خبرهای داغ:

کلاس آموزشی مبارزه با مواد مخدر در مومن آباد برگزار شد

به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر کلاس آموزشی و توجیهی مبارزه با مواد مخدر ویژه ورزشکاران برپا شد.
کد خبر: ۹۳۵۴۶۰۸
|
۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج در سرخه؛ همزمان با هفته مبارزه با مواد مخدر ورزشکاران نونهال و نوجوان مومن آبادی در کلاس آموزشی و توجیهی مبارزه با مواد مخدر در سالن ورزشی روستای مومن آباد شرکت کردند.

این برنامه با اجرای بازی ها و مسابقات ورزشی و با استقبال خوب ورزشکاران همراه بود.

مصطفی ضمیری مربی فوتسال و کارشناس هلال احمر در جمع بسیجیان و ورزشکاران با اشاره به مضرات سیگار و مواد مخدر اظهار کرد: اعتیاد به عنوان یک آسیب اجتماعی عوارض جسمی و روانی بسیاری دارد و از مهم‌ترین مشکلات اجتماعی، اقتصادی و بهداشتی به شمار می‌رود.

وی افزود: در تمام جوامع مختلف دنیا نوجوانان آسیب پذیرترین قشر در برابر پدیده مهلک اعتیاد می باشند، بطور کلی دوران نوجوانی دورانی پر کشمکش و اغلب دشوار در زندگی هر فردی می باشد.

کارشناس هلال احمر تاکید کرد: همه نوجوانان و جوانان باید مراقب باشند و از دوستان ناباب فاصله گرفته تا در دام اعتیاد نیافتند و نسبت به آسیب های اعتیاد اطلاعات کافی را کسب کنند.

ضمیری در ادامه با اشاره به اهمیت یادگیری کمک های اولیه گفت: وقایع ناگوار و مخاطرات گوناگون ممکن است در هر زمان اتفاق بیافتد، اقدامات سریع پس از وقوع حادثه برای کمک به مصدومان تا زمان حضور امدادگران یکی از اساسی ترین نیازهای انسانی در این شرایط محسوب می شود.

 وی افزود: هدف از کمک های اولیه، جلوگیری از مرگ، پیشگیری و جلوگیری از پیشرفت ضایعات، صدمات و عوارض بعدی، کاهش رنج و درد مصدوم، جلوگیری از شدت یافتن عارضه یا دو برابر شدن مصدومیت است.

این برنامه با آموزش عملی کمک های اولیه به ورزشکاران همراه بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها