سرهنگ دستجانی گفت: سپاه و بسيج با روحيه علوی همواره در نشر و توسعه دين مبين اسلام تلاش كرده و با حركت در اين مسير و همسو شدن با ديگر آحاد ملت اجازه تجاوز به دشمنان را نخواهند داد.
کد خبر: ۹۳۵۸۹۹۲
|
۳۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۰
به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از ساوه سرهنگ پاسدار حجت الله دستجانی فرمانده سپاه ناحیه ساوه با فرا رسیدن عید غدیر گفت:این واقعه بزرگ تاریخی در اسلام، دل‌ها متوجه یک امر مهم اعتقادی و اجتماعی و سرنوشت ساز در زندگی می‌شود که آن، ولایت و رهبری جامعه دینی است.
 
وی بیان کرد: این امر از دو جهت بااهمیت است. یکی به سبب اصل ضرورت وجود امام و ولیّ در جامعه اسلامی و دیگری به سبب ویژگی‌های یک امام و رهبر در جامعه دینی. به همان دلیل که پیامبر به تأسیس حکومت اسلامی اقدام کرد، این حکومت باید به حیات خود ادامه دهد و همچنان که جامعه اسلامی نوپا، به رهبری، چون پیامبر که خود، نمونه همه مکارم اخلاق است، نیازمند بود، این جامعه نیز برای رشد و بالندگی خود، به رهبران این چنینی نیاز دارد.
 
این مقام مسئول افزود:رسول مکرم اسلام (ص) به امر الهی، نظام اسلامی را پایه گذاری کرد و در روز غدیر خم حضرت امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) را به عنوان جانشین و امام امت اسلامی و مروج مکتب اسلام بعد از خود معرفی و منصوب نمود. این عید بزرگ فرصتی مغتنم برای تشریح مساله امامت و ولایت در سطح جامعه و عموم مردم است.
 
وی گفت:واقعه غدیر از اهمیت خاصی در تاریخ اسلام برخوردار است و این امر آغازگر اصل امامت و ولایت در زندگی مسلمانان است. مردم و مسوولان دستگاه‌های اجرایی باید هر چه بیشتر در تکریم، حفظ و گسترش مناسبت‌های این ایام تلاش کنند، چرا که به اظهار کارشناسان مذهبی و دینی تمام اعتقاد‌های دینی ما مربوط به ایام غدیر است.
 
دستجانی به برخی برنامه‌های این دهه در سطح شهرستان اشاره کرد:مهمترین برنامه در این ایام میمون السرور، برگزاری کاروان شادی،۲۵ برنامه جشن غدیر در مساجد و بوستان ها، برنامه خطبه خوانی غدیر و مسابقات کتاب خوانی با موضوع غدیر می‌باشد.
 
انتهای پیام/
ارسال نظرات