معاون اجرایی سپاه کربلا در گفت و گو با بسیج:

سربازان بدون گواهینامه مهارت آموزی کارت پایان خدمت نمی‌گیرند

ساری-معاون اجرایی سپاه کربلا با تصریح بر اینکه اهدای کارت پایان خدمت منوط به گذراندن دوره‌های مهارت آموزی و تخصصی اشتغال است، گفت:سربازان بعد از اتمام خدمات، گواهینامه مهارت آموزی نیز دریافت می‌کنند.
کد خبر: ۹۳۵۴۴۴۳
|
۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۵
سربازان بدون گواهینامه مهارت آموزی کارت پایان خدمت نمی‌گیرند
خبرگزاری بسیج، سرهنگ علی مهاجر صبح امروز در گفت و گو با خبرنگار بسیج در ساری با اشاره به مهارت آموزی سربازان گفت: در راستای منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اشتغال سرباز‌ها و نیز برابر قانون از سال جاری کلیه سربازان باید دوره‌های مهارت آموزی را گذرانده باشند.

معاون اجرایی سپاه کربلا با تصریح بر اینکه اهدای کارت پایان خدمت منوط به گذراندن دوره‌های مهارت آموزی و تخصصی اشتغال است، افزود: دوره‌های مهارت آموزی سربازان شامل دو قسمت است که قسمت اول مربوط به آموزش‌های عمومی و هلال احمر می‌باشد، که در این دوره سربازان آموزش‌های مربوط به مبارزه با مخاطرات و امداد و نجات را می‌گذرانند.

سرهنگ مهاجر ادامه داد: قسمت دوم مهارت آموزی مربوط به ورزش و جوانان است که در این بخش مهارت‌های زندگی، مالی، فضای مجازی و کسب و کار به سربازان آموزش داده می‌شود؛ که با توجه به شرایط کرونایی، جزوات در اختیار سربازان قرار گرفته و دو ساعت هم کلاس‌های رفع اشکال و امتحان برگزار می‌شود.

معاون اجرایی سپاه کربلا با تاکید بر اینکه همه سربازان دوره‌های مهارت آموزی را باید بگذارنند، اضافه کرد: دوره مهارت‌های تخصصی هم با همکاری سازمان جهاد کشاورزی، فنی و حرفه‌ای، وزارت ارتباطات و نیز سازمان تبلیغات و ورش و جوانان طبقه ابلاغیه دولت به این سازمان ها، برگزار می‌شود.

به گفته سرهنگ مهاجر به هر سربازی بنا بر علاقه و تقاضا در یک مهارت، آموزش تخصصی داده می‌شود که این آموزش‌ها در بخش‌های مختلف است که در بخش‌های کشاورزی شامل پرورش گل و گیاه، قارچ، دام وآبزی پروری و .. می‌باشد.

معاون اجرایی سپاه کربلا در ادامه با اشاره به اینکه سربازان بعد از گذراندن کلاس‌های عمومی، به صورت حضوری و عملی نیز دوره‌های مهارت آموزی تخصصی را طی می‌کنند، خاطرنشان کرد: سربازان بعد از اتمام خدمات، گواهینامه مهارت آموزی نیز دریافت می‌کنند تا بعد از خدمت بتوانند به اشتغال بپردازند.

سرهنگ مهاجر در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این مطلب که سربازان می‌توانند با مراجعه به دبیرخانه قرارگاه مهارت آموزی نیرو انسانی در دوره‌های مهار آموزی ثبت نام کنند، افزود: تسهیلاتی هم برای اتمام پایان خدمت سربازانی که دوره مهارت آموزی را گذراندند در نظر گرفته شده است تا سربازان بعد از پایان خدمت با گرفتن تسهیلات قرض الحسنه بتوانند برای خود کسب و کاری راه اندازی کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها