بسیج جامعه زنان سپاه شهداء آذربایجان غربی به مناسبت هفته عفاف و حجاب بیانیه ای صادر کرد.
کد خبر: ۹۳۵۶۶۳۸
|
۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه، بسیج جامعه زنان آذربایجان غربی به مناسبت هفته عفاف و حجاب بیانیه ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:

حجابی که اسلام قرار داده است (خدا دستور فرموده) برای حفظ ارزش های واقعی شماست.

صحیفه حضرت امام خمینی(ره)ج19ص185

بیست و یکم تیرماه، یادآور قیام انقلابی و حماسه آفرینی مردم بزرگوار ایران در برابر توطئه دشمنان در سال 1314 است.

یکی از شوم ترین نقشه های نظریه پردازان اسلام زدایی که با اقدام به هنگام روحانیون و علمای آگاه و به برکت خون مطهر شهیدان مظلوم مشهد در مسجد گوهرشاد نقش برآب شد.

زن مسلمان ایرانی اکنون در سایه عزت و اقتدار نظام اسلامی وامدار خون های پاک و جان های مقدسی است که در طول تاریخ در دفاع از حریم زن و تکریم او تقدیم شده است ؛ کرامتی که با احیای آن زنان مسیر خود را در سلوک معنوی و نقش آفرینی هوشمندانه و عفیفانه در رویدادهای عظیم فرهنگی، سیاسی و اجتماعی در سایه انقلاب یافته و امروز به عنوان یکی از عناصر مهم و تاثیرگذار و به عنوان یکی از کلیدی ترین ارکان شکل گیری تمدن اسلامی محسوب می شوند.

افتخار زن ایرانی این است که "عفاف" برایش میراث کهن ملی است وجه امتیازی که غرب هم اکنون نیز از آن بی بهره است و حال بعد گذشت چند صد سال از گم شدن و نادیده انگاشتن این موهبت الهی با از بین رفتن بنیان خانوادهو ناهنجاری های شدید رفتاری و اجتماعی به عفت و حیا به عنوان یک خواسته مطابق با فطرت انسانی و مطالبه جهانی گرایش پیدا کرده است.

بی تردید حجاب و عفاف در دنیای امروز نه تنها شامل زنان بلکه همه آحاد جامعه به ویژه مردان و پسران را در بر می گیرد چراکه رابطه مستقیمی بین عفت ورزی زنان و مردان وجود دارد. در حقیقت اگر حیا و عفت مردانه و پسرانه در جامعه ترویج  نشود ترویج فضایل اخلاقی در بین زنان جامعه تحقق نخواهد یافت یا اگر حرکتی هم انجام شود آثار کوتاه مدت دارد.حتی غیرت ورزی مردان نیز در صورتی که خود مقید به حیا و عفت از جنس مردانه آن نباشند ، بر همسر و دخترانشان بی اثر خواهد بود.

بسیج جامعه زنان ضمن گرامیداشت هفته عفاف و حجاب، بر لزوم توجه هرچه بیشتر مسئولین به ویژه مسئولین فرهنگی و متولیان حجاب بر وضعیت حجاب و عفاف تاکید کرده و مجدانه خواستار حمایت از ضابطان قوانین حجاب و عفاف در جامعه و برخورد با هنجارشکنان در این عرصه بوده و مصرانه از 26 دستگاه متولی عفاف و حجاب می خواهد جهت شناساندن عمق و محتوای حجاب و عفاف برنامه ریزی نموده و از نفوذ مصادیق فرهنگ مبتذل غرب با هر نام و عنوانی جلوگیری نمایند تا جوانان پاک انقلابی ما بتوانند در کمال آرامش روحی و جسمی، اجتماع را به محیط مناسبی برای کار و تلاش تبدیل و سلامت روانی و اخلاقی جامعه را تضمین نمایند.

در خاتمه از زنان آزاداندیش، دختران فرهیخته و دانشگاهی ایران زمین درخواست می کنیم برای خنثی نمودن توطئه های فرهنگی دشمن با رعایت پوشش شایسته بار دیگر هویت ملی و دینی خود را به جهان تشنه معنویت هدیه کنند.

.

ارسال نظرات