خبرهای داغ:
بیانیه بسیج جامعه زنان به مناسبت هفته‌ حجاب و عفاف:

ارزش‌زدایی از حجاب سرلوحه غرب و بوقچی‌های آن در داخل و خارج از کشور قرار گرفته است

سازمان بسیج جامعه زنان به مناسبت فرارسیدن هفته ی عفاف و حجاب بیانیه ای را صادر کرد.
کد خبر: ۹۳۵۷۵۹۴
|
۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، سازمان بسیج جامعه زنان به مناسبت فرارسیدن هفته ی عفاف و حجاب بیانیه ای را صادر کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

حجاب، وقار است، متانت است، ارزشگذاری زن است، سنگین شدن کفه آبرو و احترام اوست، این را باید خیلی قدر دانست و از اسلام باید به خاطر مسئله حجاب تشکر کرد، این جزء نعمت‌های الهی است.(مقام معظم رهبری ۲۳/۲/۹۱)

حجاب گوهری ارزشمند است که ستون اصلی خانواده و متعاقب آن جامعه و نظام اسلامی را تشکیل می‌دهد و با محافظت از بنیان خانواده بستر و زمینه‌ای جهت رشد اجتماعی زنان و مردان را ایجاد می‌کند. دشمنان جامعه اسلامی از دیرباز به ارزش وجودی این گوهر ناب پی‌برده‌اند و علیه آن انواع و اقسام روش‌های تخریبی را بکار گرفته‌اند. حجاب عامل اساسی برای مصونیت جامعه از فساد و تباهی است و معاندین که اهداف بی چون و چرای اربابان غربی خود را جهت به ابتذال کشیدن جوامع اسلامی و زمینه سازی سلطه بر آنها را عملی می‌کنند هر روز بر حملات خود علیه حجاب که در دل خود عفت و پاکدامنی را نهفته دارد شدت می بخشند.


دشمن به خوبی می‌داند برای اینکه در کشوری بساط سلطه خود را بگستراند بایستی آن کشور را از هویت و فرهنگ اصیل خود خالی کند. از این رو بود که در دوران منحوس پهلوی اول، دست نشانده غرب با نگرش انحرافی و استعمارزده و با کپی برداری از نسخه سکولار کشورهای همسایه تلاش مذبوحانه‌ای جهت مقابله با هویت اصلی ایرانیان آغاز کرد. مقابله با گوهر ارزشمند حجاب از جمله اهداف غرب بود که با همه خشونت‌های تهی مغزانه رضاخان و عمال و ایادی انگلیس از جمله محمدعلی فروغی نتوانست به سرانجام برسد و ملت ایران با رجوع به ریشه اصیل اسلامی خود و به بهای ریخته شدن خونشان نشان دادند که قدر آنرا به خوبی می‌دانند. واقعه مسجد گوهرشاد که در تاریخ رژیم طاغوت صفحه ننگینی از جنایت‌های ایادی غرب در به خاک و خون کشیدن ملت مظلوم و غیور این مرز و بوم را رقم زد، به این گوهرشناسی ایرانیان اشاره دارد.


عناصر معلوم الحال ضدانقلاب نیز کماکان با ذهنی استعمارزده و خودفروخته در صدد ایجاد فضایی برای نفوذ دشمن درکشور هستند و از این منظر حجاب همواره مورد حمله و هجمه معاندین نظام اسلامی قرار دارد. از این رو در دروغی آشکار حجاب را محدودیت و مانعی برای رشد و پیشرفت جامعه عنوان می‌کنند؛ این درحالی است که غرب با کتمان مسائلی همچون خشونت علیه زنان و فساد بنیان کن در جوامع خود دروغی بزرگ را به خورد جامعه جهانی برای رسیدن به اهداف سلطه گرانه خود می‌دهد و در این باب با ارائه خوانش‌های منحرف از اسلام که خشونت‌گرایی را اصل قرار می‌دهند زنان را از ارزش وجودی حجاب و تاثیرات آن بر روح و زندگی‌شان دور می کنند. هر چند میزان آماری که مدعیان آزادی و حقوق زنان همواره در زمینه خشونت علیه بانوان کتمان و پنهان می‌کنند خود گواهی بر نگرش انحطاطی و بی بنیان غرب نسبت به زنان است. نه تنها وضعیت زنان و خانواده در جهان غرب مغشوش و متوحش است بلکه جرگه‌هایی از انحطاط انسانی و فساد و تباهی که با بی‌عفت کردن زنان و مردان همراه است تا به جایی پیش رفته که در کشورهای غربی به یک قانون تبدیل شده و ردیف‌های بودجه‌ای حمایتی دریافت می‌کنند. همجنس‌گرایی، ازدواج سفید (بخوانید سیاه) و ... از جمله چاه‌های عمیقی است که غرب در آن افتاده و قصد دارد کشورهای دیگر را با خود به قعر آن بکشاند.


این درحالی است که دین مقدس اسلام با بینشی جامع نگر و متعالی همواره حقوق زنان را پاس داشته و با حفظ کرامت آنها بستری امن و مستحکم را جهت رشد بانوان مهیا کرده است. دشمنان اسلام جهت دور کردن توجه زنان جهان از ارزش وجودی حجاب و ثمرات آن برای بانوان از هر کوششی برای تخریب آن فروگذاری نکردند و از این رو رسالت و وظیفه مسلمانان و دستگاه‌های مختلف نظام اسلامی در جهت ترویج حجاب و عفاف و لزوم آشناکردن جهان با چهره واقعی حجاب و نتایج آن بر زندگی زنان و مردان بر کسی پوشیده نیست.


لذا انتظار می رود دستگاه‌های ذی ربط برای جاری و ساری کردن فرهنگ متعالی حجاب در زمانی که ارزش‌زدایی از حجاب و عفاف سرلوحه کار غرب و بوقچی‌های رسانه‌ای آن در داخل و خارج از کشور قرار گرفته است، جهت شناساندن الگویی مناسب ازآن در جامعه اسلامی و جوامع دیگر تلاش بی وقفه‌ای را مبذول دارند.


امروز که دشمنان قسم خورده نظام اسلامی در غفلت برخی متولیان و مسئولین ذی ربط با استفاده از عرصه‌های مختلف فرهنگی و هنری و عناصر غرب زده در کشورمان در بسترهایی که جوانان حضور گسترده‌ای دارند ترویج برهنگی فرهنگی و اباحه گیری را به طور شبانه روز در دستور کار خود قرار داده اند، به طور جد لزوم پناه بردن به فرهنگ حجاب و عفاف برای در امان ماندن از آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی احساس می‌شود.

سازمان بسیج جامعه زنان با ارج نهادن به ارزش وجودی حجاب در این برهه حساس و با استفاده از فرامین و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب که چراغ راه و نشان دهنده راه صواب است از مسئولین ذی ربط می‌خواهد ضمن ادامه تلاش خود جهت ترویج فرهنگ حجاب برنامه ریزی مدون‌تری را با ترسیم چشم انداز ویژه جهت گسترش فرهنگ حجاب و عفاف در دستور کار خود قرار دهند.

ارسال نظرات