خبرهای داغ:
استاندار خوزستان گفت:

تصاویر منتشر شده از تجمعات در خرمشهر و سوسنگرد جعلی است

سلیمانی دشتکی گفت: کلیپ‌های منتشر شده از نا آرامی شهر‌های خرمشهر و سوسنگرد در شبکه‌های اجتماعی جعلی است.
کد خبر: ۹۳۵۸۰۴۹
|
۲۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۶
قاسم سلیمانی دشتکی استاندار خوزستان با بیان اینکه پیگیر مشکلات کم آبی و خشکسالی استان هستیم گفت: برخی به دنبال تحریک مردم هستند و تصاویری جعلی از اعتراضات مردم در فضای مجازی منتشر می‌کنند مثلا در شهر‌های خرمشهر و سوسنگرد اتفاق و اعتراضی رخ نداده، اما کلیپ‌هایی مربوط به گذشته در فضای مجازی منتشر می‌شود لذا مردم مراقب این شیطنت‌ها باشند.

او افزود: شلتوک کاران استان آب‌های تخصیص یافته به بخش شرب استان را مصرف می‌کنند و اجازه نمی‌دهند که آب به پایین دست برسد.

استاندار خوزستان بیان کرد: در حال حاضر خروجی آب سد‌های استان به خصوص سد کرخه و دز تنظیم شده است و خروجی آن ۳۵۰ متر مکعب بر ثانیه است، اما شلتوک کاران اجازه نمی‌دهند این آب به پایین دست برسد.

سلیمانی دشتکی اظهار داشت: میزان آورد آب رودخانه کرخه قبل از شهرستان حمیدیه در حال حاضر ۸۰ متر مکعب بر ثانیه است، اما همین آب بعد از حمیدیه به ۳۰ متر مکعب می‌رسد و این نشان می‌دهد که شلتوک کاران عمده این آب را مصرف می‌کنند.

بالاترین مقام اجرایی دولت در استان خوزستان تاکید کرد: خشکسالی باعث تنش آبی در استان شده است که کشاورزان استان باید در این زمینه همراهی بیشتری با مردم انجام دهند تا از این مشکل هم عبور کنیم در غیر اینصورت ضمن باقی ماندن مشکل تنش آبی در استان آن‌ها حتی برای کشت پاییزه هم با مشکل مواجه خواهند شد.

این مقام مسئول گفت: آب پشت سد‌های استان به شدت کاهش یافته و ما باید این آب را با اولویت شرب و سپس کشاورزی تخصیص دهیم تا مردم با مشکل مواجه نشوند.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها