در دومین روز حضور سردار سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور در استان سمنان، آئین کلنگ زنی حوزه مقاومت بسیج امام حسن مجتبی (ع) و مرکز آفرینشهای فرهنگی هنری بسیج استان سمنان برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۵۸۹۹۸
|
۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان؛ با حضور سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور، آئین کلنگ زنی حوزه مقاومت بسیج امام حسن مجتبی (ع) در مسکن مهر سمنان برگزار شد.

در آئین کلنگ زنی این پروژه سرهنگ مرتضی عبدالهی فرمانده سپاه ناحیه شهرستان سمنان گفت: این ساختمان در زمینی به مساحت 890 متر مربع و با زیربنای 360 متر مربع برای رفاه حال ساکنین مسکن مهر سمنان ساخته می شود.

سردار سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور در ادامه از مرزعه 47 هکتاری اقتصاد مقاومتی سمنان باعنوان دهکده اقتصاد مقاومتی پیامبر اعظم(ص) بازدید کرد و از نزدیک با روند فعالیت ها در این دهکده آشنا شد و از پروژه های اقتصادی این مزرعه از جمله کارگاه بلوک زنی، پرورش شتر و گوسفند، کاشت گندم و جو، استخر پرورش ماهی، باغ پسته، مجموعه پرورش ماهی های زینتی و پرورش عقرب و کاشت زعفران و طرحهای اقتصادی دیگر بازدید کردند.

مهدی کاشفی مسئول سازمان بسیج سازندگی استان سمنان در این آئین گفت: بسیج سازندگی در یک سال گذشته برای بیش از 620 نفر در سطح استان به صورت مستقیم شغل ایجاد کرده است.

وی در ادامه افزود: امید است در ادامه فعالیتهای اشتغال زایی و محرومیت زدایی و آبرسانی در سطح استان سمنان بتوانیم دهکده ها و مزارع  اقتصادی با رویکرد اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغالزایی افتتاح کنیم.

سردار سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور در روز دوم سفر خود با حضور در آئین کلنگ زنی مرکز آفرینشهای فرهنگی هنری بسیج استان سمنان ضمن تقدیر از اصحاب رسانه و با تاکید به اهمیت هنر و تولیدات هنری افزود: همواره فعالیتهای هنری از اهمیت بالایی برخوردار است و بسیج باید بیش از پیش در این راستا فعالیت کند و با تولیدات انقلابی و اثر گذار به رسالت خود در این زمینه هم لبیک بگوید و این مرکز نیز با همین هدف در این استان با امید به استعانت خداوند افتتاح خواهد شد.

سرهنگ احمد حسین پور معاونت فرهنگی وهنری سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان در این مراسم گفت: این بنا با مساحت 1200 متر و در سه طبقه در دست ساخت قرار خواهد گرفت و امید است با توجه به اهمیت رسانه و تولیدات هنری و همچنین بسترسازی جهت آموزش هنرمندان متخصص و انقلابی  افتتاح این مرکز نقطه عطفی در همین راستا در استان سمنان باشد.

سردار سلیمانی در پایان سفر دو روزه خود به استان سمنان از مزرعه اقتصادی  پرورش شترمرغ خندان در شهرستان سرخه بازدید کرد و ضمن تقدیر از فعالیت این مرکز و آینده درخشان آن گفت: این مرکز مصداق بارز اقتصاد مقاومتی و اقدام جهادی و انقلابی است و بزودی از بزرگترین مراکز پرورش شتر مرغ در کشور خواهد شد.

گفتنی است قلعه خندان مسئول مرکز پرورش شتر مرغ خندان شهرستان سرخه از اشتغال بیش از 200 نفر به صورت مستقیم در این مرکز اقتصادی بعد از تکمیل صد در صدی خبر داد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها