بانوی فعال فرهنگی؛

اسلام، منکر رنگ ها نیست/خداوند، مهره گم شده جامعه بشری

مخلص آبادی گفت: اسلام منکر جلوه رنگ ها نیست اما این را نیز بیان می کند که استفاده از برخی رنگ ها می تواند آسیب هایی را متوجه زن و مرد نماید. مبنای حجاب حفظ زیبایی های وجودی و ظاهری فرد است.
کد خبر: ۹۳۵۸۸۸۳
|
۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، مخلص آبادی طلبه حوزه علمیه و فعال حوزه حجاب در نشست آسیب شناسی حوزه عفاف و حجاب با اشاره به آیات مرتبط با حجاب در قرآن کریم بیان کرد: در سوره نور و احزاب به پوشش و حدود حجاب اشاره شده که پیش از توصیه به زنان، به مردان خطاب می کند که حجاب را رعایت نمایند. کنترل نگاه بیشتر مربوط به مردان بوده و کنترل پوشش و حجاب ظاهری به زنان توصیه شده است.

رسیدن به کمال، نیازمند طی مراحل است

وی گفت: البته در کنار حفظ پوشش ظاهری، رفتارهای دیگری همچون راه رفتن، نوع بیان، نگاه کردن و غیره، به دلیل ویژگی بانوان، امر و نهی بیشتری نسبت به آنها در زمینه حجاب وجود دارد و در قرآن نیز توصیه به حفظ حجاب به بانوان بیشتر می باشد.

فعال حوزه حجاب اظهار کرد: رسیدن به کمال و مرتبه ای که خداوند در نظر گرفته نیاز به مراحلی دارد که بخشی از آن مربوط به حفظ حجاب و پوشش است که بسیار توصیه شده است. لذا این موضوع نیاز به واکاوی و بیان ساده برای مخاطبین دارد.

حجاب، مورد تأکید همه ادیان الهی است

مخلص آبادی با اشاره به فلسفه حجاب در ادیان الهی عنوان کرد: در ادیان مختلف به حفظ حجاب و پوشش از سوی بانوان بسیار اشاره شده و بر همین مبنا در دین مسیح شاهد سخت گیری بیشتری نسبت به دین یهود در بحث حجاب هستیم و با اساس نگاهی که در این دین وجود دارد حتی برای حفظ سلامت اخلاقی مردان و زنان، این موضوع پذیرفته شد که ازدواج نکرده و از دنیا فاصله می گیرند. اما آنچه مبرهن است توصیه به حجاب در تمام ادیان الهی است و این موضوع و پوشش کامل زنان در مجسمه های حضرت مریم و شخصیت های مذهبی کاملا ادیان مشهود است.

وی با اشاره به حدود حجاب در ادیان الهی افزود: حدود حجاب در ادیان الهی تقریبا شبیه است. حدود حجاب در دین یهود، استفاده از چادر به عنوان پوشش سراسری، به شکل گشاد و با پوشش کامل سر بوده، در مسیحیت نیز گونه ها حجاب پوششی وجود دارد که دستور به رهبانیت و قائل به تجرد می باشد. همچنین حجاب رفتاری، گفتاری، نیز بخش دیگری از حجاب در مسیحیت بوده است. در اسلام نیز ما دارای احکام حجاب در حوزه های پوشش ظاهری، رفتاری، گفتاری و غیره هستیم. لذا حدود در ادیان تقریبا باهم برابر است.

نمی توان ارجحیت در نوع حجاب برای ادیان قائل بود

طلبه حوزه علمیه در ادامه تصریح کرد: نمی توان ارجحیت در حفظ حجاب و پوشش و عفت در ادیان قائل شد. در اسلام در همه موارد عفت وجود دارد و با نگاهی عمیق تر می توان دانست که یکی از ریشه های عفت، حیاست. اگر حیا در همه زمینه ها رعایت شود منجربه ایجاد عفت می شود.

امروز خداوند و قوانین الهی مهره گم شده جامعه است

وی گفت: اگر مبنا خداوند باشد بی شک مسیر رسیدن به خداوند نیز با تمام سختی ها، قابل تحمل خواهد بود و این سختی ها در واقع زیبایی های مسیر خواهد بود. امروز خداوند و قوانین الهی مهره گم شده جامعه است و آنچه مشهود است دیگر حس بندگی و پرستش از سوی خانواده ها در فرزندان ایجاد نمی شود. امروز از مباحث اعتقادی دور شده ایم و ابزار، مورد توجه است لذا هیچ نتیجه ای از تلاش برای مقوله حجاب به دست نمی آید. مسیر باید اصلاح شود. هدف تمام هجمه های که هر روز به یه شکل بر جامعه وارد می شود، ریشه اعتقادات جامعه اسلامی است.

اسلام، منکر رنگ ها نیست

مخلص آبادی گفت: امروز رنگ و لعاب ها، حجاب جامعه اسلامی را هدف قرار داده است.‌ اسلام منکر رنگ ها نیست اما این را نیز بیان می کند که استفاده از برخی رنگ ها می تواند آسیب های را متوجه زن و مرد نماید. چرا که مبنای حجاب در دین این است که زیبایی های وجودی و ظاهری فرد حفظ شود.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار