افزایش تسهیلات بهسازی مسکن روستایی زنجان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: تسهیلات بهسازی مسکن روستایی به ۱۰۰ میلیو ن تومان افزایش یافته است.
کد خبر: ۹۳۵۵۰۴۹
|
۱۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۵
به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان، رضا خواجه‌ای پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سقف وام بهسازی مسکن روستایی ۵۰ میلیون تومان بود که با پیشنهاد بنیاد مسکن و تصویب هیأت دولت به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یافت.
 
افزایش تسهیلات بهسازی مسکن روستایی زنجان٩

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان افزود: تسهیلات طرح ویژه بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی با کارمزد ۵ درصد تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان به واحد‌های مسکونی روستایی و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه، اجرای طرح ویژه بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی گامی استوار در راستای توسعه امکانات عمرانی و بهبود کیفیت مساکن روستایی است، افزود: پیشگیری از تخریب مسکن روستایی در حوادث؛ تمرکز سرمایه‌گذاری در روستا‌های مستعد، توزیع عادلانه اعتبارات بخش مسکن در شهر و روستا، ترویج مقاوم سازی، آموزش و ارتقای دانش فنی روستائیان؛ ترویج الگوی ساخت مسکن اقتصادی از جمله اهداف اصلی طرح است.

خواجه‌ای با تاکید بر اینکه، با توجه به اهمیت مقاوم‌سازی منازل روستایی در برابر حوادث طبیعی، تسهیلات بسیار خوب بانکی به صورت قرض الحسنه و بازپرداخت ۲۰ ساله در اختیار روستاییان قرار داده که شایسته است روستاییان از این فرصت برای مقاوم‌سازی منازل خود در برابر حوادث طبیعی نهایت بهره را ببرند، یادآور شد: تسهیلات ۱۰۰ میلیونی مذکور تنها وام مسکنی به شمار می‌آید که ضمانت آن بسیار ساده و به صورت سفته زنجیره‌ای قابل انجام است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان تصریح کرد: با توجه به ضرورت سرعت بخشیدن به احداث مسکن مقاوم در روستا‌ها واحد‌های مسکونی روستایی که از طرح ویژه بهسازی و مقاوم سازی استفاده کرده‌اند، تا مدت ۱۰ سال بیمه حوادث شده و در صورت خسارت می‌توانند از بیمه مذکور استفاده کنند.

وی یادآور شد: در سطح استان زنجان ۹۲ هزار و ۶۷۸ واحد مسکونی روستایی شناسایی شده، که می‌توان گفت: تاکنون ۵۴ درصد از این واحد‌های مسکونی روستایی استان معادل ۵۱ هزار واحد در مقابل زلزله مقاوم سازی شده‌اند که امیدواریم با ترویج فرهنگ مقاوم‌سازی ساخت و ساز‌ها در مناطق روستایی، این میزان افزایش یابد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار