دادستان عمومی و انقلاب تربت‌جام در گفت وگو با بسیج مطرح کرد:

ختم 270 پرونده اختلاف به سازش/ضرورت راه‌اندازی کمپ ماده 16/بازگشت 155 هکتار اراضی ملی به بیت‌المال

دادستان تربت‌جام با اشاره به ختم 270 پرونده اختلاف به سازش به همت مصلحان قضایی این شهرستان گفت: با پیگیری و نظارت دستگاه قضایی بر فعالیت‌های اداری 155 هکتار اراضی ملی به بیت‌المال مسلمین بازگردانده شد.
کد خبر: ۹۳۵۴۸۵۲
|
۱۱ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۰

حمید علیزاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای قوه قضائیه، بیان کرد: سوءقصد نافرجام مقام معظم رهبری در 6 تیر و شهادت آیت الله دکتر محمد حسین بهشتی و 72 نفر از یاران صدیقش در 7 تیرماه 60، بخشی از اقدامات خصمانه و چهره واقعی دولت آمریکا جنایتکار به‌عنوان بزرگ‌ترین ناقض و ماهیت ضد بشری در مهار انقلاب اسلامی و تبیین آن از در هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی از (6 تا 12 تیرماه) است.

 *ختم 270 پرونده اختلاف به سازش با همت مصلحان قضایی

دادستان عمومی و انقلاب تربت‌جام به احیای انجمن مصلحان قضایی با هدایت و محوریت امامان جمعه تشیع و تسنن، علما و ریش‌سفیدان این شهرستان اشاره و اظهار کرد: درراستای سیاست قضا زدایی و تقویت فرهنگ صلح و سازش و اجرای ماده 82 قانون آیین دادرسی کیفری و میانجی‌گری در امور کیفری، 270 پرونده بدون تشکیل در دستگاه قضا و رسیدن به معنای واقعی طرفین به‌حق و حقوقات به سازش ختم شد.

 

وی برگزاری جلسات متعدد پیشگیری از وقوع جرم در شناسایی مجرمان و کاهش بستر جرم در جامعه را مؤثر دانست و تصریح کرد: ازجمله معضلات شهرستان که در وقوع جرائم ثانویه تأثیر بسزایی دارد اعتیاد به مواد مخدر هست که موجب اختلافاتِ خانوادگی، طلاق، آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی می‌شود.

 

*به‌زودی کمپ ماده 16 در تربت‌جام راه‌اندازی می‌شود

دادستان تربت‌جام ایجاد کمپ ماده 16 تربت‌جام را بسیار ضروری برشمرد و خاطرنشان کرد: با همکاری و همراهی شورای اسلامی شهر و شهرداری به‌زودی این کمپ در شهرستان راه‌اندازی می‌شود و با انتقال معتادان متجاهر به کمپ و ترک اعتیاد شرایط بهتری برای بازگشت آنان به جامعه و خانواده فراهم می‌شود.

وی به انجام کارهای فرهنگی و تربیتی در زندان برای مددجویان اشاره و گفت: یکی از رویکردهای دستگاه قضا اصلاح و تربیت مددجویان است به‌طوری‌که بسیاری از مددجویان به حفظ قرآن مشغول‌اند و در همین راستا 3 مددجو به حافظ کل و 17 مددجو به حافظ جزء دست‌یافته‌اند.

 

علیزاده با اشاره به تأکیدهای مکرر دستگاه قضا مبنی بر حرفه‌آموزی مددجویان قبل از بازگشت و مشغول به کار شدن در جامعه، از حمایت‌های فرهنگی، تحصیلی، آموزشی و رفع مشکلات خانواده‌های مددجو به همت انجمن حمایت از زندانیان قدردانی کرد و ادامه داد: نباید خانواده مددجویان رها شوند که خوشبختانه در سال گذشته بیش از 150 میلیون تومان به همت انجمن به خانواده مددجویان شهرستان کمک شد.



*
بازگشت 155 هکتار اراضی ملی به بیت‌المال 

 

دادستان تربت‌جام با اشاره به نظارت دستگاه قضایی بر مجموعه فعالیت‌های ادارات شهرستان، اضافه کرد: با پیگیری دستگاه قضایی 155 هکتار اراضی ملی به بیت‌المال بازگشت و 20 حلقه چاه غیرمجاز مسدود و 287 دستگاه رمز ارز نیز کشف و ضبط گردید.

 

علیزاده در پایان تلاش‌های ارزنده نیروی‌های نظامی، انتظامی و ضابطین قضایی در حوزه امنیت اجتماعی را یادآور شد و تأکید کرد: درراستای ارتقای امنیت اجتماعی شاهد اقدامات مؤثر فرمانده جدید انتظامی شهرستان هستیم و مرتکبین جرائم بدانند که دستگاه قضایی هیچ‌گونه حاشیه امنی برای قانون‌شکنی قائل نیست و به‌طوری‌که اراذل‌واوباش شناسنامه‌دار شدند و هرچند وقت یک‌بار برای گزارش به دادستانی و انتظامی فراخوانده می‌شوند.


گفتگو از مهدی حسینی

ارسال نظرات
پر بیننده ها