خبرهای داغ:

تهاجمات فرهنگی یکی از آفات مهم حجاب است

رئیس حوزه علمیه نجمیه شهرستان سرخه گفت: دشمنان ما با استفاده از ابزارهای متنوع و جذاب همچون اینترنت، ماهواره با سست کردن باورها و دگرگونی ارزش ها بدحجابی و بی حجابی رو به بانوان و دختران کشورمان القاء کردند.
کد خبر: ۹۳۵۷۹۶۰
|
۲۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۳

به مناسبت هفته عفاف و حجاب طاهره عربی رئیس حوزه علمیه نجمیه شهرستان سرخه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در سرخه با اشاره به اینکه مساله حجاب و عفاف به ‌عنوان یکی از موضوعات مهم دینی، اجتماعی و ملی هستند، اظهار کرد:  در واقع حجاب نماد و سمبل مسلمانی است وآیات و روایات زیادی بر این مسئله تاکید کرده اند.

 وی با بیان اینکه اهمیت و ضرورت رعایت حجاب بر کسی پوشیده نیست، گفت: یکی از عوامل تاثیر گذار که می تواند جامعه را از آسیب های اجتماعی حفظ نماید، ترویج و احیاء فرهنگ حجاب عفاف و تبیین ابعاد مختلف آن در جامعه است. با بررسی سطحی می توان ارتباط نزدیك حجاب و عفاف، با كاهش آسیب های اجتماعی را متوجه شد.

رئیس حوزه علمیه نجمیه شهرستان سرخه تصریح کرد: رعایت حریم ها، حرمت ها و همچنین فرهنگ حفظ حجاب برای زن و مرد نقش مهمی در ایجاد آرامش در جامعه، محیط كار و روابط اجتماعی دارد.

عربی با اشره به اینکه زنان با حفظ حجاب خود و تشویق و ترغیب  فرزندان خود  به این واجب الهی می توانند فرهنگ ساز رعایت حریم و حرمت شخصیت خود و دختران و پسرانشان باشند، گفت: ضرورت طرح حجاب از جانب مكتب اسلام و نقش برجسته آن در كاهش آسیب های اجتماعی می‌تواند مسیر ، حركت جامعه را به سوی ترقی و تعامل هموار سازد ،در واقع حجاب ماسک محافظ در برابر آسیب هاست.

وی با بیان اینکه یکی از آفت های مهم در مسئله حجاب وعفاف تهاجمات فرهنگی است، بیان داشت: دشمنان ما با استفاده از ابزارهای متنوع و جذاب همچون اینترنت، ماهواره و غیره با سست کردن باورها و دگرگونی ارزش ها بدحجابی و بی حجابی رو به بانوان و دختران کشورمان القاء کردند.

رئیس حوزه علمیه نجمیه شهرستان سرخه در ادامه اضافه کرد: از سوی دیگر متاسفانه خانواده به عنوان تاثیر گذارترین نهاد در  عرصه تربیت فرزندان و انتقال مفاهیم فرهنگی، در چند دهه اخیر بخصوص از زمانی که افراد خانواده بیشترین وقت خود را صرف دیدن برنامه های  بنگاه های فرهنگ ساز غربی و شبکه های مجازی در اینترنت و شبکه های ترویج کننده افکار غربی – غیر اسلامی می کنند و دچار تهاجم فرهنگ های غیر بومی و اسلامی شده اند؛ کارکرد تربیتی خانواده ها به عنوان انتقال دهندگان اولیه مسائل فرهنگی سنتی و اسلامی به اندازه کافی مطلوب نبوده و نیست.

عربی تاکید کرد: صدا و سیما به عنوان رسانه ملی به جای این که هدایت محور باشد؛ متاسفانه در برخی از برنامه ها، فیلم ها و سریال ها زمینه کمرنگ کردن فرهنگ حجاب و عفاف را در جامعه ترویج می نماید.

وی با بیان اینکه حجاب یک فرهنگ است که باید در جامعه گسترش پیدا کند و یکی از وظایف مهم ما حفظ و صیانت از فرهنگ حجاب و عفاف می باشد، گفت: نهادینه کردن این فرهنگ به عنوان یکی از ضرورت ها و باورهای دینی مستلزم برنامه‌ریزی جدی در حوزه فرد، خانواده و جامعه می باشد.

 رئیس حوزه علمیه نجمیه شهرستان سرخه با اشاره به اینکه از راهکارهای مهم در این عرصه، هوشیار سازی، آگاه سازی و ارتقاء فرهنگ دینی و الهی خانواده می باشد، عنوان کرد: داشتن جامعه سالم در گرو داشتن خانواده سالم است خانواده کوچک ترین و در عین حال بنیادی ترین نهاد در جامعه اسلامی است که در این نهاد مادر به عنوان الگوی عملی و تاثیر گذار روی شخصیت و طرز تفکر فرزندان به ویژه دختر نقش نمادین و اساسی دارد. امام صادق علیه السلام می فرماید "خوشبخت کسی است که مادرش دارای گوهر گرانبهای عفت باشد".

 عربی با اشاره به اینکه مدرسه به عنوان نخستین نهاد آموزشی و تربیتی پس از خانواده در تعالی انسان ها و عمق بخشی به باورهای دینی نقش تعیین کننده ای خواهد داشت، بیان داشت: آموزش و پرورش با الگو دهی مناسب و صحیح از سوی معلمان و مدیران و مسئولان با محوریت پرورش قبل از آموزش می تواند حجاب و عفاف را در بین دانش آموزان به یک ارزش والای اجتماعی تبدیل کند.

وی تصریح کرد: البته ذکر این نکته لازم و ضروری می باشد که راه باحجاب کردن دختران و بانوان توهین وتحقیر نیست بلکه باید با ملاطفت و زبان نرم و لین و با بیان آثار و ثمرات حجاب برای احیاء و ترویج این واجب الهی اقدام کرد.

رئیس حوزه علمیه نجمیه شهرستان سرخه یادآور شد: امام على (ع) می فرماید: پوشیده و محفوظ داشتن زن مایه آسایش بیشتر و دوام زیبایى اوست. وجود گوهر حجاب وعفاف سبب توفیقات بیشماری در عرصه نهاد خانواده و اجتماع وجامعه خواهد شد. افزایش محبت بین اعضای خانواده، استحکام بنیان خانواده،افزایش آرامش روانی جامعه، افزایش فعالیت های مثبت اجتماعی، پایداری و ثبات اجتماعی از جمله جذابیت ها و زیبایی های این فریضه الهی است.

عربی در خاتمه گفت: بالاترین و ارزشمندترین زیبایی حجاب کسب رضایت خداوند، خشنودی قلب فاطمه زهرا (س) و نگاه و توجه خاص و ویژه حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا له الفداء است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها