خبرهای داغ:

آثار حجاب و عفاف در جامعه تبیین شود

سمنان- فرمانده قرارگاه ثامن الائمه (ع) خواهران سمنان گفت: رعایت حجاب ریشه در عفاف، حیا و فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی دارد که نهادهای فرهنگی و نخبگان جامعه باید ابعاد مختلف، آثار و فواید حجاب را تبیین کنند.
کد خبر: ۹۳۵۸۵۶۱
|
۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۴

زهرا فخار در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در سمنان اظهار کرد: یکی از مظاهر اسلامیت جوامع مسلمان، حجاب و پوشش زنان است که به عنوان سمبل و نمادی از آموزه‌های اسلامی و تکلیفی برای مسلمانان و به ویژه زنان، موضوع چالش‌های فراوان داخلی و خارجی قرار گرفته است، حجاب و عفاف از مباحثی مهم در دین اسلام بوده و هست.

وی افزود: حجاب و عفاف به عنوان ارزشی مهم در جامعه بشری و به ویژه جوامع اسلامی مطرح است.

فرمانده قرارگاه ثامن الائمه (ع) خواهران سمنان بیان کرد: جایگاه الهی و والای این گوهر آفرینش اقتضا دارد که در صدف حجاب قرار گیرد تا ارزش‌های او حفظ شود و یکی از مهم‌ترین علل حجاب برای زنان حفظ ارزش والای آنهاست.

فخار گفت: رعایت حجاب ریشه در عفاف، حیا و فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی دارد که نهادهای فرهنگی و نخبگان جامعه باید ابعاد مختلف، آثار و فواید حجاب را تبیین کنند.

وی خاطرنشان کرد: امسال برنامه های متعدد و متنوعی از سوی قرارگاه ثامن الائمه ویژه هفته حجاب و عفاف طرح ریزی شد که از جمله آنها تهیه مستند عفاف و حجاب و نماهنگ حجاب و عفاف بود که توزیع و انتشار آن در سطح شهرستان به همت قرارگاه انجام شد.

فرمانده قرارگاه ثامن الائمه (ع) خواهران سمنان از دیگر برنامه هایی که به همت این قرارگاه انجام شد را برپایی نمایشگاه فروش محصولات عفاف و حجاب عنوان کرد و گفت: این نمایشگاه برای عموم همشهریان سمنانی برپا شد که خوشبختانه مورد استقبال نیز قرار گرفت.

فخار بیان کرد: برپایی جشن ویژه عفاف و حجاب به همت قرارگاه و با مشارکت پایگاه های مقاومت بسیج سمیه و دریادار شهید همتی در سمنان برگزار شد که در این برنامه مراسم عقد یک زوج جوان سمنانی برگزار شد.

وی از دیگر برنامه های این هفته را برپایی همایش پیاده روی با همکاری اداره ورزش و جوانان سمنان عنوان کرد و خاطرنشان کرد: تمامی پایگاه های مقاومت بسیج زیرمجموعه قرارگاه ثامن الائمه خواهران سمنان در طول هفته عفاف و حجاب امسال برنامه های متنوع و متنوعی را طرح ریزی و اجرا کردند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها