خبرهای داغ:

تجلیل از دو داستان نویس آذربایجان شرقی

تبریز- همزمان با گرامیداشت روز ادبیات کودک و نوجوان و روز قلم در ویژه برنامه ملی «از تبار قلم»، از مجاهدت‌های فرهنگی محمد رمضانی و فائضه غفار حدادی، نویسندگان بومی آذربایجان شرقی تجلیل شد.
کد خبر: ۹۳۵۷۹۷۷
|
۲۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، ،شهرام خدایی در این آیین با تاکید بر اینکه قطعاً فرهنگ حال حاضر هر نقطه از جهان در فرآیند زمانی طولانی مدتی شکل گرفته است گفت: نویسندگان ادبیات مکتوب در انتقال فرهنگ، هنر و بینش اجتماعی در بین نسل‌های مختلف یک جامعه تاثیر بسزایی دارند.

وی  یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها و دغدغه‌های مدیریت فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در سال‌های اخیر را تجلیل از مقام اقشار مختلف اهل قلم اعم از نویسندگان، شاعران، پژوهشگران، نمایشنامه نویسان و ... دانست و افزود: شناساندن نویسندگان و چهره‌های فعال ادبی و آثار ایشان یکی از مهمترین گام‌های افزایش سرانه خواندن در کشور است.

خدایی با قدردانی از برگزارکنندگان این برنامه مجازی گفت: یکی از محسنات دیگر برنامه «از تبار قلم»، برگزاری این برنامه به صورت مجازی است که به مخاطبان از سراسر کشور، امکان آشنایی با نویسندگان و چهره‌های نام آشنای ادبیات بومی هر استان را فراهم می‌کند.

محمد رمضانی پژوهشگر و نویسنده ادبیات کودک و نوجوان نیز در این نشست با تقدیر از اساتیدی که با آموزش و الهام گرفتن از آن‌ها پا به عرصه نویسندگی گذاشته است، گفت: عمده آثار من در حوزه طنز و فانتزی اجتماعی است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به «معجزه اشک آبی»، «صندلی برای یک نفر و نصفی»، «نفت می‌سوزد و آتش می‌سوزاند»، «مردی با چوپ‌های زیر بغل»، «ماجرا‌های شیرین از زندگی شیرین یک فرماندار» و «کلاغ‌ها مهربان هستند؛ مهربان و تنها» اشاره کرد.

وی با تشکر از نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور بابت برگزاری برنامه فرهنگی از «تبار قلم» جهت تجلیل از نویسندگان پیشکسوت و شناساندن نویسندگان جوان ادامه داد: بنده مطلبی که با نویسندگان جوان و یا علاقمندان به نوشتن دارم، این است که عجله‌ای برای چاپ کتاب خود نداشته باشند و بدون کتاب با نویسندگی برای مجلات و نوشتن در فضای مجازی مشق و تمرین نویسندگی انجام دهند.

فائضه غفار حدادی دیگر نویسنده شایسته تجلیل در این نشست با تقدیر از نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور جهت توجه به نویسندگان جوان و نو قلم گفت: اولین نوشته من در حوزه زندگی نامه شهدا و زندگی یک شهید موشکی به نام حاج ناصر جمال بافقی، یکی از همرزمان شهید تهرانی مقدم نگاشته شد که پایه و اساس نگارش کتاب "خط مقدم" را تشکیل داد و به لطف خداوند و ائمه اطهار مورد استقبال عمومی قرار گرفت.

وی  در مورد کتاب "خط مقدم" نیز گفت: این کتاب، داستانی از شکل گیری قدرت موشکی جمهوری اسلامی ایران است که حاصل ۹ سال مطالعه و پژوهش مداوم در اسناد و مدارک گا‌ها سری است.

غفار حدادی نکته جالب در مورد این کتاب را تعداد زیاد امانت آن در کتابخانه‌های عمومی دانست و افزود: پیش فرض بنده این بود که در کتابخانه‌های عمومی، کتاب‌های عامه پسند مورد اقبال هستند، اما با بررسی‌هایی که انجام گرفته، کتاب "خط مقدم" یکی از کتاب‌های پر امانت در سطح کتابخانه‌های عمومی بوده که این مایه مباهات و خوشحالی است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها