خبرهای داغ:
در جلسه با مدیریت حوزه‌های علمیه برادران استان فارس مطرح شد؛
حجت الاسلام والمسلمین کرم‌عباسی گفت: گشت ارشاد مسئولین جزو اولویت‌های اولیه ستاد است و بی شک حوزه‌های علمیه در احیاء، اجرا و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر می‌توانند نقش بسزایی داشته باشند.
کد خبر: ۹۳۵۸۷۴۰
|
۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، جلسه دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان حجت الاسلام والمسلمین کرم‌عباسی با مدیر حوزه های علمیه برادران فارس حجت الاسلام والمسلمین استوار میمندی در محل مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزار شد.

در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین استوار میمندی با ابراز خرسندی و تبریک نسبت به انتصاب دبیر جدید ستاد امر به معروف و آروزی موفقیت برای ایشان، افزود: آیه شریفه (وَلْتَكُنْ مِنْكُمْ أُمَّةٌ يَدْعُونَ إِلَى الْخَيْرِ وَيَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَيَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْكَرِ ۚ وَأُولَٰئِكَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ) همه ما را نسبت به این رسالت دینی آگاه میسازد و اگر امتی با این اوصاف تحقق پیدا کند گام موثری در ترویج،احیاء و اجرا فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر برداشته خواهد شد و این تحقق پیدا نمی کند مگر با آموزش و فرهنگ سازی نسبت به این فریضه واجب الهی.

مدیریت حوزه های علمیه استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: آمر به معروف و ناهی از منکر در جامعه باید حمایت شود. همچنین عفاف و حجاب باید جزء اولویت های اولیه قرار گیرد به لحاظ اینکه سلامت معنوی جامعه را تضمین می کند و دارای بعد اجتماعی میباشد برخلاف برخی از فرائض دینی که بعد فردی را به دنبال دارد.

ایشان در ادامه افزود: هنر ستاد به این میباشد که مفاهیم ارزشی دینی را به صورت مفاهیم انسانی نهادینه کند تا دشمن خلع سلاح شود.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین کرم عباسی با اشاره به اینکه در راستای این امر خطیر نیاز به رهنمودهای بزرگان و علما میباشد، اظهار داشت : بی شک حوزه های علمیه در احیاء ،اجرا و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر می توانند نقش بسزایی داشته باشند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر با اشاره به رویکرد ستاد که مطالبه گری میباشد، گفت: گشت ارشاد مسئولین جزء اولویت های اولیه ستاد میباشد همچنین در خصوص تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر حوزه های علمیه، تحت اشراف معاونت تهذیب و گردهمایی مبلغین و طلاب در آستانه دهه محرم با رعایت پروتکل های بهداشتی در صورت فراهم شدن شرایط و همکاری حوزه در راستای دوره تربیت مربی امر به معروف مطالبی ارائه و مصوب گردید.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها