مسئول معاونت تربیت بدنی سپاه آذربایجان شرقی در گفت و گوی تفصیلی با خبرگزاری بسیج:

ورزش ضامن سلامتی است و سلامتی مورد تأکید اسلام

تبریز- مسئول معاونت تربیت بدنی سپاه عاشورا با اشاره به توصیه و تاکید پیامبر گرامی نسبت به سلامتی، ورزش را ضامن سلامتی جامعه خواند.
کد خبر: ۹۳۵۸۶۱۷
|
۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۰

علی حیدرپناه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، افزود:  پیامبر اسلام سلامتی و امنیت را دو نعمت خفیه می دانند و نسبت به قدردانی آن ها تاکید کرده اند چراکه امنیت و سلامتی موجب پویایی انسان و جامعه می شود.

وی اضافه کرد: بر این اساس و طبق آموزه های اسلامی، تربیت بدنی سپاه عاشورا نیز در راستای سلامت عموم مردم و جامعه هدف خود، برنامه های مختلف ورزشی را  بر پایه فرهنگی تدارک دیده است و ورزش را مقوله فرهنگی برای ایجاد نشاط و شادابی جامعه مهم می داند.

حیدرپناه توجه به شرایط کرونایی را از اولویت های مهم معاونت تربیت بدنی سپاه عاشورا عنوان و اظهار کرد: توجه به دستورالعمل های ستاد کرونا در راستای سلامت مردم جزو اهداف مهم تربیت بدنی است و برنامه های ورزشی طبق آن ها اجرا می شود.

وی ارتقای توان رزمی و آمادگی جسمانی کارکنان  و بسیجیان را از مهم ترین محور برنامه های تربیت بدنی برشمرد و اجرای آن را برای هیات های ورزشی رزمی و گردان های بسیج حایز اهمیت دانست.

شکل گیری هیات های ورزشی و تربیت استعدادهای جوان

حیدرپناه توجه به شکل گیری هیات های ورزشی و توجه تخصصی به استعدادها، شناسایی و توانمند کردن نیروها را از دیگر اولویت ها خواند.

 وی ادامه داد: توجه به بعد تخصصی افراد در هیات های ورزشی و برگزاری مسابقات و برنامه های ورزشی در این خصوص می تواند در تربیت استعدادهای جوان و تقویت و معرفی آن ها به مسابقات کشوری و تیم های رده بالای کشور و به کارگیری آن ها موثر باشد.

 

ورزش عمومی ایجاد نشاط و شادابی در محلات

حیدرپناه توجه به بحث عمومی ورزش را در ایجاد نشاط و شادابی جامعه از طریق پایگاه های بسیج و با محور شورای ورزشی محله در محلات مختلف تبریز از برنامه های جدی تربیت بدنی سپاه برشمرد.

 وی افزود:  ۳۰ سالن ورزشی صالحین و ۹ دی در این راستا با همکاری اداره ورزش و جوانان و بر اساس برنامه های مدون در حال اجراست تا مردم در این اماکن ورزشی صبح ها به ورزش بپردازند البته در شرایط کرونایی امروز توجه به این نکته جزو ضرورت های اجرایی است.

شناسایی نخبگان ورزشی  و تشکیل تیم های پهپاد

مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی مقاومت شهید جوادی توجه به استعدادهای جوان و نخبه ورزشی پایگاه ها را در سطح استان مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: در این خصوص تلاش شده است امکانات ورزشی به تناسب توان مانند میز تنیس و ... در پایگاه ها فراهم شود تا ضمن ایجاد نشاط و سپری کردن اوقات فراغت، استعدادهای نخبه نیز شناسایی شوند.

حیدرپناه توجه به ورزش های هوایی و شکل گیری هیات ورزشی در این خصوص را مهم دانست و گفت: در این راستا با استفاده از افراد نخبه، مستعد و متخصص توانستیم اقدامات ارزشمندی انجام دهیم و موفقیت هایی نیز حاصل شده است که از آن جمله می توان به تشکیل تیم های پهپاد، پاراگلایدر، پاراموتور، پاراتراک، کایت موتوردار و چترباز اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه بالغ بر ۳۰ رشته ورزشی در این خصوص وجود دارد، توجه به ساماندهی فعالیت رشته های هوایی همچون پاراگلایدر، پاراموتور و ... را از اهم برنامه های هیئت هوانوردی سپاه استان عنوان کرد.

 

تاسیس پایگاه هوانوردی با حمایت سپاه عاشورا

حیدرپناه همچنین از راه اندازی و تاسیس پایگاه هوانوردی چند منظوره با حمایت سپاه آذربایجان شرقی برای آموزش نیروهای مسلح و عموم علاقه مندان در سطح منطقه شمالغرب خبر داد.

وی موتورسواری، دوچرخه سواری، دوومیدانی و قایق رانی را از جمله رشته های ورزشی مورد مغفول برشمرد و گفت: این رشته های ورزشی در تربیت بدنی سپاه عاشورا در آینده نزدیک فعالیت خود را آغاز می کنند.

حیدرپناه با بیان اینکه تربیت بدنی سپاه عاشورا ۲۰ رشته ورزشی فعال با ۲۵ هزار نفر ورزشکار فعال دارد، گفت: دوهزار نفر از این افراد به صورت حرفه ای فعالیت دارند که از این تعداد نیز ۵۰۰ نفر به عنوان ورزشکار حرفه ای و مربی در رشته های مختلف فعالیت و جزو نفرات برتر در سطح استان هستند و اداره ورزش و جوانان خواستار استفاده از این نیروهاست.

حیدرپناه پرمخاطب ترین رشته های ورزشی را به ترتیب مربوط به رشته های ورزشی فوتبال، والیبال و تیراندازی نام برد و اضافه کرد: و اخیرا رشته های ورزش هوایی نیز در رده بعدی از این رشته ها قرار دارد.

 ورزش ضامن سلامتی، سلامتی مورد تأکید اسلام

 

اجرای مسابقات ورزشی و جشواره اقتدار

وی برگزاری مسابقه تیراندازی در سالگرد سردار سلیمانی را از اقدامات مهم سال گذشته بین نیروهای مسلح استان عنوان و بیان کرد: نفرات منتخب نیروهای مسلح نظامی و انتظامی استان در این مسابقات که در پادگان سیدالشهدا(ع) برگزار شد، شرکت داشتند که تیم های برتر آن معرفی شدند.

مسئول تربیت بدنی سپاه عاشورا برگزاری جشنواره ورزشی اقتدار بسیج را از دیگر برنامه های مهم این معاونت طی ماه گذشته خواند و افزود: بیش از یکهزار ورزشکار از ۱۵ شهرستان آذربایجان  شرقی در رشته های رزمی شرکت داشتند که به اذعان مدیرکل ورزش و جوانان استان برنامه ای در سطح ملی و بین‌المللی بود.

حیدر پناه برنامه ویژه اوقات و فراغت و استعداد یابی را از دیگر برنامه های در حال اجرای معاونت تربیت بدنی برشمرد و گفت: این برنامه نیز ضمن اینکه شرایط کرونایی حاکم است با استقبال خوبی همراه بوده و تلاش داریم با برنامه ریزی صورت گرفته مخاطبان ضمن استفاده از این برنامه ها در سلامت کامل از آن ها استفاده کنند.

وی توجه به ورزش بانوان را از محوری ترین برنامه های تربیت بدنی عنوان کرد و یادآور شد: به ورزش بانوان نیز هم سو به ورزش برادران توجه شده و بانوان نیز فعالیت های چشمگیری در رشته های کاراته، جودو، تیراندازی، آمادگی جسمانی، تیر و کمان و ... دارند و در مسابقات استانی نیز بارها حایز مقام بوده و به مسابقات کشوری راه یافته و در آن عناوینی در سال های گذشته کسب کردند.

 

حمایت از جامعه ورزشی سپاه عاشورا در شرایط کرونایی

حیدر پناه توجه به وضع معیشتی جامعه هدف تربیت سپاه عاشورا در شرایط کرونایی از دیگر اقدامات این معاونت دانست و افزود: در این خصوص کارکنان استخر طلائیه را با توجه به تعطیلی استخرها اولویت قرار دادیم تا آسیبی در این خصوص متوجه آن ها تا حداقل ممکن نشود.

وی ادامه داد: همچنین با تهیه بسته های معیشتی ضمن توزیع آن ها بین افراد آسیب دیده از کرونا،  فعالان ورزشی جامعه هدف را در این خصوص که در معرض آسیب بودند مد نظر قرار دادیم که بیش از ۷۰۰ بسته معیشتی و بهداشتی در این راستا تهیه و توزیع شده است.

 

راه اندازی کلینک ورزشی در آینده ای نزدیک

حیدر پناه توجه به بحث تغذیه را نیز برای ورزشکاران مهم خواند و تاکید کرد: مشاورهای تغذیه ای و پزشکی در این خصوص با ما همکاری دارند چراکه سلامت ورزشکاران مهم ترین مولفه در فعالیت آن‌هاست.

وی ادامه داد:  تعامل با بسیج جامعه پزشکی برای حرکات اصلاحی ورزشکاران و بحث  تغذیه مورد تأکید معاونت بوده و با توجه به اهمیت این موضوع در آینده ای نزدیک کلینیک ورزشی نیز راه اندازی می شود.

حیدر پناه اضافه کرد:  تغذیه بعد مهم برای ورزش است هرچند امروزه چندان توجهی به آن نمی شود ولی تربیت بدنی سپاه عاشورا به آن توجه ویژه داشته و حتی در برنامه استعدادیابی اخیر که در حال اجراست در حد توان طبق اهمیت آن از شرکت کنندگان پذیرایی می شود.

 

درخشش کاراته کاران بسیجی در مسابقات جهانی هندوستان

وی همچنین از درخشش دو کاراته کار بسیجی آذربایجان شرقی در مسابقات جهانی هندوستان که به صورت مجازی برگزار شد، خبر داد.

حیدر پناه افزود: هادی اصغری و فرهاد لطفی دو کاراته کار استان هستند که در این مسابقات و با رقابت بین ۲۰ کشور مقام دوم و سوم این رقابت ها را به خود اختصاص دادند.

وی ادامه داد: در این رقابت ها ۱۴ نفر از کشورمان شرکت داشتند که دو تن آن ها مربوط به آذربایجان شرقی بوده و کشور ما در رده تیمی بعد برزیل توانست به رتبه دوم رقابت های تیمی این مسابقات دست یابد.‌

 ورزش ضامن سلامتی، سلامتی مورد تأکید اسلام

برگزاری مسابقات ورزشی برای اصحاب رسانه به مناسبت روز خبرنگار

حیدرپناه از برگزاری مسابقات ورزشی برای اصحاب رسانه آذربایجان شرقی به مناسبت روز خبرنگار خبر داد.

وی با قدردانی از اهالی رسانه در انعکاس برنامه های ورزشی معاونت تربیت بدنی سپاه عاشورا، نقش خبرنگاران را در این خصوص مهم ارزیابی کرد و گفت: این برنامه در راستای قدردانی و نکوداشت روز خبرنگار برگزار می شود.

حیدرپناه همچنین از تلاش رسانه ای مجموعه خبرگزاری بسیج دفتر آذربایجان شرقی بخاطر انعکاس اخبار ورزشی بسیج قدردانی کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار