فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه:

۲۰۰ نفر از کادر درمانی سپاه وارد زاهدان شدند

زاهدان/ سردارکرمی از ورود ۲۰۰ نفر از کادر درمانی نیروی زمینی سپاه پاسداران به منظور کمک به کادر بهداشت و درمان سیستان و بلوچستان خبر داد.
کد خبر: ۹۳۵۶۳۰۸
|
۱۸ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۷
به گزارش خبرگزاری بسیج، در پی شیوع ویروس منحوس کرونا و وضعیت بحرانی بیماری در سیستان و بلوچستان خدمات درمانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در استان به کمک کادر درمان و کاهش آلام مردم بکارگیری شد.
سردار محمد کرمی فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه در گفتگو با خبرنگار بسیج در زاهدان اظهار داشت: در راستای ادامه خدمات درمانی و با توجه به شرایط ویژه کرونا در سیستان و بلوچستان، برابر تدابیر فرماندهی نیروی زمینی سپاه سه سامانه بیمارستان تخصصی صحرایی مجهز برای کمک به بخش درمان استان بنابه درخواست دانشگاه علوم پزشکی آماده به‌کارگیری است.

کرمی افزود: همچنین در ادامه این روند تعداد هفت سامانه بیمارستان صحرایی آماده است که بنا به درخواست وارد کارعملیات درمانی شوند. امروز نیز ۲۰۰ نفر کادر درمانی از نیروی زمینی سپاه برای کمک به امر پزشکی استان وارد زاهدان شدند.
۲۰۰ نفر از کادر درمانی سپاه وارد زاهدان شدند
در این زمینه با توجه به تدابیر فرمانده نیروی زمینی سپاه سه سامانه بیمارستان تخصصی صحرایی مجهز برای کمک به بخش درمان سیستان و بلوچستان و بنابه درخواست دانشگاه علوم پزشکی آماده بکارگیری شدند.
همچنین تعداد هفت سامانه بیمارستان صحرایی دیگر نیز آماده شده که بنابه درخواست و در صورت نیاز وارد کار عملیات درمانی می‌شوند.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان با فوت ۲۱ مورد جدید، شمار فوتی‌های کرونا در سیستان و بلوچستان به یک‌هزار و ۷۹۲ رسید.

دکترمحمد هاشمی شهری با بیان اینکه ۷۴۷ بیمار حاد تنفسی و ۳۷۱ مبتلا به کرونا بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان تحت درمان قرار دارند اظهارداشت: یکهزار و ۵۲۴ نفر طی ۲۴ ساعت گذشته در این استان به کرونا مبتلا شدند.

وی ادامه داد: از آنجایی که کشف راه‌های انتقال کرونا و عوارض ناشی از آن نیازمند گذشت مدت‌زمانی از شیوع و اپیدمی ویروس است و سپس بر اساس یافته‌های علمی رفتار عامل بیماری شناسایی می‌شود ضروریست شهروندان تمام نکات بهداشتی را رعایت کنند.
۲۰۰ نفر از کادر درمانی سپاه وارد زاهدان شدند
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: افزون‌بر ۹۰ درصد موارد مثبت کرونا در سیستان و بلوچستان از نوع جهش یافته انگلیسی و دلتا است.

وی از وضع فوق بحرانی کرونا در سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: شهر‌های زاهدان، چابهار، ایرانشهر، زابل به دلیل رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی در وضعیت قرمز است
ارسال نظرات
آخرین اخبار