خبرهای داغ:
رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان آبیک؛

صدور ۱۰ بارنامه ترافیکی به طور روزانه در آبیک

افشار گفت: روزانه به طور متوسط ۱۰ پروانه عبور بار ترافیکی در این شهرستان صادر می‌شود.
کد خبر: ۹۳۵۳۶۱۶
|
۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۴

 

 

جواد افشار در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین بیان کرد: پروانه عبور بار ترافیکی مربوط به بارهایی با مشخصات خارج از استانداردهای عادی و معمول در شبکه جاده های کشور است که به علت تفاوت مقادیر آن با سایر بارها ضروری است مجوزهای ویژه ای جهت تردد آنها صادر شود.

وی اضافه کرد: اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای آبیک به همراه پایانه حمل کالا در استان متولی صدور بارنامه ترافیکی در استان قزوین هستند.

افشار در ادامه  با ارایه گزارشی از اقدامات انجام شده در سه ماهه اول امسال گفت:در این مدت اقدامات مختلفی در حوزه راهداری، حمل و نقل و ایمن سازی محورهای اصلی و فرعی و روستایی در شهرستان آبیک انجام شده که مصرف ۲۰۶ تن آسفالت جهت لکه‌گیری راههای روستایی، اصلاح شیب شیروانی به حجم ۴ هزار و ۷۵۰ متر مکعب، تسطیح، پاکسازی و ریگلاژ شانه راه به طول ۱۴۳ هزار متر مربع، علف‌زنی حاشیه راهها به طول ۱۱۱ کیلومتر، تنقیه و پاکسازی ۳۸ دهنه پل و آبرو و تسطیح و تیغه زنی راههای خاکی به طول ۱۱ کیلومتر و روکش آسفالت در مسیر سه راهی یزبر تا خرم پشته به طول ۲.۵ کیلومتر از جمله آنها است.

وی اضافه کرد: در این مدت عملیات ریزش‌برداری در سه مسیر کهوان، امرودک و طیخور-توداران توسط اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آبیک انجام شد.

افشار ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات در حوزه راهداری در این شهرستان طی این مدت انجام عملیات زیرسازی، مخلوط ریزی ،آبپاشی و غلتک‌زنی در محور کذلک بوده است که به طول ۲.۵ کیلومتر انجام شد.

این مسئول از احداث راه روستایی سایین‌دره در این شهرستان خبر داد و گفت: عملیات احداث این راه روستایی شامل خاکبرداری، تخریب تراشه ها و حمل و پخش گریدر به طول ۷۰۰ متر اجرا شده و در ادامه آبپاشی و غلتک زنی خواهد شد.

به گفته وی طی این مدت با انجام گشت های کنترل ناوگان حمل و نقل، ۶۵ کامیون به دلیل نداشتن بارنامه اعمال قانون شده و  سه مورد تخلف مربوط به اضافه تناژ نیز توقیف شدند.
افشار یادآور شد: در راستای ارتقای ایمنی جاده ها در این مدت ۴۵ کیلومتر از راه‌های این شهرستان شامل ۱۰ کیلومتر ورودی آبیک و ۳۵ کیلومتر جاده قشلاق خط‌کشی شد.

وی، رنگ آمیزی ۵۰۴ متر مربع نیوجرسی، گاردریل، پایه تابلوها و سرعتکاه ها و تهیه و نصب علایم ایمنی راهها به تعداد ۱۱۹ را از دیگر اقدامات در این راستا عنوان کرد.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان آبیک افزود:طی این مدت ۴۶ تخلف در حوزه حریم راه‌های این شهرستان شناسایی و معرفی شد.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها