خبرهای داغ:

مهمتر از سلامت جسم، سلامت معنوی افراد جامعه است

شاهرود_مسئول نهاد مقام معظم رهبری دردانشگاه علوم پزشکی شاهرود از بخش کالپوش شهرستان میامی بازدید کرد.
کد خبر: ۹۳۵۸۰۲۶
|
۲۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۹
مهمتر از سلامت جسم، سلامت معنوی افراد جامعه استبه گزارش خبرگزاری بسیج، مسئول نهاد مقام معظم رهبری دردانشگاه علوم پزشکی شاهرود در بازدید دو روزه از بخش کالپوش شهرستان میامی با حضور در مرکزخدمات جامع سلامت شبانه روزی حسین آبادکالپوش و مراکز خدمات جامع سلامت روستایی نام نیک و نردین با حجت الاسلام اسماعیل بهرامی امام جمعه کالپوش نیز دیدار و گفتگو نمودند.
حجت‌الاسلام شیخ الاسلامی در این دیدار ضمن تقدیر از امام جمعه کالپوش و نگاه سلامت نگر و ارتباط مناسب ایشان با مرکز بهداشتی و درمانی حسین آباد کالپوش و دوری این مرکز با شاهرود خواستار همکاری بیشتر و استفاده از ظرفیت ایشان در برگزاری کارگاه‌های آموزشی و ارائه مباحث اخلاقی و حقوقی با موضوع کاهش طلاق شدند.
دربازدید دو روزه مسئول دفترنهاد مقام معظم رهبری دردانشگاه علوم پزشکی شاهرود از مراکزخدمات جامع سلامت حسین آباد کالپوش، نام نیک و نردین با همراهی دکترجاوید دبیرهم اندیشی اساتید و رییس دانشکده بهداشت و مهندس یوسفی معاون اجرایی معاونت بهداشتی صورت گرفت، حجت الاسلام شیخ الاسلامی ضمن ابلاغ سلام ریاست و اعضای هیات رییسه دانشگاه درجریان وضعیت بهداشتی، خدمات سلامت و نیازمندی‌های منطقه، از جمله محل اسکان پزشکان، پروژه‌های عمرانی نیمه تمام و همچنین پیشنهادات و درخواست‌ها و گلایه‌های کارکنان قرارگرفت.
حجت الاسلام شیخ الاسلامی در نشست با کارکنان ضمن ابراز خرسندی از توفیق حضور در جمع آنان و عذر خواهی بدلیل تاخیر دیدار‌ها که بواسطه کرونا پیش آمد، با اشاره بر نقطه نظرات و مسائل مطرح شده اظهار داشت؛ افتخار می‌کنیم عزیزان در فضایی قرار گرفته اند که آن چه می‌خواهند را به راحتی مطرح می‌کنند و مسلماً اگر خواسته‌های شما تامین شود راندمان کاری تان افزایش می‌یابد و ثمره رضایتمندی شما عاید مردم خواد شد.
وی در ادامه افزود: وظیفه همه ما بر طرف کردن مشکلات شما است، ولی باید بدانیم ماهیت دنیا همواره این چنین است که مشکلات باید باشد و اگر این نوع از مشکلاتی که بیان کردید بر طرف شود که باید بشود مشکلات دیگری رخ نشان خواهد داد، ولی مشکلات و سختی‌ها چهره دیگر هم دارد، اینکه باعث می‌شود دل به دنیا نبندیم و یا با عجز و ناتوانی در برابر آن و دست نیاز در مقابل آن خدای بی نیاز، که دستش به وسعت جهان هستی است موجب قرب و نزدیکی به خداوند خواهد شد و یا رسیدن به عالم ملکوت.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: این سختی‌های عالم ملک، که تنها خدا می‌داند چقدر نعمت عظیمی است در عالم ملکوت که نصیب بنده مومن میشود و آرزو می‌کرد که ایکاش در دنیا بیشتر بر خوردار از این نوع بلا‌ها می‌شدم تا در اخرت بیشتر متنعم به نعمت می‌شدم، پس این قبیل از مشکلات و امثال ان باعث می‌شود که ما کمترمجذوب دنیا شویم و بیشتر متوجه معامله با خداوند باشیم و عمل ما بیشتر از اخلاص بر خورد دار شود.
وی تصریح کرد: عزیزان؛ بدانیم که خداوند هیچگاه خودش را بدهکار بندگان نمی‌کند پاداش کار‌ها و بازخورد تحمل سختی درهمین دنیا نصیب افراد می‌شود، چنان چه خداوند متعال اجر امام حسین (ع) و تحمل سختی و شدائد آنچنانی را تنها به آخرت واگذار نکرد بلکه نام نیک آن سرور و اقداماتی که برای رهایی انسان‌ها انجام داده بود را در تاریخ و دربین تمامی اقوام و ملل مختلف جاودانه ساخت.
شیخ الاسلامی با تاکید بر استفاده از نعمت جوانی و توفیق خدمت در عرصه سلامت بیان کرد: جوانی زمان اوج قدرت و توانایی است و این هم می‌گذرد پس زمان را از دست ندهید که متضرر خواهید شد و افسوس و حسرت آن را خواهید خورد.
وی خاطر نشان کرد: یکی از نام‌های روز قیامت «یوم الحسرت» است. همه کسانی که در روز قیامت به محضر ربوبی خواهند رسید حسرت خواهند خورد. بدکرداران برای بدکرداری شان، نیک کرداران برای کمی نیک کرداری شان، در حالی که می‌توانستند آورده خودشان را بیشتر کنند، پس فرصت خدمت بیشتر به مردم را از دست ندهید.
مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با اشاره به شیوع بیماری کرونا و انتشاراین ویروس منحوس اظهار کرد: با وجود مشکلات متعدد ناشی از بیماری کرونا شیوع این ویروس منحوس از یک زاویه اتفاق خوبی بود چرا که می‌توان تمام توجهات به حوزه سلامت را دید و نقش گسترده این نهاد عظیم در جامعه را مشاهده کرد امروز نخبگان جامعه و مسئولین می‌بینند حضور نهاد سلامت تنها محدود به سلامت جسم نیست بلکه مهمتر از سلامت جسم سلامت معنوی افراد جامعه است و به همین دلیل فعالیت نهاد سلامت در دیگر عرصه‌ها شروع شده و دارد وسعت پیدا می‌کند.
وی اضافه کرد: برگزاری کارگاه‌های مقابله با طلاق و یا ازدواج آسان و ایجاد کانون‌های مشاوره در تربیت فرزند و دیگر فعالیت‌ها به همین مناسبت است، این توجهات نخبگان و مردم به نهاد سلامت به واسطه کرونا بیشتر شده است، پس باید همت را بیشتر کنیم هم در باز نگری وظایف جدید و هم ایجاد ساختار پاسخگو و بالا بردن توان علمی و عملی مجوعه‌ی خدمت رسان را.
شیخ الاسلامی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اثرگذاری درمان اظهار کرد: طبابت تنها در نسخه نویسی نیست بلکه طبابت شما به مجموعه عمل کرد کادر درمانی بر می‌گردد و این مجموعه یک نسخه درمانگر را تجویز می‌کند. بخشی از اثر گذاری درمان مربوط به اطمینان سازی است پس اگر کاری انجام دهیم که سلب اعتماد شود بخشی از درمان قطعا مهمل گذاشته ایم و باید جبران شود، پس در رفتار و گفتار وپوشش باید مراقبت کرد و به فرهنگ مردم و باور‌های مردم احترام گذاشت و این عوامل اعتماد ساز هستند و اعتماد در درمان بسیار نقش آفرینی دارد.
وی درپایان با اشاره به اهمیت حضور در محل و دیدار با کارکنان بیان داشت: مهمتر از رفع برخی مشکلات ساختمانی و تاسیساتی و امثال آن، ما نیاز به حضور هستیم و نیازمند به گفتگو داریم، آنچه که در گفتگوی چهره به چهره حاصل می‌شود در تماس تلفنی حاصل نمی‌گردد. گاهاَ نگاه بهتر از کلمات حرف می‌زند و معنی را می‌رساند و این حضور یافتن و زیارت کردن عزیزان و تشکر از زحمات آنان از ضروریات است.
وی تاکید کرد: این آمدن‌ها برای این باشد که ببینیم چه کاری می‌توانیم کنیم که دغدغه‌ها شما کمتر شود. این بازدید‌ها باید برای تفقد وگوش دادن و دست گیری باشد و نه خدای نکرده مچ گیری و ... در ارزیابی‌ها باید دقت کرد، نمی‌توان به راحتی قضاوت کرد باید بیش از آنکه نگاه بالا دستی و دستی برتر داشته باشیم و بر کار کرد دیگران، قضاوت کننده، باید نگاهی مهربانانه و متشکرانه نسبت به دوستان داشته باشد. بدانیم که این دوستان صد‌ها کیلومتر دورتر از شهر، در میان روستا‌ها و شهر‌های کوچک و کم برخوردار، زندگی می‌کنند و در ابتداء راه درمان هستند این عزیزان فشار‌های زیادی را دارند تحمل می‌کنند پس باید مراقب برخورد‌ها بود و پدرانه رفتار کرد و فرصت داد.
شیخ الاسلام در انتهای نشست صمیمانه باکارکنان و در راستای هم افزایی بیشتر گفت: بدانید بیشتر از بالا دستی‌ها در تاثیر گذاری و آرامش بخشی، حضور خود شما‌ها است، پس در کنار یکدیگر باشید به یک دیگر کمک کنید، محبت بین خودتان را افزایش دهید تا از سختی کار بکاهید و خدمت رسانی و رضایت مندی مردمی را افزایش دهید.
وی در خاتمه قول داد که خواسته‌های این عزیزان را به مسئولان برسانند و انشاءالله حسب مقدورات حل و فصل نمایند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار