلات اسلامی در استان می باشد اقدامات مفیدی از قبیل تهیه جهیزیه برای زوج های جوان، تهیه بسته معیشتی برای خانواده های آسیب پذیر و کم برخوردار، تهیه بسته های بهداشتی و... را در دستور کار خود قرار داده است.
در ادامه این دیدار حسین دهقان، مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت و پیگیری های مجموعه بسیج و سپاه در خصوص حل مشکلات مردم به خصوص در مورد مسکن مهر گفت: در نشست های مختلفی در خصوص پیگیری جدی برای برطرف شدن مشکلات مردم با وضع پروژه‌های باقی‌مانده مسکن مهر در شهرستان ها استان بحث و تبادل نظر گردیده است وبا دستور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان، دلایل تأخیر در تکمیل طرح مسکن مهر در برخی از نقاط استان سمنان به‌زودی اعلام خواهد شد.

ارسال نظرات