خبرهای داغ:

نشست پژوهشی « حجاب در موسیقی عاشیقی آذربایجان» برگزار شد

همزمان با « هفته حجاب و عفاف» نشست پژوهشی « حجاب در موسیقی عاشیقی آذربایجان» در کانون عاشیق های حوزه هنری آذربایجان غربی برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۵۷۴۱۲
|
۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۹

 به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه، همزمان با « هفته حجاب و عفاف» نشست پژوهشی « حجاب در موسیقی عاشیقی آذربایجان» در کانون عاشیق های حوزه هنری آذربایجان غربی برگزار شد.

این برنامه با حضور جمعی از هنرمندان عاشیق ارومیه و تعدادی از علاقه‌مندان به این موسیقی غنی برگزار شد.

مسئول واحد موسیقی حوزه هنری استان طی سخنانی با اشاره به اهمیت موضوع حجاب در ادیان الهی و کتاب‌های آسمانی، گفت: حجاب بخش جدایی ناپذیر از فرهنگ و سنت های مردم آذربایجان است، که حفظ و صیانت از آن هموار مورد تأکید و سفارش بزرگان دینی و اجتماعی در دوره های مختلف بوده است.

داریوش علیزاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جایگاه موسیقی عاشیقی به عنوان یکی از مردمی‌ترین موسیقی های جهان افزود: مقوله حجاب در موسیقی عاشیقی آذربایجان و زندگی مردم این منطقه جایگاه ویژه‌ای دارد و هنرمندان عاشیق به عنوان مبلغان حقیقت هستی و اصول و عقاید انسانی و اسلامی که از میان همین مردم برخواسته اند در آثار اجرایی خود همواره بر حفظ حجاب به عنوان یکی از شرایط پاکی جامعه و پاکدامنی اعضای آن تاکید داشتند.

مسئول واحد موسیقی حوزه هنری آذربایجان غربی در پایان سخنان خود با اشاره به بسیاری از داستان های موسیقی عاشیقی پیرامون حجاب و حفظ حریم اشخاص و خانواده و اشعاری که توسط عاشیق ها در سطح آحاد مختلف جامعه اجرا می‌شود، گفت: امروز با توجه به شرایط زندگی در جامعه جهانی و تلاش قدرت‌های استعماری در از بین بردن اصالت های فردی و اجتماعی در سایر کشورها ، بر هنرمندان عاشیق واجب است مانند اساتید گذشته خود در تثبیت اصول و عقاید اسلامی و فرهنگ و سنت های قومی خودشان بیش از پیش فعال بوده و نسبت به رعایت موضوع « حجاب در جامعه» با استفاده از ابزارهای قدرتمند هنری ( موسیقی ، شعر و داستان ) که در دست دارند کوشا باشند .

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار