فعال بسیجی ساوجی در گفتگو با خبرگزاری بسیج گفت:

حجاب به مثابه آزادی،کرامت و آرامش بانوان است

عسگری گفت:یکی از فوائد و آثار مهم حفظ حجاب در بعد فردی ایجاد آرامش روانی بین افراد جامعه است.
کد خبر: ۹۳۵۷۸۸۱
|
۲۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۳
حجاب به مثابه آزادی،کرامت و آرامش بانوان استبه گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از ساوه، عاطفه عسگری نخبه بسیجی  در مصاحبه با خبرگزاری بسیج به مناسبت هفته عفاف و حجاب گفت: از قیام ‏های ‏خونین مردم ایران به رهبری مراجع تقلید، که نقطه عطفی در تاریخ قیام ‏های اسلامی دارد، قیام مسجد گوهرشاد است. نقش علما به ویژه شیخ محمد تقی بهلول در این قیام بسیار برجسته بوده است. او در مسجد گوهرشاد طی سخنرانی‌های پرشور و التهابی به کشف حجاب حمله کرد و این حرکت را تهاجمی علیه دیانت و ارزش‌های معنوی دانست.

وی همچنین در راستای ضرورت و اهمیت حجاب گفت:داشتن حجاب یکی از مهم‌ترین ارزش‌ها در دین مبین اسلام است که به زنان اجازه می‌دهد با حفظ جایگاه انسانی و بُعد روحانی خود در فعالیّتهای گوناگون اجتماعی نقشی کارآمد و سازنده داشته باشند. زن بدون حجاب نمی‌تواند آزادی، کرامت و آرامش خود را پاس بدارد و حضور او مفید و سازنده نخواهد بود.
 
بنابراین، ارزش و جایگاه اصلی حجاب را باید در جامعه جُست، نه در خانه و خانواده؛ زیرا در کانون گرم خانواده، حجاب جریانی کمرنگ دارد؛ اما هنگام حضور در اجتماع و روبه رو شدن با نامحرمان، یک زن مسلمان تأثیر بسزای حجاب را می‌فهمد و به جایگاه و نقش مفید یک زن محجّبه پی می‌برد و می‌تواند به رشد علمی و دینی هم برسد.

عسگری در ادامه گفت::یکی از فواید و آثار مهم حجاب در بُعد فردی، ایجاد آرامش روانی بین افراد جامعه است که یکی از عوامل ایجاد آن عدم تهییج و تحریک جنسی است؛ در مقابل، فقدان حجاب و آزادی معاشرت‎های بی‎بندوبار میان زن و مرد، هیجان‎ها و التهاب‎های جنسی را فزونی می‎بخشد و تقاضای جنسی را به صورت عطش روحی و یک خواست اشباع نشدنی درمی‎آورد. غریزه‌ی جنسی، غریزه‎ای نیرومند، عمیق و دریا صفت است که هرچه بیش‌تر اطاعت شود بیش‌تر سرکش می‎گردد؛ هم، چون آتشی که هرچه هیزم آن زیادتر شود شعله‎ ورتر می‎گردد.
 
وی همچنین افزود:‏حجاب از انحلال کانون مستحکم خانواده جلوگیری می‌کند و امنیت اجتماعی را فراهم می‌سازد؛ لذا حفظ آرامش زن، مصونیت جامعه از فساد و عمق و معنا بخشیدن به امنیت اجتماعی با توسعه حجاب میسر است.
انتهای پیام/ 
ارسال نظرات