خبرهای داغ:

نهاد نماز جمعه با هیچ دولتی عقد اخوت نبسته است

شاهرود_امام جمعه شاهرود با بیان اینکه ما در نهاد نماز جمعه با هیچ دولتی عقد اخوت نبستیم، گفت: وضعیت اقتصاد و معیشت مردم و مبارزه با فساد باید در دولت جدید به جد پیگیری شود.
کد خبر: ۹۳۵۶۲۸۵
|
۱۸ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۹
نهاد نماز جمعه با هیچ دولتی عقد اخوت نبسته استبه گزارش خبرنگار بسیج، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس امینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شاهرود در مصلی پیامبر اعظم (ص) این شهر اظهار کرد: خانواده، جامعه و حاکمیت وظیفه دارند با حذف موانع ازدواج جوانان راه را برای حل بسیاری از مشکلات جامعه هموار کنند.
امام جمعه شاهرود گفت: ما ازدواج را سخت کردیم در حالی که فقر عاطفی و روانی، فقر نسل و جمعیت و حتی فقر مالی با ازدواج برطرف می‌شود.
وی با بیان اینکه خانواده‌ها نباید درباره مهریه و جهیزیه سخت گیری کنند، افزود: بانک‌ها نیز در این زمینه وظیفه دارند، بانک‌ها چگونه به یک فرد مفسد وام میلیاردی می‌دهند آن وقت برای دادن وام ازدواج، جوانان را به زحمت می‌اندازند.
امام جمعه شاهرود به سالروز شهادت امام جواد (ع) نیز اشاره کرد و گفت: شاید پیش از امامت امام نهم اگر به شیعیان می‌گفتند کمیِ سن ربطی به منصب امامت ندارد، قبول می‌کردند، اما امام جواد (ع) در هفت سالگی به امامت رسید و در دوران اوج انحرافات سیاسی و عقیدتی جامعه را به درستی هدایت کرد.
امینی در بخش دیگر صحبت‌های خود با بیان اینکه نباید از رئیس جمهوری که هنوز نیامده است، مطالبه نا به جا داشت، تصریح کرد: مطالبه نا به جا خدمت به مملکت نیست، اما چند مطالبه به جا داریم و آن‌ها را پیگیری می‌کنیم.
وی تأکید کرد: همه باید به رئیس جمهوری منتخب کمک کنند، اما رئیس جمهوری نیز باید به وضعیت اقتصاد و معیشت مردم رسیدگی کند و مبارزه با فساد در قوه مجریه نیز مانند قوه قضائیه دنبال شود.
امام جمعه شاهرود به مطالبه میان مدت از رئیس جمهوری منتخب نیز اشاره کرد و گفت: باید مقدمات اجرای برنامه هفت ساله پیشرفت کشور و برنامه‌های بالادستی ابلاغی رهبر معظم انقلاب در موضوعات مختلف فراهم شود.
امینی با بیان اینکه ما در نهاد نماز جمعه با هیچ دولتی عقد اخوت نبستیم، ابراز کرد: همه دولت‌ها را دعا و کمک می‌کنیم و هرجا که نیاز به نقد منصفانه باشد نقد، پیگیری و مطالبه می‌کنیم.
وی درباره خروج نیرو‌های آمریکایی از افغانستان نیز گفت: آن‌ها اسباب کشی می‌کنند، اما به دنبال اهداف استعماری هستند و مردم و دولت افغانستان باید بدانند آمریکا به جز زیاده خواهی و کسب منافع خود به هیچ کشوری خدمت نمی‌کند.
امام جمعه شاهرود در خطبه‌های نماز جمعه این هفته به برگزاری همایش نکوداشت آیت الله فقید سید محمود حسینی شاهرودی و لزوم صرفه جویی در مصرف آب و برق نیز اشاره کرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها